סמוטריץ לבן גביר: "ריצה שלכם עכשיו תהיה מסע נקמה – אין סיכוי שתעברו"

יו"ר האיחוד הלאומי על אירועי אמש: "שמח וגאה ברשימה שלנו - אבל הדרך לשם הייתה מאד לא טובה". עוקץ את פרץ: "עבודה פוליטית היא סוג של משחק קבוצתי". לטענתו, "מהרגע הראשון היה ברור לי שריצה בשני ראשים אינה אופציה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ התייחס הערב (חמישי) לאיחוד שנחתם אמש בין מפלגתו, לימין החדש והבית היהודי: "אני שמח וגאה ברשימה שלנו, אבל הדרך לשם הייתה מאד לא טובה. המהלכים נראו רע מאוד בימים האחרונים. במקום לזכות בהליך נקי עם ניהול מחלוקות ראוי, ביישנו את עצמנו ובעיקר אתכם. ציבור מסור, ישר ואידיאליסט, שבטח הסתכל עלינו שוב ושוב, שפשף את העיניים ולא האמין למה שהוא רואה".

"אז קודם כל – סליחה. אין זה משנה מה חלקי בעניין, אני חלק מהנציגות הפוליטית שלכם ולכן אני חש חובה גם להביע את הסליחה הזו בפניכם. בדיוק כדי למנוע את התהליכים הרעים האלה בדרך לאיחוד מאולץ, דרשתי מיד עם פיזור הכנסת מיזוג מלא של מפלגות הציונות הדתית ועריכת פריימריז להנהגה ולרשימה. את החלופה השניה ראינו כולנו בשידור חי, וזה כאב".

"מהרגע הראשון היה ברור לי שריצה בשני ראשים אינה אופציה. כן, שמעתי את הסברות והתיאוריות על על ימין ליברלי וציונות דתית קלאסית ועל משאלת הלב שזו הדרך היחידה להגיע ל 61 מנדטים. וידעתי, שזו בדיוק הדרך לגיהינום, שרצופה – באמת – בכוונות טובות. התיאוריה הזו, גם אם מקורה בהמון רצון טוב הביאה, לצערנו, לכשלון הימין החדש במועד א' של הבחירות ולכאוס שאנחנו בתוכו מאז. הוכח שהיא פשוט לא עומדת במבחן המציאות".

סמוטריץ מסביר את החיבור קודם לימין החדש: "התלבטתי רבות מה הדרך הנכונה להגיע לביחד הגדול. קודם ימין חדש או קודם איחוד מפלגות הימין. הערכתי, ואני עדיין מעריך, שבמציאות שנוצרה (בלי איחוד מפלגות ובלי שיתוף הציבור), ריצה של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית תהיה בסיכון אדיר שלא לעבור את אחוז החסימה, ולכן מהרגע הראשון היה ברור לי שכל מו"מ הוא צעד ראשון באיחוד גדול. כשהמו"מ עם הבית היהודי לא צלח לכדי חתימה לפני ישיבות המרכזים השבוע, נפתח נתיב חדש".

"בתוך הכאוס המסוכן שנוצר, החבירה שלי עם נפתלי ואיילת בשלב הראשון היתה צעד אחראי ומתחייב, פעולת הצלה ממש, שיצרה קודם כל רשימה שעל פי כל הסקרים עוברת את אחוז החסימה בגדול ובכך מבטיחה את עתידו של הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית. זה היה צעד שפשוט הציל את הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית והבטיח שבכל מקרה הציונות הדתית לא תימחק ויהיה מי שימשיך לשאת בגאון את הערכים והדגלים שלה".

בדבריו הוא רומז לחוסר ניסיוני הפוליטי של יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ: "החיבור עם הימין החדש היה טוב ומתבקש. אתם חייבים להבין – עבודה פוליטית היא סוג של משחק קבוצתי. היא דורשת שיתוף פעולה, פרגון וגיבוי הדדי. רק כך אפשר להצליח בה. קבוצה שבה השחקנים עסוקים בלשים רגליים אחד לשני לא תבקיע שום גול. נפתלי איילת ואני עובדים כבר כמה שנים ביחד בשיתוף פעולה נהדר שברוך השם הביא לכם, מצביעינו ושולחינו, הישגים מאוד משמעותיים בכנסת העשרים".

"אבל מהרגע הראשון היה ברור שאנחנו לא מסתפקים בזה, ושהחיבור הזה חייב לכלול גם את הבית היהודי, כדי לצמצם את הסיכון לאיבוד קולות ולהביא לריצה בראש אחד. ריצה נפרדת היתה גוזרת עלינו חודשיים של מאבק פנימי בתוך הציונות הדתית, עם כל הדם הרע שהיה כרוך בזה, מוחקת ככל הנראה את מפלגת הבית היהודי, ומאבדת כשלושה מנדטים לגוש הימין".

"מרגע שחתמנו על הסכם עם הימין החדש היה ברור שחיבור עם עוצמה כבר לא יהיה. זו היתה בהחלט דילמה קשה ומייסרת, אבל לפעמים צריך לקבל החלטות על בסיס האופציות הקיימות בשטח. עדיף היה לאבד עשרה אחוז ולהציל תשעים ולא להמר על כל המאה אחוז בריצה בשני ראשים. כשהאחריות על הכתפיים שלך אתה חייב לקבל החלטות קשות וללכת איתן עד הסוף".

"אני מתחייב לכם שלא היו כאן מצדי שום שיקולים אישיים. כבר בתחילת התהליך הודעתי שאם לא אצליח לגבש רשימה שאאמין בסיכויי הצלחתה אניח את המפתחות ואעבור לשליחות הבאה שהקב"ה יטיל עלי. ויתרתי גם אתמול, שוב, על מקומי בקידמת הרשימה לטובת הרב רפי, ועברתי 2 מקומות לאחור. בשורה התחתונה, מרגע שנדחתה דרישתי למיזוג ובחירות דמוקרטיות והרב רפי חתם על ההסכם עם עוצמה, נדרשנו לבחור בין חלופות לא מושלמות ולנהל סיכונים".

לסיום פנה סמוטריץ לאנשי הבית היהודי, "אתם מדברים היום הרבה על תחושה של בגידה. אני מבין וגם לא מבקש לפייס אתכם היום. חז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו". אבל רק שתי נקודות: אתם הייתם שותפים לתרגיל הפוליטי שהרב רפי עשה על הראש של האיחוד הלאומי. אם לדבר בשפה שלכם אז הייתם שותפים ל"בגידה" שלו בנו במערכה הראשונה. מה לכם כי תלינו על הבגידה שלו בכם במערכה השניה".

"אם תרגילים פוליטיים הם לגיטימיים והמטרה מקדשת אותם זה לא יכול לעבוד רק כשזה משרת אתכם. אני משתדל מאוד לפעול אחרת בעשיה הפוליטית שלי. אבל אתם פעלתם בדרך הזו ובסך הכל משלמים עכשיו את המחיר שלה. החתימה שלכם עם הרב רפי סיכלה את מאמציי ומאמצי רבים אחרים להביא למיזוג ובחירות דמוקרטיות והביאה במידה רבה לסאגה של השבועות האחרונים".

"ולגבי ההמשך, זו השעה שלכם להוכיח שאתם פועלים לשם שמים ולא מתוך אגו ותחושת נקם. אתם הרי לא מאמינים שיש פרומיל של סיכוי שתעברו את אחוז החסימה. ריצה שלכם עכשיו תהיה מסע נקמה שיוריד לטמיון קולות רבים ועלול לסכן את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. תקראו לתומכיכם להצביע לכל מפלגה שתרצו בגוש הימין, אבל אל תזרקו בפעם השישית קולות לפח. סתיו שפיר מצאה את עצמה במצב דומה וגילתה אחריות למחנה שלה. מכם אסור לצפות לפחות ממנה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
25 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סמוטריץ אהבתי אותך עד אתמול איכס פשוט חצוף, איך אתה מעז לדבר לפחות תשתוק, אתה גרמת לזה, ועוד אמרת חיבורים חיבורים ושיקרת, התחנפת לבנט שזרק אתכם לפני חצי שנה במקום להמשיך עם בן גביר שהאמין בך, ועוד שבסוף התברר שהוא זרק קולות לפח, וגם אתה נגוע מהתקשורת החילונית וחבל מאוד,שאתה רוצה לרצות אותם,איכס פוליטיקה ארורה עולם הפוך,

אוי, זה ממש דוחה, גם לתקוע ככה סכין בגב לבן גביר וגם להתחנחן אחר כך שהוא זורק קולות לזבל. סמוטריץ יקירי, מעולם לא נגעלתי ככה מבן אדם. פשוט איכס.

איזה השוואה מגוכחת,
אולי בן גביר היה שותף לתרגיל פוליטי,
אבל הוא לא בגד כמו רפי פרץ ,
שחתם כבר על הסכם וכתב שמילה זה מילה
ומאד יכול להיות שעשה את כל הבושה
הזאת בשביל להשתדרג ברשימת הימין.

זה מדהים איך נגיעה מעוורת לגמריי את בן האדם. ברור שכל אחד מהשחקנים פה חושב שהוא צודק ולא משנה מה ישימו לו מול הפרצוף. נגיעה היא נגיעה. אבל מוצאים דרך ליפייף את הסיבה האמיתית עם גיבובבי שטויות וחצאי אמיתות. כל אחד איכפת לו רק עצמו ומה שחשוב לו וזהו. כל מי שחושב אחרת לא למד א' ב' דל מוסר. מצער מאוד. ולא שאני תומך במישהו מהם, אני שומע לגדולים ועושה מה שהם מחליטים, למרות שאישית הייתי עושה אחרת ממה שהם אומרים, בגלל הנגיעות שלי

אני ממעריכי וממוקירי סמוטריץ', עם זאת, את הכותרת קשה לי לקרוא. אחרי ההתנהלות של כל החבר'ה בציונות הדתית וסמוטריץ ביניהם למרבה הצער, אין לו את הקרדיט להוכיח את עוצמה יהודית למרבה הצער. אני אישית בטוח שחבל מאוד שעוצמה ירוצו לבד וישרפו קולות וכדאי שיגלו אחריות, אבל האחרונים לומר זאת זה סמוטריץ וכל השותפים לדבר.

הצדיק איתמר בן גביר
אנו אחריך באש ובמים
ואם תבטל את מפלגתך ולא תרוץ
לא נלך להצביע כלל אמוננו נסדק לחלוטין
מי שעושה לנו הדרה מה לו כי ילין על הדרת האיחוד האירופי ממוצרי ההתנחלויות
ללא מפלגתך אין לנו חלק ונחלה בשום מפלגה
איתמר משיחנו
איתמר מלכנו
איתמר יוליכנו לארצנו לקראת משיח צדקנו
באהבה
שהידים מהימין הכי קיצוני

סמרטוטריץ! הרצחת וגם ירשת????

שביבי יבטיח לבן גביר משרה בתמורה שיבטל את הרשימה

גזענים ובוגדים….בן גביר רוץ עד הסוף

אולי כולם צודקים.
נתניהו שכל כך לחץ, תן לבן גביר תפקיד ממשלתי, שיכבד אותו ואת שולחיו.
אל תאיימו, תפעלו, שיקבל – על בסיס אישי – תפקיד פעיל בנושאים הקרובים לליבו, וכך יהיו כולם מרוצים.
בן גביר שמטרתו טובה, יסיר את מפלגתו תמורת פעילות הקרובה לליבו ולב שולחיו הרבים.
אל תתעלמו מהם, תסייעו להם.
אז נדע שמטרת האיחוד איננה פילוג, אלא אכן איחוד.
בהצלחה

בן גביר …תהיה גבר אל תוותר רוץ לבד ואם יעלה השמאל לשלטון זה בגללם ועל ראשם . כי הם סיבבו שכך יהיה הם רוצים לזרוק אותך ועכשיו כאילו תמימים מדברים למצפונך. אל תקשיב להם עלה והצלך.

אולי הפוך, אולי הריצה של הימין החדש היא סוג של נקמה?

סמוטריץ, האם אין בושה?? מאיפה האומץ לדבר?

לסמוטריץ אני לא מתתלונן אבל לפרץ אני כן מתתלונן היית עושה את זה שבוע לפני ביום האחרון ובשעה האחרונה זה בגדר בגידה ואפשר לומר בעדינות ככה לא מתנהג "הרב" רפי ככה מתנהג רפי ובן גביר אתה צריך לרוץ לבד כי אתה את שלך עשית וד"ל …

ככה זה במפלגות בלי רבנים.
כי פוליטיקה זה משהו מסריח מטבעו שאי אפשר לשרוד בתוכו ביושר והגינות.
הדרך היחידה היא – שאתה רק שליח ורבנים מבחוץ מחליטים לך ביישוב הדעת בלי לערב את כל האגו והיצריות שלך.

ילה ילה בלבולי מח
למה אתה חושב שמישהו יאמין לך שהאיחוד הלאומי, עצמה יהודית, והבית היהודי יחד לא יעברו את אחוז החסימה?? אנשים לא טיפשים..
הערכנו אותך מאוד בצלאל אך התגלה שאתה כשאר הפוליטיקאים קשקשנים ואינטרסנטיים.
בן גביר לבד שווה 84 אלף קול, האיחוד הלאומי והבית היהודי אמורים להביא עוד 60 אלף קול כדי לעבור בענק, קרי 30 אלף קול למפלגה. עצמה יהודית שווה 80 אלף קול יותר משניכם ביחד, הכנסתם את עצמכם ודחקתם אותם החוצה כשאלקטורלית ומספרית לו הם היו בפנים והאיחוד הלאומי והבית היהודי בחוץ התועלת הייתה גבוהה יותר מהמצב כרגע. אז על מי אתה מנסה לעבוד..

מזל שאין לכם דור המשך. לא בחיים ולא בפוליטיקה ולא בניהול המדינה. ולא בערים שלכם. אתם עדיין מחפשים את עצמכם וזה מזלנו. בן גביר הפעם אני איתך.

עוצמה יהודית זה ההוכחה הפשוטה שהימין מטומטם

שביבי יבטיח לבן גביר תפקיד שר וכך הוא יפרוש
בין כה אח"כ ביבי לא יקיים….

נגמר הבחירה הפעם רק לבן גביר

סמוטריץ חצוף ועז פנים
אל תטיף לעוצמה לפרוש אחרי שאתה בעצמך גרמתה לתרגיל הזה ..
נמאסתה שקרן…

כמה חבל שבפוליטקה בארצנו רק הנוכלים השקרנים והבוגדים מצליחים והאנשים בעלי הלב טוב וישרים נכשלים בן גביר תמשיך אני עובר לעוצמה ומקווה שבנט יפול

אני חושב שבנט הקים את הימין החדש רק בשביל לחסל את ביבי ולא חשוב לו מהימין

מבנט זה היה מובן התרגיל המסריח אבל סמוטריץ לכלך בגדול והרב פרץ נפל בפח שטמנו לו לחיסולו הפוליטי ובן גביר יקצור בגדול עם ימשיך עד הסוף כי לא סומכים על בוגדים

יש לי הרגשה שבנט וליברמן עשו יד אחת להפיל את ביבי… והם כנראה הולכים להצליח.

ראש הממשלה הבא בני גנץ! או מלך המשיח אינשאללה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture