Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו זימן את בנט ופרץ; בן גביר: "סומך על ההסכם עם הבית היהודי"

הפגישה בין יו"ר הימין החדש ליו"ר הבית היהודי הסתיימה ללא הסכמות והשיחות נמשכות. בן גביר בהצרה בכנסת: "יש לי מחלוקות עם בנט, אבל זה לא חתונה". מקורבי פרץ: "לאחר הודעת בן גביר האחריות לעתיד הימין מונחת לפתחו של בנט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט ויו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ נפגשו הערב (רביעי) בקריה בתל אביב, במאמץ אחרון לאיחוד לפני סגירת הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-23. מטעמו של בנט נמסר כי הפגישה הסתיימה ללא הסכמו והשיחות נמשכות בין הצדדים. עוד נמסר כי השניים יצאו לירושלים. בעקבות המבוי הסתום במגעים, ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו זימן את בנט ואת פרץ לפגישה בלשכתו בניסיון להביא את השניים להבנות, בפגישה צפוי להשתתף גם בכיר רבני הציונות הדתית הגאון רבי חיים דרוקמן.

עיקר המחלוקת בין השניים היא שילובו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ברשימה המאוחדת. בן גביר אמר הערב בהצרה לתקשורת כי הוא סומך על ההסכם עם הבית היהודי: "הרב פרץ הוא יהודי אמין ויקר. הוא חתם איתי על הסכם ויש הגיון פשוט: בלי עוצמה יהודית לא תהיה ממשלה ימין".

"יש לי מחלוקות עם בנט, זה נכון, אבל לא הולכים כאן לחתונה, אלא להציל את ממשלת הימין. אני קורא לבנט וסמוטריץ' לגלות אחריות. ההליכה יחד יכולה להציל את גוש הימין", אמר בן גביר. לדבריו, "למרות שפעם אחר פעם אמרתי שאני נגד פגיעה בחפים מפשע, הרי שראיתי את הדברים שנפתלי כתב והחלטתי להסיר את התמונה שבסלון".

גורמים בסביבתו של פרץ אמרו הערב כי "השר עשה מאמצים בשעות האחרונות לשכנע את איתמר להוריד את התמונה התלויה בביתו. כעת, לאחר הודעת בן גביר האחריות לעתיד הציונות הדתית, לעתיד הימין, ולעתיד ארץ ישראל מונחת לפתחו של נפתלי בנט". מקורבי בנט אמרו כי, "הפגישה בין השרים פרץ ובנט ממשיכה להתקיים בשעה זו ברוח טובה. השניים מנסים להגיע להסכמות. בנט מעוניין באיחוד עם הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ כדי לחבר את הימין האידיאולוגי. כפי שהבהיר – לא יישב עם איתמר בן גביר".

מוקדם יותר היום, במהלך הפגישה עם פרץ, בנט טרק את הדלת בפני איחוד אפשרי עם עו"ד איתמר בן גביר מעוצמה יהודית: "כיושב ראש מפלגת הימין החדש שמתמודדת לכנסת, וכשר החינוך לשעבר של מדינת ישראל, לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע. זה כל-כך מובן מאליו, שאני נדהם שאני נדרש להסביר זאת בכלל", כתב בנט הערב (רביעי) בפוסט בפייסבוק.

"לא אכפת לי כמה ילחצו עליי. זה בכלל לא עולה על דעתי. זה לא יקרה. זו החלטתי הסופית", מוסיף בנט. לדבריו, "אכן, יש פלונטר פוליטי. אך יש לכך פתרון פשוט ומיידי: שראש הממשלה יזמן אליו את ידידי הרב רפי פרץ, יסייע לו להצטרף אלינו, ושיקרא לבן גביר להסיר את התמודדותו לכנסת. אם רה"מ יצליח, הימין לא יאבד אף קול. אם בן גביר יחליט בכל זאת לרוץ, ראש הממשלה יבהיר לציבור שהפעם שאין לבן גביר שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה. יהיו מעט מאד אנשים שיבזבזו את קולם".

"זכרו: בבחירות הקודמות ראש הממשלה פעל הפוך. הוא סבר שיש לבן גביר סיכוי טוב לעבור, ולכן הוא דווקא עודד אנשים להצביע לבן גביר. רבבות אכן נרתמו בתמימות "להצביע בן גביר כדי להציל את הימין", ושרפו את קולותיהם. בן גביר לא התקרב בכלל לאחוז החסימה. חסרו לו 60,000 קולות שזה המון. הפעם אפשר למנוע את בזבוז הקולות. זה בידי ראש הממשלה, ורק בידיו. הקריאה של הליכוד כלפיי להכניס לרשימה בהנהגתי את בן גביר אינה ראויה. חבריי בליכוד—אם אתם כל כך רוצים אותו, שריינו אותו אצלכם".

עו"ד איתמר בן גביר הגיב לבנט וכתב בפייסבוק: "נפתלי שלום. קראתי את דבריך. הסברתי אינספור פעמים כי אני נגד פגיעה בחפים מפשע. לאור העובדה שגורל עם ישראל וארץ ישראל מונח על כף המאזניים, ועל הפרק סכנה של הקמת ממשלה שתגרש יהודים מהבית, אני מודיע כי לטובת האחדות וניצחון הימין בבחירות אני מסיר את התמונה בסלון. אני קורא לך ולשר סמוטריץ' לגלות אחריות ולהציל את שלטון הימין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture