צילום: STR

'ימינה' נגד מקרון: "ביקורך במוקטעה אצל אבו מאזן הוא לעג לזכרון השואה"

חברת רשימת 'ימינה' לכנסת הגב' שרה ב"ק שיגרה מכתב לנשיא צרפת מקרון בעקבות ביקורו ברמאללה אצל אבו מאזן, ב"ק כתבה למקרון: "ביקורך במוקטעה, אצל אבו מאזן מכחיש השואה במסגרת ארועי השואה הוא כמו להביא את הרוצח-התליין לבית האבלים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברת רשימת 'ימינה' לכנסת הגב' שרה ב"ק שיגרה הבוקר (חמישי) מכתב לנשיא צרפת עמנואל מקרון בו היא מאשימה כי הביקור של נשיא צרפת במוקעטה בתום אירוע הזכרון לשואה הוא לעג לזכרון השואה.

שרה ציינה במכתבה כי "כנכדה לנצולי שואה ולסבא ששירת כרב וקולונל בצבא הצרפתי, אני חשה שביקורך במוקטעה, במקום בו קבור ערפאת שדם המוני יהודים על ידיו, ואצל אבו מאזן מכחיש השואה במסגרת ארועי השואה הוא כמו להביא את הרוצח-התליין לבית האבלים."

את מכתבה כתבה בשם דור שלישי לניצולי שואה ובשמם של נפגעי טרור. עוד הוסיפה כי היא מעריכה את הביקור ואת הפעילות של הנשיא נגד אנטשמיות אך מציינת כי "לא יכול להיות שהביקור יהיה כרוך בעוות מוסרי כה כבד, שבו אתה מעניק כבוד לאלה שחרטו רצח יהודים על דגלם. ביקורך שם מחלל את הארוע".

אמש במסגרת ביקורו בארץ הגיע נשיא צרפת עמנואל מקרון לביקור בכותל המערבי. כאשר זהו ביקור ראשון של נשיא צרפתי בכותל המערבי. "אני מרגיש פה את הקדושה וההיסטוריה" אמר הנשיא בביקורו ברחבת הכותל המערבי.

נשיא צרפת התרגש מאוד מביקורו בכותל. במשך שעה ארוכה קיבל הסבר ממנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב על ההיסטוריה של המקום, נפגש עם חיילים בודדים מצרפת, נשא תפילה אישית בכותל המערבי ולאחר מכן ביקר בחשיפות ובממצאים שהתגלו לאחרונה ברחבת הכותל המערבי שם הביע התעניינות מהממצאים החדשים וממספר המבקרים בכותל בשנה.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה״ג רבי שמואל רבינוביץ' שליט״א שקיבל את פניו הודה לנשיא צרפת על הביקור בכותל המערבי וציין בפניו שזו הערכה להיסטוריה ולמורשת של העם היהודי שצרפת היא חלק ממנה והסביר על עצמת המקום לכל יהודי באשר הוא, כאשר כל בתי הכנסת בצרפת מכוונים את תפילתם לכיוון ירושלים והכותל המערבי.

מוקדם יותר, נשיא צרפת מנואל מקרון התעמת עם שוטרי משטרת ישראל בכניסה לכנסייה שנמצאת בשליטה צרפתית במהלך ביקורו בעיר העתיקה בירושלים. הנשיא צעק על השוטרים: "כולם מכירים את הנהלים. אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה. אף אחד לא התכוון לעשות פרובוקציה לאף אחד".

נשיא צרפת זעם על כך שהשוטרים רצו להיכנס איתו ותקף אותם מילולית בחריפות. מקרון פנה למאבטח הראשי מטעם היחידה לאבטחת אישים בשב"כ וביקש מכולם לצאת: "עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה, תכבדו את הנהלים שנהוגים במשך מאות שנים. בבקשה". ראש חוליית היחידה לאבטחת אישים ניסה להרגיע את הנשיא הצרפתי.

השוטרים הישראלים היו המומים לנוכח התנהגותו של הנשיא הצרפתי ולא התווכחו איתו. בסופו של דבר השוטרים יצאו, ומקרון שהיה נסער נכנס לכנסייה רק עם מאבטחיו. יצוין כי שוטרי ירושלים מוצבים באופן קבוע בכנסייה ולא ברור לאיזה נוהל מקרון התכוון.

כזכור, אמש נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא מקרון וביקש ממנו להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן, בעקבות צעדיה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות באזור. בנוסף שוחח עם הנשיא על המצב בלבנון ועל פרויקט ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה.

נתניהו דן עם מקרון על ההתרחשויות בלוב לאור המעורבות הטורקית במדינה. והחליטו על כינון דיאלוג אסטרטגי, כדי להמשיך לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות וכדי להשיג את היעדים גם ביחס לסוגיות האזוריות.

ראש הממשלה בירך את נשיא צרפת על בקשתה להצטרף לפורום הגז האזורי שהוקם בקהיר, בשיתוף ישראל, שעוסק בשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי האזורי ובייצוא הגז מישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מסכים עם הח"כית הנכבדה.
רק אוסיף – כי ישיבה עם ביבי הינה לעג לתושבי הדרום.

כן התרגש.
גם איך שנכנס לכנסיה הוא התרגש מאד לסלק יהודים שוטרים שהיו שם.
אין אמונה בגוי לעולם.
אבל מקרון אתה בובה ביד היוצר.
יש לנו איסור להכנס לבית התפל שלכם לכן משמים הייתה המקל אשר יענש ויפרע בשבירתו.

עצם ביקור שכזה, מראה את הפרצוף האמיתי שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture