Flash90

עמיר פרץ על העתירה נגד יזבק: "לא נוח לי שחברי כנסת עוסקים בפסילות"

יו"ר מפלגת העבודה - גשר ח"כ עמיר פרץ התייחס היום להגשת הבקשה לפסילת ח"כ היבה יזבק ואמר כי, "אנחנו רואים בחומרה יצירת אווירה שנותנת לגיטימציה לפעולות חבלה. זה חמור" פרץ הוסיף: "לא נוח לי שחברי כנסת עוסקים בפסילות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר העבודה – גשר ח"כ עמיר פרץ, התייחס הבוקר (שלישי) לתמיכת מפלגת העבודה בבקשת הפסילה של ח"כ היבא יזבק מרשימת בל"ד, ואמר, "יש מקום בהחלט לאפשר חופש הצבעה. אנחנו רואים בחומרה יצירת אווירה שנותנת לגיטימציה לפעולות חבלה. זה חמור", פרץ הוסיף כי למרות שיש חופש הצבעה, "לא נוח לי שחברי כנסת עוסקים בפסילות".

בראיון 'לרשת ב" התייחס פרץ לבקשתו של סמוטריץ' להחלת הריבונות בבקעת הירדן ואמר כי "בקעת הירדן חייבת להיות חלק ממשא ומתן כולל מול הפלסטינים. אי אפשר לנתק את עתידה הבקעה מהסדר כולל. נצטרך לעשות מאמץ שהשטח יישאר בידינו. כמובן שזה מבוסס על נוסחת שתי מדינות לשני עמים ונצטרך למצוא פתרון איך אנחנו נותנים שטח אחר באזורים אחרים".

כזכור, הבוקר דווח 'בכאן חדשות' כי בכירים ברשימה המשותפת אומרים שלמרות שבכחול לבן מצטרפים לבקשת הפסילה של חברת הכנסת היבה יזבק, ברשימה המשותפת לא מתכוונים להודיע שלא ימליצו על בני גנץ בפני נשיא המדינה לאחר הבחירות. ברשימה המשותפת החליטו רק לשלוח רמזים פומביים נגד כחול לבן ולעמעם בכוונה את המסרים אבל לא להודיע שלא ימליצו על גנץ.

לטענת אותם בכירים שצוטטו 'בכאן חדשות', גם בעבר הצטרפו בכחול לבן לבקשת הפסילה נגד בל"ד ובכל זאת ברשימה המשותפת המליצו על גנץ בפני הנשיא לאחר הבחירות הקודמות. ולכן גם בפעם הזו ברשימה המשותפת לא פוסלים את האפשרות שימליצו על גנץ בפני הנשיא למרות בקשת הפסילה נגד יזבק. ברשימה המשותפת גם לא פוסלים שיתוף פעולה עם כחול לבן בניסיונות להקים ממשלה ביום שלאחר הבחירות בתמיכה מבחוץ של הח"כים הערבים.

האלוף במיל' ח"כ יאיר גולן, שחבר במפלגה המאוחדת מטעם מר"צ, הביע אמש התנגדות לפסילת ח"כ היבא יזבק מבל"ד מהתמודדות לכנסת למרות התבטאויותיה התומכות בטרוריסטים. מנגד, ח"כ איציק שמולי ממפלגה העבודה, הביעה תמיכה בבקשת הפסילה של הח"כית הקיצונית והגדיר אותה כ"מוצדקת מאין כמותה".

גולן צייץ בטוויטר כי, "לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית. בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם. כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק".

מאוחר יותר כתב ח"כ שמולי כי, "העתירה לפסילתה של ח״כ יזבק מוצדקת מאין כמותה ויש לתמוך בה ללא סייג. שופטי בגצ, ובראשם הנשיאה, כבר קבעו כי האדרתה ותמיכתה במחבלים עם דם על הידיים כמו סמיר קונטר, שרוצץ גולגולת של תינוקת, מהווים תמיכה בטרור לכל דבר ועניין; וזאת, לא בפעם הראשונה מתוך מפלגתה".

על כן טוען ח"כ שמולי, "החוק אינו מתיר התמודדות לכנסת של מי ששולל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי מי שבדבריו או במעשיו תומך בטרור; מטעמים אלו יש להביא לפסילתה".

בעקבות חילוקי הדעות, במפלגה המאוחדת הודיעו כי יינתן חופש הצבעה בנושא: "כיום סיעות העבודה-גשר ומרצ (המחנה הדמוקרטי) מיוצגות בנפרד בוועדת הבחירות המורכבת מנציגי הסיעות בכנסת היוצאת, ובעקבות זאת, סיכמו יו״רי המפלגות ח״כ עמיר פרץ וח״כ ניצן הורוביץ כי כל סיעה תחליט בעצמה על אופן הצבעתה בוועדה, וכי בעניין זה יינתן חופש הצבעה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היה מצחיק אם זה לא היה עצוב ששמאלן לא רואה מספיק בעייה בתמיכת טרוריסטים.
"גדול המעשה יותר מן העושה…" מסתבר שנכון גם לעניין זה.

לא זכור לי שהיה לו לא נח שפעלו את מרזל

פרץ תעשה קורס הסרת מכסה משקפת ואז תפתח את הג'ורה שלך

אל תשכח לגדל את השפם שוב

אל תשכח לגדל את השפם שוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture