Yonathan Sindel/Flash90

כחול לבן תתמוך? הליכוד וישראל ביתנו עתרו לפסילת הח"כית הקיצונית מבל"ד

ח"כ אופיר כץ מהליכוד וח"כ עודד פורר מישראל ביתנו הגישו לוועדת הבחירות המרכזית בקשות לפסילתה של ח"כ היבא יזבק שהביעה תמיכה בטרוריסטים. בג"ץ רמז בעבר שאם היו מגישים בקשה לפסול אותה - ייתכן מאוד שהבקשה הייתה מאושרת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד צפוי להגיש מחר לוועדת הבחירות בקשה לפסול את חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת בטענה שהיא "שוללת במעשיה את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותומכת במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, רמזה בעבר שאם היו מגישים בקשה לבית המשפט לפסול אותה מהתמודדות לכנסת – ייתכן מאוד שהבקשה הייתה מאושרת.

לדברי כץ, "חברת הכנסת יזבק, תומכת באופן סיסטמטי לאורך שנים בטרוריסטים ובמרגלים אשר ביצעו פשעים נוראיים כלפי מדינת ישראל ותושביה. אין מקום בכנסת ישראל למי שתומכת ברוצח משפחות שרוצץ גולגולת של ילדה בת 4 עם כת של רובה, במרגלים לטובת ארגון הטרור חיזבאללה ובמחבלים שיורים לעבר אזרחים. החובה המוסרית שלנו היא להדיח את היבא יזבק ולא לאפשר לאנשים כאלו לייצג את מדינת ישראל".

גם בישראל ביתנו הגישו בקשה דומה ומסרו: "בין היתר, הביעה ח"כ יזבק צער על חיסולו של המחבל סמיר קונטאר, שרוצץ את גולגלתה של הילדה עינת הרן הי"ד. זאת ועוד, ח"כ יזבק בירכה את המחבל ראווי סולטאני, שהורשע בקשר עם החיזבאללה ובמעקב אחר גבי אשכנזי במטרה להתנקש בו. יזבק ספגה בעבר ביקורת מנשיאת בית המשפט העליון שטענה כי ההתבטאות של יזבק היא תמיכה בארגון טרור".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו וסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ח"כ עודד פורר אמר כי, "החוק המונע התמודדות מתומכי טרור לכנסת ישראל נולד בדיוק בשביל למנוע ממועמדים כגון ח"כ יזבק מלהכנס בשערי כנסת ישראל. מי שהביעה בפומבי תמיכה במחבלים ובפעילי טרור אינה יכולה להינות ממנעמי הדמוקרטיה הישראלית שאותה היא מבקשת לחסל. אני קורא לחברי כל הסיעות הציוניות להצטרף לישראל ביתנו ולהגיש את הבקשה לפסילתה של תומכת הטרור יזבק".

על פי דיווח של עמית סגל ב'חדשות 12', בבקשה צפויים לתמוך גם חברי כחול לבן החברים בוועדה – וברשימה המשותפת מאיימים שלמהלך כזה מצדם יהיו "השלכות". לתמיכה של כחול לבן במהלך לפסילת הח"כית מהרשימה המשותפת יש משמעות דרמטית: רבע מחברי ועדת הבחירות המרכזית הם נציגי כחול לבן – ותמיכה שלהם במהלך הפסילה עלולה להוביל להחמרה של יחסי המפלגה עם הרשימה המשותפת, ש-10 מנציגיה (למעט נציגי בל"ד) המליצו לנשיא על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה בספטמבר האחרון.

הראיות והרמיזה של הנשיא חיות

בבקשת הפסילה שהגיש מציין ח"כ כץ כי, "לפני מספר ימים בלבד, ביום 1 בינואר 2020, פרסמה ח"כ יזבק תמונה שלה עומדת לצדו של ראאד סלאח אשר נידון מספר פעמים למאסר על עבירות של הסתה ותמיכה בטרור והינו מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצא מחוץ לחוק. ראאד סלאח השתתף במשט לעזה, וידוע בהצהרות גזעניות ואנטישמיות, הסתה לרצח וטרור וכן בקשריו עם תנועת החמאס. עליו כתבה ח"כ יזבק שהוא מ"אנשיה" ובירכה על שחרורו הקרוב".

"במסגרת מסיבת השחרור של המחבל אמיר מח'ול שהורשע בריגול למען החיזבאללה, הצטלמה ח"כ יזבק עם מח'ול ואת התמונה העלתה לעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "אחרי תשע שנים בכלא אמיר מח'ול בין בני עמו, מזל טוב לחופש". ויובהר, אמיר מח'ול הורשע וישב בכלא 9 שנים בגין ריגול וריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לסייע לאויב וזאת לאחר שנפגש עם סוכנים של חיזבאללה והסכים לאסוף מודיעין בישראל עבור חיזבאללה".

"ביום 20 בדצמבר 2015, יום לאחר חיסולו, פרסמה ח"כ יזבק תמונה של המחבל סמיר קונטאר, וכתבה לצד התמונה: "סמיר קונטאר הלוחם השהיד", והוסיפה: "לא חזרתי מפלסטין אלא בכדי שאחזור לפלסטין". ויובהר, סמיר קונטאר הוא מחבל צמא דם אשר הוביל את החוליה שרצחה את בני משפחת הרן ושני שוטרים בשנת 1979".

"החוליה אותה הוביל קונטאר פרצה לדירת בני משפחת הרן ולקחו כבני ערובה את דני הרן בן ה-31 יחד עם בתו עינת בת ה-4 שעה שאם המשפחה, סמדר מסתירה את בתה בת השנתיים יעל ושכנה נוספת. יעל בת השנתיים נחנקה למוות כאשר אמה ניסתה להשתיקה כדי שלא יתגלו על-ידי החוליה. קונטאר ירה בגבו של דני מטווח קצר ורצח אותו במו ידיו וזאת מול עיני בתו, עינת. לאחר מכן, רוצץ עם קת הרובה את גולגולתה של עינת בת ה-4 כנגד סלע. בנוסף, בחילופי יריות נרצח שוטר ישראלי נוסף על השוטר שנרצח בפתח האירוע".

"במסגרת זאת, קונטאר הורשע ברצח שני אזרחים, שוטר אחד, חטיפה וניסיון לרצח ונידון לחמישה מאסרי עולם ו-47 שנות מאסר. הוא נחשב לאחד מהמחבלים הנבזיים ביותר שידעה ישראל. קונטאר השתחרר ושב ללבנון במסגרת עסקה עם חזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים, אלדד רגב ואודי גולדווסר. לאחר שחרורו של קונטאר, הלה שב לעסוק בטרור בשליחות חזבאללה ואף הוכרז על -ידי ארה"ב כ"טרוריסט בינלאומי". זה האיש לו קראה ח"כ יזבק "הלוחם השהיד" והשתמשה ב דמותו כדי לקרוא לאדמת ישראל "אדמת פלסטין"".

"ביום 26 בפברואר 2014, העלתה ח"כ יזבק את תמונתו של ראווי סולטאני, אשר הורשע בריגול לטובת חיזבאללה ועקב אחרי גבי אשכנזי במטרה להתנקש בו, ובירכה אותו על שחרורו, תוך שהיא מאחלת לשחרורם של שאר האסירים הביטחוניים. ויובהר, ראווי סולטאני גויס לחיזבאללה כדי לאסוף פרטים על הרמטכ"ל של ישראל, גבי אשכנזי. הוא הורשע ב-2010 בעבירות של מסירת מידע לאויב ומגע עם סוכן חוץ וזאת במסגרת היכרות במהלך "מחנה קיץ" של תנועת בל"ד עם איש חיזבאללה".

"ביום 2 באפריל 2013 ,כתבה ח"כ יזבק בחשבון הפייסבוק שלה פוסט תמיכה במחבלים והעניקה להם את התואר "קדושים". במסגרת פרסום זה הוסיפה טענות אנטישמיות נגד שב"ס", מצטט כץ בפנייתו הנרחב לוועדת הבחירות וקובע: "ח"כ יזבק ממשיכה במשך שנים ובאופן רציף לתמוך במחבלים מורשעים, לכנותם כשהידים , לברך על שחרורם ולתמוך במ עשיהם הנלוזים. לא פוסט חד-פעמי או מספר הצהרות ספורדיות כי אם משנה עקבית וסדורה על תמיכה באויבים והמתנגדים הקשים ביותר של ישראל".

כץ מציין בסיום מכתב דברים שאמרה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות בדיון בבג"ץ בעתירה לפסילת הרשימה המשותפת: "המערערים הציגו ראיות מטרידות ביותר מעמוד ה'פייסבוק' של ח"כ היבא יזבק החברה במפלגת בל"ד והמ וצבת במקום השמיני ברשימה המשותפת. בהיעדר הסבר כלשהו עשויות ראיות אלה בהחלט להתפרש כהבעת הזדהות ותמיכה מצדה בגורמים שונים – ובהם המחבל סמיר קונטאר שהורשע ברצח של ארבעה ישראלים בפיגוע בנהריה בשנת 1979 – הנוטלים חלק במאבק מזוין נגד מדינת ישראל ובארגוני טרור".

לדברי חיות, "עם זאת, כפי שציין בצדק היו עץ המשפטי לממשלה, ההליך שבפנינו אינו מכוון לפסילת יזבק אלא לפסילת הרשימה המשותפת והראיות הללו מתוך עמוד ה'פייסבוק' של יזבק – חמורות ככל שתהיינה – אין בהן כדי להצדיק את פסילת הרשימה המשותפת כולה באיזה מן
העילות המפורטות בסעיף 7א לחוק היסוד. אילו הייתה מפלגת בל"ד מתמודדת לבדה בבחירות לכנסת היה מקום לשקול בכובד ראש את פסילתה והראיות שהוצגו בעניינה של יזבק יש בהן בהחלט כדי לחזק עמדה זו", לשון הציטוט של חיות.

העבודה נגד המפלגה של יגאל עמיר

בתוך כך, ח"כ איציק שמולי הודיע הערב על כוונתו לעתור לוועדת הבחירות המרכזית בראשות כבוד השופט הנדל ולבקש את פסילת מפלגת "צדק משפטי" בראשות לריסה טרימבובלר, אשת רוצח ראש הממשלה – יגאל עמיר. "20 שנה לאחר שאושר בכנסת "חוק יגאל עמיר" נכנסת אליה ברגל גסה לריסה טרימבובלר-עמיר ורושמת מפלגה לשחרורו". לדבריו, מדובר ב"צלם בהיכל ומעשה תועבה בדמוקרטיה.

"תצהיר שקר, קביעת מטרות פיקטיביות והסתרת עדויות עבר שמוכיחות את תמיכתה והצדקתה את הרצח הספיקו כדי להתל ברשם המפלגות ולהכניסה אל רשימת המועמדים לכנסת. אסור שהכתם הזה ידבק בכתלי הבית ובכוונתי לעתור לפסילתה כדי להסירו. לא מזמן נחשף כיצד הרוצח השפל והנתעב בכבודו ובעצמו פועל מתוך כותלי הכלא על הקמת הרשימה וגיוס מועמדים לשורותיה. אמת, טיבה של הדמוקרטיה שהיא מאפשרת לרעיונות שונים להישמע, אבל אין היא חייבת לסוכך על מי שירה שלוש יריות בגבה", דברי שמולי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזעזע הסיפור של הפיגוע בנהריה
זאת חנין זועבי 2…
בגץ לא יפסול אותה

ימח שימה כן יאבדו כול אויביך ישראל

לא מאמין בבג"ץ!
לצערי ככל הנראה לא תהיה פסילה

לפסול את איווט וביב הקיצוניים.
האחד נגד החרדים ורעהו נגד הערבים.
ושניהם נגד כולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture