צילום: פלאש 90

ראש השב"כ: "‏סיכלנו בשנה האחרונה למעלה מ-560 פיגועים משמעותיים"

נדב ארגמן חשף את נתוני סיכול הפיגועים לשנת 2019: ‏"סיכלנו במהלכה למעלה מ-560 פיגועים משמעותיים, בהם 10 פיגועי התאבדות, 4 פיגועי חטיפה ולמעלה מ-300 פיגועי ירי". נתניהו בטקס פרסי רה"מ: "מאות ישראלים ניצלו בזכות הפעילות שלכם"


דברי ארגמן. צילום: תקשורת שב"כ

ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן חשף הערב (שני) את נתוני סיכול הפיגועים לשנת 2019: ‏"השנה החולפת היתה שנה גדושה באתגרים ביטחוניים בכל הזירות בהן אנו פועלים. ‏סיכלנו במהלכה למעלה מ-560 פיגועים משמעותיים, בהם 10 פיגועי התאבדות, 4 פיגועי חטיפה ולמעלה מ-300 פיגועי ירי", הדברים נאמר בטקס במטה השב״כ בו הוענקו היום פרסי ראש הממשלה למבצעים פורצי דרך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס כי, "מאות ישראלים ניצלו בזכות הפעילות שלכם ואני מודה לכם על כך. מספר התיירים הנכנסים לישראל בשנים האחרונות עלה ב-50%. אלמלא הפעילות שלכם, זה לא היה קורה. זאת אינדיקציה לתחושת הביטחון. אתם דואגים גם לחיים עצמם וגם לאיכות החיים של אזרחי ישראל ושל כל מי שמבקר במדינה שלנו. זהו הישג גדול מאוד שמחייב מאמץ משולב של הלב והשכל".

נתניהו רמז ליחסים של ישראל עם מדינות ערב, "אני יכול לספור על כף היד את מספר המדינות שלא רוצות שיתוף פעולה איתנו. אנחנו במגעים עם מדינות שונות שפעם כלל לא היינו חולמים שישתפו איתנו פעולה, אבל רבות מהן היום עושות זאת. כולם רוצים את שיתוף הפעולה עם המודיעין הישראלי. אנחנו בפריחה מדינית, כלכלית, מבצעית וצבאית שאין לה תקדים".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי, "בסוף היעד הגדול זה להתגבר על האיום האיראני – שהוא גם איום קונבנציונאלי, גם איום גרעיני וגם איום של טרור – להתגבר עליו כפי שהתגברנו על האיום הגדול של הפן-ערביזם. אנחנו יכולים לעשות זאת, הוכחנו זאת. הנחישות שלנו להיאבק על עתידנו ולמגר את אויבינו חייבת להיות הרבה יותר חזקה משלהם. עלו והצליחו, תודה רבה לכם".

"הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל החיים עצמם ואחר כך איכות החיים. אתם דואגים לשני הדברים גם יחד – הצלת חיים במאות מקרים. מאות ישראלים הרוגים, אולי יותר, ניצלו בזכות הפעילות שלכם. איכות החיים זאת תחושת הביטחון שמוקרנת מעבר לשאלה המיידית של מי נפגע, ובהצלת החיים אתם מייצרים גם תחושת ביטחון, שזה לא דבר מובן מאליו במדינה שלנו", דברי נתניהו.

נתניהו וארגמן בטקס. צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש השב"כ אמר עוד כי, "סיכולים אלה התאפשרו בזכות כל אחת ואחד מעובדי השירות. בזכות ההשקעה, הנחישות, ההתמדה, המקצועיות והיצירתיות המאפיינים את העשייה שלכם, שלנו. מתוך כלל העשייה, מכלל ההישגים, היינו צריכים לבחור את אלה הראויים לציון מיוחד. והבחירה לא היתה קלה".

"העשייה המיוחדת עליה אתם זוכים בהוקרה היום, לא הייתה יכולה לקרות, ללא הנחישות והשאיפה למצויינות הטבועות בכם. המצויינות מכילה בתוכה גם מרכיב של חדשנות ויצירתיות. היכולת ליצור יש מאין, לחשוב מחוץ לגבולות המוכר, להאמין ברעיון, גם אם הוא נראה מטורף בהתחלה, ולא להרפות נוכח הקשיים שמערימה הדרך. גם במבחן הזה עמדתם בהצלחה, והוכחתם לכולנו שהשמים הם הגבול", דברי ארגמן.

מהשב"כ נמסר כי, "פרס ראש הממשלה וראש שירות הביטחון הכללי מוענק לאות הערכה על מבצע או פרויקט מהתחום המודיעיני-מבצעי בו באו לידי ביטוי מצוינות, מקצועיות, יצירתיות יוצאת דופן, תכנון, ביצוע מקצועי וללא דופי, ותוצאה שיש בה משום תרומה חשובה ואפקטיבית להשגת יעדי השירות בתחום האיסוף והסיכול".

"בטקס זכו שישה מבצעים פורצי דרך וחולקו תעודות הוקרה לעובדות ולעובדים שלקחו חלק בהובלתם. באירוע השתתפו גם נציגי גופי הביטחון הפועלים בשילוביות ובשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי. המבצעים שנבחרו כמקבלי הפרס הינם מבצעים מודיעיניים, טכנולוגים וסיכוליים ממודרים אשר בוצעו השנה בזירות השונות", לשון ההודעה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

והכל הכל הכל בהשגחת השי"ת וחסדי השי"ת
אם ד' לא ישמור עיר שווא שקד שומר
תודה להשי"ת

תורה מגנא ומצלא!
ברוך פודה ומציל
מלך עוזר ומושיע ומגן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו