צילום מסך מתוך הטוויטר של ראש ממשלת ירדן

ראש ממשלת ירדן מזהיר את ישראל: "כל צעד חד צדדי יהיה מסוכן"

ראש ממשלת ירדן עומר א רזאז התייחס לאפשרות סיפוח בקעת הירדן ואמר: "כל צעד חד-צדדי יהיה מאוד מסוכן". רזאז הדגיש כי "השנה היו 3 מערכות בחירות בישראל ללא תוצאות ברורות. שתי המפלגות פונות לקהל ימני שלא מאמין בפתרון שתי המדינות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי הסערה הפוליטית על סיפוח בקעת הירדן כבר לפני הבחירות: ראש ממשלת ירדן עומר א רזאז הזהיר אמש מפני צעדים חד צדדיים ואמר כי, "כל צעד חד-צדדי יהיה מאוד מסוכן". את הדברים אמר בראיון לרשת 'בלומברג' בשולי הוועידה הכלכלית בדאבוס.

ראש ממשלת ירדן נשאל בנוגע לקביעתו של המלך עבדאללה שלפיה היחסים בין ישראל לירדן נמצאים בשפל, ואמר כי "המלך הוביל את הקריאה לעולם שמקור כל הבעיות מסביב הוא היעדר ההתקדמות בחזית הישראלית-פלסטינית. בלי פתרון שתי המדינות, דברים יחמירו ולא ישתפרו. הכרחי להעצים את השאיפות הלאומיות של הפלסטינים ושהם לא יהיו אזרחים דרגה ב'. אנחנו חייבים להתמודד עם הבעיה הזו, והיחסים אכן בשפל חסר תקדים".

א רזאז הוסיף כי "השנה היו שלוש מערכות בחירות בישראל ללא תוצאות ברורות. שתי המפלגות פונות לקהל ימני שלא מאמין בפתרון שתי המדינות. אנחנו פונים לעולם כדי לא לתת לדלת הזאת לשלום בר-קיימא להיסגר. פעולות חד-צדדיות ויצירת עובדות בשטח סוגרת את האפשרות הזו".

בתשובה לשאלה מה הסיכוי לשלום, הוא אמר כי "נצטרך לחכות לראות את תוצאות הבחירות ולראות שינוי בגישה, אחרת נמשיך לראות מלחמות צד ומדינות כושלות ועלינו לדחוף לפתרון של שלום עם מדינה פלסטינית. ירדן מאוד מודאגת כי יש לנו סמכות על המקומות הקדושים ואנחנו מייצגים את העולם הנוצרי והמוסלמי, כל צעד חד-צדדי שם בצד הישראלי יהיה מאוד מסוכן".

כזכור, בתחילת השבוע במהלך סיור בבקעת הירדן הודיע יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ כי, כחול לבן תפעל לאחר הבחירות להביא להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בתגובה כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו,"בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

מוקדם יותר אמר נתניהו: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

גנץ כתב בתגובה בטוויטר: "ביבי. קודם נדון בחסינות ואח״כ ננהל את החלת הריבונות". עוד הוסיף, "נתניהו, במקום סיפוח אתה מתעסק שנים בטיוח. נסה פעם אחת לא לשקר וקח טיפ: אתה יכול להחיל את החוק הישראלי על הבקעה בהחלטת ממשלה תוך שעתיים, בלי שום דיון בכנסת. נראה אותך".

באירוע השקת קמפיין של הליכוד הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בזמן הקרוב נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ללא דיחוי ובלי שום וטו של טיבי. לא נעקור אף יישוב ולא נפנה אף אחד. נחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות, בלי יוצא מן הכלל. נביא הסכמי שלום היסטורים עם עוד מדינות ערביות, נבלום את איראן ונביא הסכם הגנה עם ארה"ב. ידידנו הגדול טראמפ פועל בנחישות ובעוצמה מול איראן. כל הכבוד לו".

אמש דווח 'בחדשות 13' כי גורמים בממשל טראמפ מתנגדים לביצוע מהלכים חד-צדדיים מצד ישראל, בהם סיפוח בקעת הירדן, לפני הצגת תכנית השלום האמריקנית. לדבריהם: "ארצות הברית הבהירה את התנהגותה, וממשלת ישראל מודעת לכך לחלוטין".

בתוך כך, שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, גינה את ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל יו"ר כחול לבן בני גנץ בדבר החלת הריבונות בבקעת הירדן ואמר: "סיפוח של חלק או כל אזור C בגדה המערבית, אם ייושם, יביא למכה הרסנית לפוטנציאל לקדם את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, לקידום השלום האזורי ולפתרון שתי המדינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture