Marc Israel Sellem/POOL

"אוקראינה-גייט": הסנאט בארה"ב החל במשפט ההדחה כנגד הנשיא טראמפ

לאחר שהקונגרס אישר את הדחתו של טראמפ והעביר את הדיון לבית העליון, היום נפתח באופן רשמי משפט ההדחה נגד נשיא ארה"ב בסנאט האמריקני שינוהל ע"י נשיא בית המשפט העליון, אך הסנטורים יחליטו. טראמפ: "זה עתה הודחתי בשל שיחת טלפון מושלמת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עם הקראת האישומים נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נפתח היום (חמישי) משפט ההדחה נגדו בסנאט האמריקני. בפעם השלישית בהיסטוריה עומד נשיא אמריקני להליך הדחה בסנאט, לאחר שהקונגרס אישר את הדחתו של טראמפ והעביר את הדיון לבית העליון.

יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים אדם שיף, שישמש התובע הראשי במשפט, קרא היום בתחילת הישיבה בסנאט האמריקני את סעיפי האישום נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הדמוקרטים טוענים כי הנשיא ניצל את משרתו ללחוץ על אוקראינה לפתוח בחקירה נגד יריבו הדמוקרטי, ג'ו ביידן, וניסה גם לשבש את חקירת הקונגרס.

נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס יהיה אמון על ניהולו של המשפט, כאשר 100 הסנאטורים ישמשו כמושבעים ושבעה מחוקקים דמוקרטים ישמשו כתובעים, בראשם שיף המכהן כיו"ר ועדת המודיעין, ויו"ר ועדת המשפט ג'רי נאדלר. המשפט צפוי להימשך מספר שבועות, ויחל ביום שלישי.

מאחורי העדויות נגד טראמפ עומד, בין השאר, לב פרנס, ששימש כעוזרו של עורך הדין של נשיא ארצות הברית רודי ג'וליאני. ממשלת אוקראינה הודיעה היום כי תפתח בחקירה כדי לבדוק אם נעשה מעקב בלתי חוקי אחר שגרירת ארצות הברית לשעבר במדינה מריה יאנוקוביץ'. זאת לאחר שקודם לכן חשפו חברי המפלגה הדמוקרטית מסמכים חדשים, שלפיהם מקורביו של ג'וליאני שכרו חוקרים כדי לעקוב אחר חייה הפרטיים של השגרירה באופן יום יומי. לדברי פרנס, טראמפ ידע על הכול.

הנשיא האמריקני הגיב על ההליכים נגדו בקונגרס וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "זה עתה הודחתי בשל שיחת טלפון מושלמת". קודם לכן שב ואמר כי הליך ההדחה הוא בדיחה וכי היה צריך לדחות את ההאשמות נגדו על הסף: "זה הכול תרמית, תרמית אחת גדולה שהחלה עוד לפני שירדתי במדרגות הנעות". על דברי לב פרנס אמר: "איני מכיר אותו. איני צריך עזרה מאדם שמעולם לא פגשתי חוץ מפעם אחת כשעשיתי איתו תמונה".

גם בעבר טראמפ טען כי ההדחה היא "ציד מכשפות", אפילו כשמידע חדש המשיך לצוף בנוגע לפעולותיו ביחס לאוקראינה. הרפובליקנים שולטים בסנאט ברוב של 53 מול 47 חברים. לאור שליטת הרפובליקנים בסנאט, והצורך ברוב של שני שלישים מתוך מאה סנאטורים כדי להדיח את טראמפ, הוא צפוי להישאר בתפקיד.

כזכור, אמש דווח כי בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע על שליחת שני סעיפי ההדחה הרשמיים נגד הנשיא דונלד טראמפ לסנאט. המשפט, השלישי בלבד בהיסטוריה האמריקנית, צפוי להתחיל ביום שלישי ולהימשך עד כשבועיים. לאור שליטת הרפובליקנים בסנאט, והצורך ברוב של שני שלישים מתוך מאה סנאטורים כדי להדיח את טראמפ, הוא צפוי להישאר בתפקיד.

ההצבעה בבית הנבחרים, הנשלט על ידי הדמוקרטים, התפלגה כמעט לחלוטין לפי השיוך המפלגתי. 228 מחוקקים הצביעו בעד, ואילו 193 התנגדו. טראמפ נאשם על ידי הדמוקרטים בניצול סמכותו לרעה בעת שביקש מאוקראינה לחקור את סגן הנשיא לשעבר ויריבו הפוטנציאלי ג'ו ביידן, ובשיבוש פעילות הקונגרס כשחסם עדויות ומסמכים שביקשו המחוקקים הדמוקרטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נשיא אוהב ישראל חובה עלינו לעמוד לצידו ולא משנה מה הוא עשהה, ושיצא הכי טוב שאפשר,וגם להתפלל כמו שמצינו שאחרונים התפללו על שלום הקיסר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture