Kobi Gideon / GPO

נתניהו לטראמפ: "אם הפלסטינים מוכנים, ישראל מוכנה לנהל מו"מ מיד"

ראש הממשלה לנשיא טראמפ באירוע הצגת עסקת המאה: "לארבע שנים ישראל תשמור על הסטטוס קוו באזורים שהתכנית אינה מגדירה כחלק מישראל. יחד עם זאת, ישראל תחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שלישי) באירוע הצגת "עסקת המאה" בבית הלבן ונאם לאחר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "לכבוד הוא לי להיות כאן היום, יחד עם רעייתי שרה, השר יריב לוין, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, תודה גם לך מאיר, וכל הפמליה שלנו", פתח נתניהו.

נתניהו בירך את הממשל האמריקני, "לכבוד הוא לנו להיות כאן איתך, אדוני הנשיא, יחד עם מזכיר המדינה מייק פומפאו, אנו מצדיעים לך מייק, מזכיר האוצר סטיב מנוצ'ין, היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן, שגרירת ארצות הברית באו"ם קלי קרפט, ג'ארד קושנר ואיוונקה, טוב לראות את שניכם. טוב לראות את השגריר דוד פרידמן, שהוא אנרגטי ואופטימי תמיד, ג'ייסון גרינבלט, אבי ברקוביץ', בריאן הוק, ושאר הצוות המדהים שלך לתכנית השלום, אדוני הנשיא".

"טוב להיות כאן עם שאר האורחים המכובדים מממשלתך, עם סנאטורים וחברי קונגרס שהם ידידיה הטובים ביותר של ישראל בגבעת הקפיטול. תודה רבה לכם. השגרירים של האיחוד האמירויות הערביות, של בחריין ושל עומאן. זהו עונג לראותכם פה ואיזה סימן זה מבשר, רציתי לומר לעתיד, אבל זהו דווקא סימן להווה".

ראש הממשלה השווה את טראמפ לנשיא טרומן שהכיר במדינת ישראל: "לכל האורחים הנכבדים כאן היום, היום הוא יום היסטורי, והוא מזכיר יום היסטורי אחר. אנחנו זוכרים את ה-14 במאי, 1948, משום שביום הזה הפך הנשיא טרומן למנהיג הראשון בעולם שהכיר במדינת ישראל לאחר שראש הממשלה הראשון שלנו, דוד בן גוריון, הכריז על עצמאותנו. היום הזה הוביל לעתיד מזהיר. אדוני הנשיא, אני מאמין שבעוד עשרות ואף מאות שנים מהיום, נזכור גם את ה-28 בינואר 2020, משום שביום הזה, אתה הפכת למנהיג הראשון בעולם המכיר בריבונותה של ישראל על חלקים ביהודה ושומרון שחיוניים לביטחוננו ומרכזיים במורשת שלנו. וביום הזה אתה גם מוביל אותנו אל עבר עתיד מזהיר, עתיד מזהיר לישראלים, לפלסטינים ולאזור כולו על ידי הצגת דרך מציאותית לשלום בר קיימא".

נתניהו הצהיר שישראל מעוניינת בשלום: "מאז הקמתה, ישראל חפצה בשלום עם שכניה הפלסטינים ועם העולם הערבי כולו. במשך עשרות שנים, השלום המיוחל לא הגיע למרות כמה תכניות שלום שמאחוריהן כוונות טובות. אחת אחרי השנייה, הן כשלו. ומדוע הן כשלו? משום שהן לא הצליחו למצוא את האיזון הנכון בין האינטרסים הביטחוניים והלאומיים החיוניים של ישראל, לבין השאיפות של הפלסטינים להגדרה עצמית. יותר מדי תכניות ניסו לאלץ את ישראל לסגת משטחים חיוניים כמו בקעת הירדן".

"אבל אתה, אדוני הנשיא, הכרת בכך שישראל חייבת להחזיק בריבונות על בקעת הירדן ועוד אזורים אסטרטגיים ביהודה ושומרון. במקום לשלם מס שפתיים זול לביטחונה של ישראל, לטמון את הראש בחול ולקוות לטוב, הכרת בכך שישראל חייבת להחזיק בריבונות במקומות שיאפשרו לה להגן על עצמה בכוחות עצמה. במשך יותר מדי זמן, הרבה יותר מדי זמן, התייחסו ללב ליבה של ארץ ישראל, בה התפללו אבותינו, הטיפו נביאינו ושלטו מלכינו – כשטחים שנכבשו באופן בלתי חוקי. היום, אדוני הנשיא, ניפצת את השקר הגס הזה. אתה מכיר בריבונותה של ישראל על הקהילות היהודיות ביהודה ושומרון, קטנות וגדולות כאחד".

"מדובר במקומות שמוזכרים בתנ"ך. מדובר במקומות החקוקים בסלע הציביליזציה המשותפת שלנו. הקבר הקדוש בחברון, שבו קבורים אבותיו ואמהותיו של העם היהודי. בית אל, בו חלם יעקב על סולם שעלה השמימה. שילה, שבו היה ארון הברית במשך מאות שנים. והודות לך, אדוני הנשיא, המקומות האלו ועוד הרבה מקומות שבמשך אלפי שנה היו חקוקים בנפשו של העם היהודי ושהציתו את דמיונם של מיליוני אנשים מסביב לעולם, המקומות הללו עכשיו מוכרים על ידי ארצות הברית כחלק קבוע ממדינת ישראל".

ראש הממשלה בירך על התוכנית של טאמפ ואמר, "אדוני הנשיא, בשל ההכרה ההיסטורית ומשום שאני מאמין שתכנית השלום שלך מוצאת את האיזון הנכון במקום שתכניות אחרות נכשלו, הסכמתי לנהל משא ומתן עם הפלסטינים על בסיס תכנית השלום שלך. זאת תכנית מצוינת לישראל. זאת תכנית מצוינת לשלום. אם לומר את האמת, אדוני הנשיא, בהתחשב בכל מה שכבר עשית למען מדינת ישראל, אני לא מופתע. אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל אי פעם בבית הלבן. בכל הכנות, אף על פי שהיו לנו ידידים טובים במסדרונות הללו, זה לא מתקרב".

נתניהו הזכיר את מעשיו הקודים של הנשיא למען ישראל, "ההחלטות ההיסטוריות שלך להכיר בירושלים כבירת ישראל, להכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, לאשר מחדש את דרישותיה החוקיות ביהודה ושומרון, לעמוד מול איראן ולצאת מההסכם המסוכן איתה, לחסל את קאסם סולימאני, לתמוך בשיתוף הפעולה היוצא מן הכלל בין ישראל לבין ארצות הברית ולבצר אותו, גם בתחומים הצבאיים, האסטרטגיים והמודיעיניים – כל אלו הם הוכחות לידידותך ולעומק מנהיגותך ומחויבותך לישראל".

"עוד בפגישתנו הראשונה כאן בבית הלבן לפני שלוש שנים, הבהרת את התחייבותך לעזור לישראל להשיג שלום עם הפלסטינים ועם שאר העולם הערבי. אדוני הנשיא, אני שותף להתחייבות הזאת ואני מצפה לעבוד איתך כדי להשיג שלום שישמור על ביטחונה של ישראל, יעניק לפלסטינים כבוד וחיים לאומיים משלהם וישפר את יחסיה של ישראל עם העולם הערבי. תכנית השלום שלך עונה על כל היעדים הללו.
ראשית, היא מטפלת בשורש הסכסוך בכך שהיא מתעקשת שהפלסטינים יכירו סוף סוף בישראל כמדינה יהודית".

נתניהו המשיך למנות את מעלות התוכנית, "שנית, היא קובעת שישראל תשמור על שליטה ביטחונית בכל האזור שממערב לנהר הירדן ובכך היא מעניקה לישראל גבול מזרחי קבוע שיאפשר לנו להגן על עצמנו לאורך גבולנו הארוך ביותר. ייחלנו לדבר הזה ועכשיו יש לנו גבול מוכר. שלישית, התכנית שלך קוראת לפירוק חמאס מנשקו ולפירוז עזה. רביעית, היא מבהירה שבעיית הפליטים הפלסטינים תיפתר מחוץ לגבולות מדינת ישראל".

"חמישית, היא קוראת להשאיר את ירושלים, בירתנו עתיקת היומין, מאוחדת תחת ריבונות ישראל. וכמובן, היא מבטיחה שהמקומות הקדושים יישארו נגישים לכל הדתות, והיא שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית. שישית, התכנית שלך לא עוקרת אף לא בן אדם אחד מביתו, ישראלים ופלסטינים כאחד. במקום זה, התכנית מציעה פתרונות חדשניים לפיהם ישראלים יישארו מחוברים לישראל, ופלסטינים יישארו מחוברים אחד לשני. זה עוזר שיש אנשי נדל"ן פה. הם חושבים על דברים שאנשים רגילים לא חושבים עליהם".

"אדוני הנשיא, ישראל רוצה שיהיו לפלסטינים חיים טובים יותר", טען ראש הממשלה, "אנחנו רוצים שיהיה להם עתיד של כבוד לאומי, שגשוג ותקווה. תכנית השלום שלך מציעה לפלסטינים עתיד כזה. תכנית השלום שלך מציעה לפלסטינים דרך למדינה בעתיד. אני יודע שאולי ייקח להם זמן רב להגיע לסוף הדרך. אולי ייקח להם זמן רב להגיע לתחילת הדרך. אבל אם הפלסטינים באמת מוכנים לעשות שלום עם המדינה היהודית ואם הם מוכנים לקבל את כל התנאים שהצגת בתכנית, ישראל תהיה מוכנה לנהל משא ומתן מיד".

נתניהו הצהיר על הכוונה להחיל ריבונות, "בלי כל קשר לעמדת הפלסטינים, ישראל תשמור על הדרך לשלום בשנים הבאות. לארבע שנים לפחות, ישראל תשמור על הסטטוס קוו באזורים שהתכנית אינה מגדירה כחלק מישראל בעתיד. יחד עם זאת, ישראל תחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן, על כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון ועל כל אזור אחר שתכניתך מגדירה כחלק מישראל ושארצות הברית הסכימה להכיר כחלק מישראל. ההחלטה הזאת תגן על ביטחונה של ישראל, תבטיח את האינטרסים הלאומיים של ישראל ותשאיר את האפשרות להסדר מדיני עם הפלסטינים פתוחה בשנים הבאות".

ראש הממשלה קרא לפלסטינים להיענות לתוכנית, "אני מקווה שהפלסטינים יאמצו את חזונך לשלום, שהם יקבלו את התכנית שאתה, צוותך ואנחנו עמלנו כדי להשיגה. אני מקווה שהם ינצלו את ההזדמנות שהתכנית הכלכלית הגורפת מציעה. קראתי את התכנית. צריך כישרון מיוחד כדי לסרב להשקעות בסך 50 מיליארד דולר. אני יודע מה זה עושה לכלכלות. אני יודע מה זה יעשה לחייהם של הפלסטינים. אני יודע כיצד זה יעזור לצעירים באזור. אני מקווה שהפלסטינים יאמצו את זה ויבנו יחד עם ישראל עתיד של שגשוג ושלום. אני גם מקווה ששכנינו הערבים האחרים יאמצו את חזונך ויפלסו נתיב של פיוס עם ישראל שייצר עתיד מזהיר לכולנו".

נתניהו שיבח את הצוות שעבר על התוכנית, "ברצוני לברך את הצוות השלום המופלא שלך, אין מילה אחרת, על עבודתם. ג'ייסון גרינבלט, תודה ג'ייסון על עבודתך הנפלאה כשליח השלום של ארצות הברית במשך שלוש שנים. אבי ברקוביץ, תודה אבי על שיצאת מתפקידך מאחורי הקלעים ועבדת בכישרון בחודשים האחרונים כדי להשלים את התכנית. השגריר דיוויד פרידמן, תודה רבה דיוויד. תודה על תרומתך החיונית למאמץ הזה ועל העבודה הנפלאה שאתה עושה כל יום כדי לחזק את הברית האיתנה בין ישראל לבין ארצות הברית. ג'ארד קושנר, ללא תבונתך, התמדתך ונחרצותך, היום הזה לעולם לא היה מגיע. אני יודע כמה חשוב העתיד היהודי לך ולמשפחתך. ג'ארד, היום עזרת להבטיח את העתיד הזה. המדינה היהודית חייבת לך והיא חייבת לנשיא טראמפ חוב נצחי של הוקרה".

ראש הממשלה שב והגדיר את הרגע כהיסטורי, "אדוני הנשיא, ביום ההיסטורי ההוא, ב-14 במאי 1948, גם דוד בן גוריון וגם הנשיא טרומן נדרשו לקבל החלטה גורלית. רבים טענו שטוב יהיה אם בן גוריון לא יכריז על עצמאותה של ישראל. רבים טענו שטוב יהיה אם הנשיא טרומן לא יכיר במדינת היהודים. אבל שני המנהיגים הבינו את גודל השעה. הם ניצלו את הרגע ושינו את פני ההיסטוריה. כמוך, אדוני הנשיא, אני מבין את גודל הרגע הזה. ואתך, אדוני הנשיא, אני מוכן לתפוס את הרגע ולשנות את ההיסטוריה".

"אני יודע שתהיה התנגדות. תמיד יש התנגדויות. אני יודע שיהיו מכשולים רבים בדרך וביקורת רבה, אבל יש פתגם יהודי עתיק שאומר: "אם לא עכשיו, אימתי? ואם לא אני, אז מי?" אדוני הנשיא, עסקת המאה שלך היא הזדמנות המאה. אני מבטיח לך, ישראל לא תחמיץ את ההזדמנות הזאת. אדוני הנשיא, דונלד, ישראל התברכה בידידותך ובהנהגתך החזקה, וישראל התברכה בידידותו של הגורם החזק ביותר עלי אדמות, ארצות הברית של אמריקה. אלוקים יברך את ארצות הברית ואלוקים יברך את כולנו בביטחון, שגשוג ושלום", חתם נתניהו את נאומו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture