הדס פרוש / Flash90

היום השני של פורום השואה: ריבלין נפגש עם נשיא רוסיה והנסיך צ'ארלס

לרגל כינוס פורום השואה הבינלאומי: נשיא המדינה ראובן ריבלין ממשיך היום בסבב פגישות עם מנהיגי העולם, הבוקר נפגש הנשיא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עם מלך ספרד פליפה השישי, ויורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס, שגם נטע עץ ביחד עם הנשיא בחצר בית הנשיא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ויורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס, נטעו הבוקר (חמישי) עץ בגינת בית הנשיא. מוקדם יותר נפגשו השניים ושוחחו, ובכך המשיך הנשיא את רצף הפגישות המדיניות עם המנהיגים אשר נענו להזמנתו והגיעו לירושלים במסגרת פורום השואה העולמי.

הנשיא ברך את יורש העצר עם הגעתו לירושלים ואמר: "הוד מעלתך, ברוך שובך לישראל ולירושלים," וציין את הערכתו העמוקה על השתתפותו בכינוס ההיסטורי של מנהיגי העולם. "המחויבות שלנו לזיכרון השואה ולמאבק באנטישמיות היא המאחדת בינינו," אמר הנשיא והוסיף עוד: "אנטישמיות יכולה להתחיל ביהודים. איש לא יודע איך תסתיים. אנחנו מלאים הערכה על השתתפותך כאן בפורום השואה ומכירים תודה למחויבותך למאבק באנטישמיות על כל צורותיה".

"עבורי מדובר בחוויה משמעותית מאוד," אמר הנסיך לנשיא והמשיך: "רבים מהמורים שהיו לי לאורך השנים היו משורדי השואה ולכולנו מחויבות עמוקה למאבק באנטישמיות".

"נזכור לעד כיצד סבתך, הנסיכה אליס, הקבורה בהר הזיתים פה בירושלים, הצילה את חייהם של יהודים רבים במהלך השואה," הוסיף הנשיא ואמר עוד: "בריטניה עמדה איתנה מול הצורר הנאצי. חיילים בריטים רבים לחמו בגבורה ושחררו מחנות ריכוז והשמדה רבים. גם כיום, חיילים בריטיים נמצאים בחזית המאבק בטרור במזרח התיכון ואנחנו יחד במאבק הצודק הזה".

הנשיא הוסיף: "אנו מעריכים את קולך המוסרי הברור כנגד כל צורות האנטישמיות וחוסר הסובלנות. זהו קול חשוב לקהילה היהודית בבריטניה בעוד הם מתמודדים עם אנטישמיות הולכת וגוברת".

הנשיא סיפר כי בחודש מאי האחרון היה לו הכבוד לארח חיילים ווטרנים וגיבורים בריטיים וישראלים שנפצעו במהלך שירותם הצבאי ומשתתפים יחד בספורט אתגרי: "החברויות העמוקות שנרקמו בין הנשים והגברים הגיבורים האלו, הם עדות לקשר העמוק בין האומות שלנו."

בסיום פגישתם יצאו השניים לטעת עץ אלון אנגלי בגינת בית הנשיא, כהוקרה לנטיעת עץ זהה בשדרת חסידי אומות עולם ב"יד ושם" ב-1993 על ידי הנשיא ויצמן ואביו של יורש העצר, הוד מעלתו פיליפ הדוכס מאדינבורו, לכבוד אימו הנסיכה אליס המוכרת כחסידת אומות עולם.

 

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין והנסיך הבריטי צ'ארלס משתילים עץ בחצר הגינה. צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הנשיא הוסיף: "במסורת היהודית, זמן זה של השנה נקרא "ראש השנה לאילנות", ובו אנו חוגגים את התחדשות הטבע והקשר בין האנושות לכדור הארץ. האלון האנגלי הינו סמל לחוזקת היחסים בינינו ולחשיבות ההגנה על כדור הארץ. בחרנו פסוק מספר בראשית, בו אלוהים מצווה על האדם בגן עדן לשמור על הסביבה. אתה משמש מנהיג עולמי במשימה קריטית זו."

מוקדם יותר היום נפגש נשיא המדינה עם מלך ספרד, פליפה השישי, בבית הנשיא. בפגישתם הודה הנשיא למלך ספרד על דבריו המרגשים בקבלת הפנים שנערכה אמש בבית הנשיא. הנשיא הדגיש את הקשר האיתן והעמוק בין ספרד ומדינת ישראל".

 

נשיא המדינה בפגישה עם מלך ספרד פליפה השישי. צילום: לע"מ

הנשיא ביקש מהמלך לעמוד לצד מדינת ישראל בכל הנוגע לפניה הפלסטינית אל בית הדין הבינלאומי בהאג: "זו אינה זכותה אלא חובתה של ישראל להגן על עצמה, כשם שכל מדינה אחרת עושה. צה"ל, הילדים שלנו, הנכדים שלנו, הוא הצבא מוסרי ואחראי. מדינת ישראל חוקרת את עצמה במקרים של פגיעה באזרחים, והתערבות בית הדין בסכסוך הישראלי-פלסטיני לא תקדם אותנו". עוד הבהיר הנשיא בהקשר הישראלי-פלסטיני כי אם לא נבנה אמון בין הצדדים לא נצליח לקדם חיים משותפים.

מאוחר יותר נפגש נשיא המדינה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפתח הפגישה אמר נשיא המדינה: "כולנו נרגשים מעומק ליבנו להשתתפותך בכנס מאוד חשוב שהוא ציון השחרור של אושוויץ שהוא סמל והבעת הסכמה כלל עולמית של משפחת העמים שצריך לשים קץ לגזענות, לפשיזם ולאנטישמיות. אתם בוודאי כמונו יודעים במשפחת עמים שאנחנו יודעים היכן אנטישמיות מתחילה, אבל אנחנו לא יודעים איפה היא נגמרת ולכן חשוב שכולנו נילחם יחד. וכאשר מדברים על מלחמה של משפחת העמים לא יכולה מלחמה כזאת להיות כאשר אתה העמודים בראשה".

 

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הדס פרוש / פלאש 90

נשיא המדינה הוסיף: "אנחנו מאוד מעריכים את המאמצים שאתה עושה להבין שבמדינת ישראל אנחנו מרגישים שכל אחד הוא הילדה והילד שלנו. כמובן נמצא איתי רמטכ"ל צה"ל שבא לראות ולהכיר אותך בפעם הראשונה, הוא התמנה להיות רמטכ"ל צהל לא רק בגלל שישי לו דנ"א רוסי".

נשיא רוסיה אמר: "אני מודה לך מאוד על ההזמנה, בשבילי וגם לעמיתים שלי חשוב מאוד להיות היום פה בישראל. ואנחנו רואים היטב את המאמצים של הצד הישראלי לשמירת הזיכרון על מלחמת העולם השנייה. עכשיו אמרת שאנחנו לא יודעים איפה מסתיימת אנטישמיות, לצערנו אנחנו מכירים את זה הסוף הוא באושוויץ. צריך לשים לב ולא לאפשר לתופעה זאת לקרות עוד. וכמובן להתנגד בתופעה של אנטישמיות ושנאת זרים בכל הערוצים".

נשיא רוסיה הוסיף: "הצבא האדום לא רק שחררה את אשוויץ גם תרמה תרומה מכרעת לניצחון עבור נאצים. כמובן העם הסובייטי והעם הרוסי סבל מאוד בזמן המלחמה, מה שקשור לטרגדיה של השואה 40% מהיהודים שנהרגו היו מברית המועצות וזו כמובן טרגדיה משותפת שלנו. אני מודה לך עוד פעם על ההזדמנות להיות אתך פה בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לגבי הכיתוב מתחת התמונה – נדמה לי שבעברית תקינה אומרים 'שותלים' ולא 'משתילים',
תקנו אותי אם אני טועה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture