Yonatan Sindel/Flash90

זוהר הודיע: "הקואליציה לא תשתתף בדיוני המליאה להקמת ועדת הכנסת"

יו"ר סיעת הליכוד הודיע שסיעות הימין יחרימו את הדיון ביום שלישי: "לא ניקח בזה חלק ולא נשתף פעולה בקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'". לדבריו, "האופוזיציה מתנהלת בצורה מחפירה ודורסנית באמצעות רוב מקרי שהושג על ידי כחול לבן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הודיע היום (ראשון) כי "הקואליציה לא תשתתף בדיוני המליאה להקמת ועדת הכנסת. האופוזיציה מתנהלת בצורה מחפירה ודורסנית באמצעות רוב מקרי שהושג על ידי כחול לבן. התנהגות שלהם היא בניגוד לכל הכללים מיום הקמת הכנסת וזו אינה דרכנו. לא ניקח בזה חלק ולא נשתף פעולה בקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'", כתב זוהר בטוויטר. בהודעה שהועברה לכלל חברי "בלוק הימין" נמסר כי עליהם להיעדר מהדיונים ומההצבעה ביום שלישי הקרוב במליאת הכנסת.

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה להודעת זוהר כי, "‏חבל שראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את כנסת ישראל ואת המשטר הדמוקרטי ומסרב שגם אנשיו ישתתפו בדיון בבקשת החסינות, חסינות שהוא יזם וביקש כדי להימלט מהדין. נתניהו ביקש דיון בחסינותו – נתניהו יקבל".

ח"כ רויטל סויד, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה-גשר, אמרה בתגובה: "רוצה הליכוד להחרים את הדיון במליאה? אהלן וסהלן, זכותו. רק נשוב ונאמר, אי אפשר להחזיק את המקל מכל הקצוות – גם לבקש דיון חסינות, גם לעשות הכל כדי להימנע מהדיון וגם לטעון בהמשך שהדיון לא היה הוגן. הדיון נקבע ויתקיים כחוק, ויצא לדרך איתכם או בלעדיכם. הבחירה בידיכם".

זוהר שיזם את הרעיון אמר לפני שבוע ל'ישראל היום' כי, "אמליץ לראש הממשלה לא להשתתף בפארסה הזו, אך מובן שזה נתון אך ורק לשיקולו הבלעדי. אני מקווה שכל סיעות הקואליציה ייענו להצעתי, אך עדיין מקווה שאדלשטיין ישנה את דעתו ויפסיק את החגיגה הזו". לדבריו, "אני מצר על החלטתו לכנס את המליאה, משום שהוא בעצם הסכים לבקשת השמאל להשתמש בכנסת לקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי', וזה פשוט חבל".

"אין ספק שאלו רגעים עצובים מאוד בפוליטיקה הישראלית שייזכרו לנצח", אמר זוהר, "זה יירשם על שמם של כחול לבן והשמאל לדיראון עולם. הם הפרו כל כלל אפשרי רק כדי לממש את שנאתם היוקדת לראש הממשלה. אין דמוקרטיה אחת בעולם שהחליטה לשנות את נוהלי פגרת הבחירות תוך כדי פגרת הבחירות – רק כדי להפוך את הפרלמנט שלה לכלי משחק פוליטי בידי הרוב".

כזכור, בשבוע שעבר החליט יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לאשר את כינוס המליאה עוד לפני הבחירות, למרות לחץ כבד שהופעל עליו במפלגתו. ח"כ אבי ניסנקורן, שיעמוד בראש הוועדה, החליט להביא לאישור במליאה את הרכבה של הוועדה כבר ביום שלישי, כדי שניתן יהיה לפתוח בדיוני החסינות למחרת, או לכל המאוחר ביום חמישי.

לאחר אישור הקמת ועדת הכנסת, היא צפויה להתכנס ולדון בבקשות החסינות שהגישו ראש הממשלה נתניהו והשר לשעבר ח"כ חיים כץ. בעוד שבקשתו של כץ ככל הנראה תאושר, בקשתו של נתניהו לחסינות מפני העמדה לדין צפויה להידחות – והשאלה היא האם הדבר אכן יקרה לפני הבחירות לכנסת ה-23, בעוד 36 ימים.

הדיון הראשון בבקשת ראש הממשלה ייערך, כאמור, ביום חמישי הקרוב בשעה 14:30. ביום ראשון ושני ייערכו דיונים בשעה 10:00, ביום שלישי בשעה 14:30, ובימים רביעי וחמישי הם יתקיימו בשעה 10:00. כמו כן, הדיונים בעניינו של שר העבודה והרווחה לשעבר ייערכו ביום חמישי הקרוב, וביום שלישי הבא, בשעה 09:30.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture