צילום: מארק ישראל סאלם / POOL

נתניהו בפגישה עם נשיא צרפת מקרון: "תצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. נתניהו דן עם נשיא צרפת בשיתוף הפעולה בין המדינות וכדי להשיג את היעדים גם ביחס לסוגיות האזוריות, בנוסף ביקש נתניהו ממקרון, להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, במעון ראש הממשלה בירושלים, במסגרת ארוחת בוקר משותפת, הפגישה הייתה חמה וידידותית, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו קרא לנשיא מקרון להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן, בעקבות צעדיה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות באזור. בנוסף שוחח עם הנשיא על המצב בלבנון ועל פרויקט ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה.

נתניהו דן עם מקרון על ההתרחשויות בלוב לאור המעורבות הטורקית במדינה. והחליטו על כינון דיאלוג אסטרטגי, כדי להמשיך לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות וכדי להשיג את היעדים גם ביחס לסוגיות האזוריות.

ראש הממשלה בירך את נשיא צרפת על בקשתה להצטרף לפורום הגז האזורי שהוקם בקהיר, בשיתוף ישראל, שעוסק בשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי האזורי ובייצוא הגז מישראל.

בתום הפגישה אמר ראש הממשלה: "סיימתי עכשיו פגישת עבודה נעימה, חמה ומאוד פרודוקטיבית, במסגרת ארוחת בוקר, עם ידידי נשיא צרפת עמנואל מקרון. הפגישה הזאת הקיפה הרבה מאוד נושאים – איראן, עיראק, סוריה, לבנון, טורקיה, לוב ועוד כמה נושאים".

"אנחנו סיכמנו לכונן דיאלוג אסטרטגי בין ישראל לצרפת, כדי לאפשר לנו להמשיך לשתף פעולה אל מול האינטרסים המשותפים. זה שינוי חשוב מאוד במדיניות החוץ של ישראל, זה יכול לסייע לנו למען דברים שהם חשובים מאוד לביטחון המדינה".

"שיבחתי את עמנואל מקרון על עמידתו האיתנה נגד האנטישמיות שבאה לידי ביטוי, למשל, גם בביקורו כאן בירושלים. קראתי לו גם לטפל בעניינו של הרוצח של שרה חלימי, וגם לפעול להסגרתו של רוצח שרצח יהודים בצרפת, שנמצא כעת ברמאללה וצריך להסגיר אותו לצרפת. הוא הבטיח לבדוק את שני הדברים הללו", דברי נתניהו.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נפש הבוקר עם נשיא מר קלאוס יוהאניס. גנץ, אשר אביו ז"ל הינו ניצול שואה מרומניה, הביע את הערכתו האישית לקשר ההיסטורי העמוק בין ישראל לרומניה והקשר החזק שממשיך לאחד את שני העמים.

קרדיט: אלעד מלכה

השניים שוחחו על חשיבות שימור שיתוף הפעולה בין המדינות ואף חיזוקו. גנץ הודה לנשיא על הנחישות שהפגינה ממשלתו בקרב נגד אנטישמיות בארצו, שניכר בכך שרומניה אימצה באחרונה את ההגדרה לאנטישמיות של IHRA , שרואה באנטי- ציונות כביטוי נוסף של אנטישמיות. גנץ ציין בפגישה את חשיבות המאבק המשותף ורתימת מדינות אירופה להגברת הסנקציות נגד איראן המהווה סכנה לשלום העולם.

מאוחר יותר נפגש ח"כ בני גנץ עם עם נשיא קפריסין, מר ניקוס אנסטסיאדיס. גנץ הודה לנשיא על הנחישות שהפגינה ממשלתו בקרב נגד אנטישמיות והביע את הערכתו על כך שקפריסין אימצה לאחרונה את ההגדרה לאנטישמיות של IHRA. השניים שוחחו על חשיבות הקשרים המשגשגים בין שתי המדינות ודנו באתגרים אזוריים, בדגש על איום הגרעין האיראני שמצריך נחישות משותפת של כל מדינות אירופה והאזור.

צילום: אבישי פינקלשטיין

הפגישות מגיעים על רקע הפורום השואה הבינלאומי במסגרתו עשרות נשיאים, וראשי ממשלה עושים את דרכם לישראל לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, האירוע המרכזי יערך מחר במוזיאון יד ושם בירושלים, בהשתתפות נשיא רוסיה ולדמיר פוטין וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס.

 

עולים לירושלים: עשרות מנהיגים יגיעו היום לישראל לפורום השואה הבינלאומי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואני קורא לביבי להצטרף לחרדים – ולהדוף את ההסתה בישראל נגד החרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture