Hadas Parush/Flash90

פומפאו: "תוכנית השלום תצא לדרך, לא משנה מי ינהיג את ישראל"

מזכיר המדינה האמריקני אמר ש"גנץ היה נלהב ותמך בתוכנית". לדבריו ההצעה "מנסה להביא למדינה פלסטינית וביטחון לישראלים". קושנר: "אם הפלסטינים יסרבו הם ידפקו עוד תוכנית" פרדימן: "ישראל לא צריכה לחכות כלל עם סיפוח ההתנחלויות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, התייחס הערב (שלישי) לתוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים שהציג מוקדם יותר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר פומפאו כי לא משנה מי ייבחר – התוכנית תצא לפועל: "תוכנית השלום תצא לדרך, לא משנה מי ינהיג את ישראל". בראיון ל'חדשות 12' אמר כי, "בני גנץ נפגש עם הנשיא, הוא היה נלהב ותמך בתוכנית של הנשיא".

בראיון ל'חדשות 13' הוסיף כי אינו מודאג מכך שתוכנית טראמפ לא תיושם אם יתקיימו חילופי שלטון אחרי הבחירות בישראל. "זה החזון של הנשיא טראמפ", אמר פומפאו. "בני גנץ אמר לנו שהוא ירצה לעסוק בתוכנית אם ינצח בבחירות ושהוא חושב שהיא טובה לישראל". לדבריו, "אני בטוח שהתוכנית של הנשיא תמשיך לא משנה מי ייבחר ב-2 במרץ".

מזכיר המדינה האמריקני אמר עוד בראיון ליונית לוי כי "הנחנו הצעה שמנסה להביא נתיב שיביא למדינה פלסטינית וביטחון לישראלים. כזה שיביא שלום ושגשוג לכל האנשים באזור. המדינות הערביות מבינות שהזמנים השתנו – בחריין, עומאן, השגרירים של כולן היו בטקס היום". לדבריו, "החזון שלנו מסתמך על המציאות בשטח ועל התקווה שהפלסטינים יבחרו בתקווה".

עוד הוסיף כי, "ישראל הסכימה לנהל מו"מ לשלום על בסיס המפה הזו. התוכנית של טראמפ מציגה שורה של הבנות וקווים מנחים למו"מ עתידי". על סוגיית הסיפוח אמר פומפאו: "הישראלים יקבלו החלטות בהתאם לחוק בישראל. ראינו איך הישראלים מתמודדים עם סוגיית ההתנחלויות והם תמיד מוצאים את דרכם".

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, אמר הערב בראיונות לCNN ואל-ג'זירה כי, "עשינו היסטוריה היום. זו עסקה רצינית מאוד. יש הרבה שחיתות במנהיגות הפלסטינית, המנהיגים עשירים והתושבים נזקקים. תחת התוכנית שלנו הם יכולים להכפיל את השטח שלהם ולקבל השקעה של 50 מיליארד דולר".

לדבריו, אם ההנהגה הפלסטינית רצינית, עליה לגשת לשולחן המו"מ. הוא הוסיף שהתוכנית תהווה ההזדמנות האחרונה עבורם להשיג שלום ורווחה, וכי ביטוחנה של ישראל יגבר: "התוכנית תהפוך את ישראל למקום בטוח יותר. מנהיגי שתי המפלגות הגדולות בישראל מכירים בכך שההסכם רציני, אם מישהו לא תופס אותו כהסכם טוב הציפיות שלו לא הגיוניות. אנו רוצים לעזור לפלסטינים, אבל אי אפשר להשקיע בהם כשיש ארגוני טרור ואין חופש ביטוי".

"ישראל שם והיא לא הולכת להיעלם. אני לא מסתכל על העולם כפי שהוא היה ב-1967. אני מסתכל על העולם כפי שהוא ב-2020. מיליוני פלסטינים כלואים בגלל מנהיגות גרועה, וישראל לא הולכת לשום מקום. אם הפלסטינים יסרבו הם ידפקו עוד תוכנית, כמו כל התוכניות שהם כבר דפקו", תקף את הפלסטנים. עוד הוסיף כי, "התוכנית נותנת את האפשרות לישראל ליהנות מיותר ביטחון באזור. המפות אותן שרטטנו תואמות להחלטות האו"ם. אנחנו לא רוצים לעקור שום יהודי ושום פלסטיני באזור".

שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן אמר הערב בתדרוך לכתבים כי, "אין לחץ על הפלסטינים לקבל את זה מיד. יש להם זמן לחשוב על זה, 4 שנים. בינתיים ישראל יכולה להחיל חוק וריבונות על איזורים מצומצמים בגדה המערבית, ונקווה שהפלסטינים יצטרפו למו"מ. ישראל לא צריכה להמתין, יכולה להתקדם בהתאמה למפות, המפות הן ברזולציה כללית אבל הישראלים מחויבים לנהל מו״מ, גם אם הפלסטינים מסרבים לכך בשלב ראשון".

"באיזור מסוימים, לא ניתן יהיה להרחיב התנחלויות ישראליות, אבל זה חלקים מאוד קטנים ונקווה שהפלסטינים יצטרפו", הוסיף פרידמן בתדרוך, כך על פי הדיווח של טל שניידר. "היינו מאוד רוצים שיהיה שיח משולש עם הפלסטינים. אבל בסופו של דבר, הם גם עסוקים בענייניהם הפנימיים עם החמאס. רצינו להראות לפלסטינים שיש מרחב בו הם יכולים לממש את השאיפות הלאומיות שלהם".

פרדימן הוסיף כי, "בשל העובדה שהם לא היו חלק מן המו״מ, והכרנו בכך שזו אכן בעיה ולכן נתנו להם זמן. זה עבורם לקחת. אנחנו מקווים שהתכנית הזו תשלהב את הדמיון והשאיפות שלהם, יש שם תכנים רבים בתחום המאבק בשחיתות, חופש עיתונות, השקעות כלכליות. ניתן להם כמה זמן שהם זקוקים לו. זו הנקודה, לתת להם זמן לחשוב על זה".

השגריר התייחס להחלטה להפסיק להמתין לתוצאות הבחירות בישראל: "היו שתי מערכות בחירות, אין ציפייה שיהיו תוצאות שונות מן הבחירות ה-3. ולכן אחרי שעברנו דרך נתניהו, רצינו לבצע את הבדיקה של הנכונות לעבוד עם התוכנית הזו גם עם גנץ. מאחר ושני האנשים שרוצים להיות ראשי ממשלה, תומכים בתכנית, יכולנו לפרסם".

עסקת המאה – תוכנית השלום • סיקור נרחב בחדשות JDN

בריטניה: "צעד חיובי לשלום"; האיחוד האירופי: "הזדמנות לפתוח מחדש"
אבו מאזן זועם: "מזימה שלא תעבור"; מצרים: "ללמוד את ההסכם"
עסקת המאה: ארה"ב תכיר בהתיישבות, ישראל תסכים להקפאה של 4 שנים • המסמך המלא
היועמ"ש על אפשרות לסיפוח בממשלת מעבר: "אבחן זאת משפטית"
בנט: "יש להביא להחלטת ממשלה את הצו להחלת הריבונות" • צפו
טראמפ הציג את 'דיל המאה': "ירושלים תישאר בירת ישראל הלא מחולקת"
ההיסטריה בבית הלבן, העדכונים, הדרמות, ההתפתחויות והתגובות • כל העדכונים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture