ראשי יש"ע נפגשו עם נתניהו: "הבטיח שהוא לא סוטה במאומה מהבטחותיו"

ראשי מועצת יש"ע נפגשו עם ראש הממשלה לאחר פגישתו עם נשיא ארצות הברית: "באנו לחזק את ראש הממשלה ולהביא את קולה של כלל ההתיישבות לבית הלבן". עודד רביבי: "חדדנו בפניו את הדברים החשובים להתיישבות ולמדינה כולה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי מועצת יש"ע סיימו לפני דקות אחדות (שני) פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון, מיד לאחר פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בפגישה השתתפו: ראש מועצה אזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, ראש מועצה אזורית מטה בנימין ישראל גנץ, ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי.

ראשי המועצות מסרו בתום הפגישה כי, "באנו לחזק את ראש הממשלה, לעמוד לימינו ולהביא את קולה של כלל ההתיישבות לבית הלבן בצורה ברורה וחדה. היה חשוב לנו לשמוע את הדברים מקרוב ולא מפי השמועה. חידדנו בפניו את הדברים החשובים להתיישבות ולמדינה כולה: ריבונות ישראלית, שמירה על שלימות הארץ והמשך פיתוחה ושגשוגה של ההתיישבות".

עוד נמסר בהודעה המשותפת לאלחייני, גנץ, נאמן ורביבי כי "ראש הממשלה היה קשוב והבטיח שהוא לא סוטה במאומה מהבטחותיו, ומתוך מחויבות לנשיא הוא לא נכנס כרגע לפרטי התוכנית. אנו בטוחים שראש הממשלה הינו האדם הכי מתאים לנהל את השעה הגורלית הזו ומחזקים את ידיו בעת הזו. נמתין בסבלנות למחר עד לפרסום פרטי התוכנית".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, המכהן גם כראש דסק החוץ של מועצת יש"ע אמר בתום בפגידה כי, "היה חשוב לנו לשמוע את הדברים מקרוב ולא מפי השמועה. חדדנו בפניו את הדברים החשובים להתיישבות ולמדינה כולה: ריבונות ישראלית, שמירה על שלימות הארץ והמשך פיתוחה ושיגשוגה של ההתיישבות. ראש הממשלה היה קשוב. הבטיח שהוא לא סוטה במאומה מהבטחותיו".

רביבי סיפר כי ראש הממשלה סירב לחשוף בפניהם את תוכן עסקת המאה ואמר כי מתוך מחוייבות לנשיא הוא לא נכנס לפרטי התוכנית. "אנו נמתין בסבלנות למחר ואז נגיב בהתאם. ברור לנו שמדובר בשעה גורלית. אנו בטוחים שראש הממשלה הינו האדם הכי מתאים לנהל את השעה הגורלית הזו ומחזקים את ידיו בעת הזו", דברי רביבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש מוקדם יותר בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעניין תוכנית המאה האמריקנית שצפויה להתפרסם מחר בשעה 19:00: "מחר ב-12:00 (שעון ארה"ב) נציג תכנית שעבדו עליו על ידי כולם ונראה אם זה יקבל כן, אם כן אז זה יהיה מעולה, אם לא נתמודד גם", אמר טראמפ. לדבריו, "נכריז על תוכנית מאוד גדולה שתהיה המלצה לישראלים והפלסטינים, הכי קרובה אי פעם".

"זה תכנית מאוד חשובה לשלום במזרח התיכון, לא משנה איפה הלכתי אמרו לי שהישראלים והפלסטינים צריכים לעשות שלום לפני שיהיה שלום במזרח התיכון. אנשים עבדו על זה במשך שנים רבות, אני חושב שאנחנו יחסית קרובים. אבל אנחנו צריכים להביא אנשים אחרים להסכים גם, הרבה ממדיניות ערב הסכימו לזה, הם אוהבים את, הם חושבים שזה נהדר, הם חושבים שזה התחלה גדולה, אני גם חושב שזה התחלה גדולה, זה יהיה נפלא עם נוכל לבצע את זה".

טראמפ נשאל האם בכוונתו שתצא לפועל לפני הבחירות והשיב כי, "אני חושב שהוא (נתניהו) פה בשביל סיבה, אני מקווה שזה יהיה כן, הסכסוך במזרח התיכון נמשך המון זמן, שנים ודורות, זה הזדמנות ונראה מה יקרה מה שיהיה יהיה, הוא פה בשביל סיבה". לדבריו, "יש לנו את התמיכה של ראש הממשלה, יש לנו את התמיכה של יתר המפלגות ואני חושב שיהיה לנו גם את התמיכה של הפלסטינים, אבל נראה, אם יהיה לנו זה יהיה מעולה לכולם, אם לא החיים ממשיכים".

על עמדת הפלסטינים אמר כי, "נדבר על זה מחר, זה משהו שהם צריכים לרצות, הם כנראה לא ירצו את אבל הם צריכים לרצות את זה, אני חושב שבסוף הם כן ירצו את זה, זה מאוד טוב להם, בפועל זה הרבה מעבר לטוב להם, אז נראה מה יקרה. בלעדיהם אנחנו לא עושים את העסקה וזה בסדר, הם לא חיים טוב, כפי כשאתם יודעים קיצצנו לפלסטינים, זה משהו שאני לא אוהב לעשות אבל עשינו את זה ואנחנו חושבים שיש סיכוי טוב שהם ירצו את זה, והם אנשי משא ומתן מעולים, אין לי מושג מה הם יגידו, הם בטח יגידו שהם לא רוצים ותוך כדי ינהלו משא ומתן".

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה על תוכנית המאה של ידידו האמריקני: "אדוני הנשיא, אני רוצה לומר שני דברים. ראשית, עסקת המאה היא הזדמנות המאה ולא נוותר עליה. נדבר על זה מחר. היום, אני חוזר ואומר תודה רבה על כל מה שעשית למען מדינת ישראל. אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל בבית הלבן מאז ומעולם, ואני מאמין שמחר נוכל להמשיך ולעשות היסטוריה. תודה, אדוני הנשיא"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגזמתם עם התמונה
כבר היה עדיף לא לפרסמה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture