שגרירות ארה"ב בבגדד. צילום: משרד החוץ האמריקני

עיראק: רקטות נפלו באזור הסמוך לשגרירות ארה"ב בבגדאד

שלוש קטיושות שוגרו לעבר ה"גרין זון" בבירת עיראק, בו שוכנות שגרירויות זרות. גורמים במשטרה העיראקית הוסיפו כי שתי רקטות נחתו בסמוך לשגרירות ארה"ב שבתוך המתחם. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק במקום

צבא עיראק אישר הלילה (שלישי) כי שלושה טילי קטיושה נורו לעבר ה"גרין זון", מתחם השגרירויות בבגדאד שבו ממוקמת שגרירות ארה"ב. כמו כן, אישר הצבא העיראקי שלא היו נפגעים בתקרית. על פי דיווחים מקומיים, שתיים מהרקטות נפלו סמוך לשגרירות האמריקנית. עוד דווח כי הופעלו אזעקות טילים באזור והסובבים התבקשו למצוא מחסה באופן מיידי.

אזור השגרירות הפך ליעד עבור המיליציות הפרו-איראניות בתקופה האחרונה. לאחר התקיפה האמריקנית על בסיס "גדודי חיזבאללה של עיראק" במזרח המדינה, המוני פעילים פרו-איראנים הסתערו לעבר השגרירות והציתו את עמדת הכניסה. כמה ימים לאחר חיסול סולימאני, דווח על טילים שנפלו באזור השגרירות.

מוקדם יותר היום, ארבעה מפגינים ושני שוטרים נהרגו בבגדאד ובאתרים אחרים בעיראק, במהלך עימותים בין כוחות השיטור למפגינים. המחאה נמשכת מאז אוקטובר ועל רקע חילופי המהלומות בין ארצות הברית לאיראן, ששיאן היה בחיסולם של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, וסגן מפקד חשד' א-שעבי, ארגון הגג של המיליציות השיעיות בעיראק, אבו מהדי אל-מוהנדיס.

כזכור, לפני כשבועיים שתי רקטות שוגרו לעבר מתחם נ"גרין זון" בבגדאד בו נמצאת גם השגרירות האמריקנית – כך דווח בכלי תקשורת ערביים. מתיעודים שהתפרסמו על ידי עדי ראייה עולה כי אזעקות נשמעו במקום. עדי ראיה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני פיצוצים עזים נשמעו ברחבי העיר.

מנגנוני הביטחון המדינה מסרו שאין נפגעים באירוע. "שתי רקטות קטיושה פגעו באזור ולא גרמו לנפגעים", נכתב בהודעת צבא עיראק. לפי דיווחים, אחת מהרקטות נחתה במרחק של כ-100 מטרים בלבד מהשגרירות. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, מסוקים החלו לנוע באינטסיביות בשמי האזור הירוק בעקבות נפילת הרקטות באזור השגרירות.

כמה ימים לפני כן, עשרות טילי קרקע-קרקע נורו לעבר בסיס חיל האוויר עין אל אסד שבמערב עיראק, המאוכלס בכוחות צבאיים אמריקנים. עוד דווח כי נשמע פיצוץ בסמוך לבסיס צבאי המאוכלס בצבא ארצות הברית באירביל, בירת החבל הכורדי העצמאי בעיראק. לראשונה קיבלה איראן אחריות על המעשה וגם גורמים רשמיים בארצות הברית אישרו את דבר התקיפות.

שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו הודיעו כי ארצות הברית הטילה סנקציות על בכירים איראניים וכן על מיפעלים של המשטרה, בתגובה למתקפת הטילים האיראנית על בסיסים בעיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים. בהצהרה משותפת בבית הלבן אמר מנוצ'ין כי הסנקציות יוטלו על מקורבים למשטר האייתוללות המעורבים ב"ערעור" היציבות במזרח התיכון וכן במתקפת הטילים על שגרירות ארה"ב.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו