צילום: פלאש 90

תוכנית השלום מציעה: חילופי שטחים ואוכלוסיות ביישובי המשולש

סעיף המפתיע ב"עסקת המאה": חילופי שטחים מאוכלסים ביישובי המשולש כמו אום אל פחם, טירה, כפר קסם וגם ג׳לג׳וליה. ח"כ איימן עודה: "תוכנית הסיפוח וטרנספר של ביבי וטראמפ כוללת אור ירוק לשלילת האזרחות של מאות אלפי ערבים תושבי המשולש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תכנית השלום של נשיא ארצות הברית טראמפ שהוצגה בבית הלבן כוללת סעיף מפתיע שמאפשר חילופי שטחים מאוכלסים ביישובי המשולש שיעברו לריבונות פלסטינית. בתכנית האמריקנית פירטו את כל יישובי המשולש המדוברים, המאוכלסים כולם בתושבים ערבים: כפר קרע, ערערה, באקה אל גרביה, אום אל פאחם, קלנסוואה, טייבה, כפר קאסם, טירה, כפר ברא וג'לג'וליה. ברשימה המשותפת זעמו על הסעיף וטענו כי מדובר ב"אור ירוק לשלילת האזרחות של תושבי המשולש" והגדירו את ההצעה כ"טרנספר".

בתוכנית האמריקנית נכתב כי "קהילות אלה, אשר בעיקרן מזדהות כפלסטיניות, היו במקור מיועדות להיות בשליטת ירדן במהלך המשא ומתן על קו שביתת הנשק בשנת 1949, אך בסופו של דבר סופחו על ידי ישראל מסיבות צבאיות שמאז הוקלו". לפי הסעיף בתכנית, "החזון בוחן את האפשרות, בהסכמת הצדדים, כי גבולות ישראל ייקבעו מחדש כך שקהילות המשולש יהפכו לחלק ממדינת פלסטין. בהסכם זה יהיו זכויות האזרח של תושבי הקהילות במשולש, כפופים לחוקים ולפסיקות השיפוטיות החלות ברשויות הרלוונטיות".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי, "תוכנית הסיפוח וטרנספר של ביבי וטראמפ כוללת אור ירוק לשלילת האזרחות של מאות אלפי ערבים תושבי המשולש. אנחנו נאבק בגזענות המופרעת הזאת בכל האמצעים שיש לנו. כל אזרח – ערבי ויהודי – שמאמין בדמוקרטיה ושלום מוכרח להתנגד לתוכנית המסוכנת הזאת. הטרנספר לא יעבור".

ח"כ יוסף ג'בארין אמר כי, "אום אל פחם היא עיר הולדתי. ואדי עארה הוא נוף חיי. במשולש חיים מאות אלפי אזרחים ערבים שזו מולדתם. תכניות הסיפוח של נתניהו וטראמפ כוללות סעיף שמניח את הקרקע לטרנספר ולשלילת האזרחות שלהם. נתניהו מסוכן, והוא יעשה הכל כדי לשמור על כס השלטון. ממשלת הימין הקיצוני מתפרעת וכולנו, כל האזרחים הערבים, בסכנה קיומית במולדת שלנו. כל אזרח, ערבי או יהודי, שערכי הדמוקרטיה והשוויון נר לרגליו, צריך לעמוד איתנו ולהיאבק יחד איתנו בתכנית המסוכנת הזו".

ח"כ אחמד טיבי הגדיר את בטוויטר את ההצעה כ"הזוי הזוי ומסוכן". לדבריו, "החזון של טראמפ כולל אפשרות של העברת יישובי המשולש כפוף להסכמת הצדדים.. במקום נוהרים באוטובוסים לקלפיות נתניהו ביקש מטראמפ אוטובוסים לטרנספר את האזרחים הערבים. לא יקום ולא יהיה". השר בצלאל סמוטריץ הגיב לו: "הרגע הזה שבו אחרי עשרות שנים של כפיות טובה, זריקת בוץ ורפש על מדינת ישראל והתעקשות על הזהות הפלשתינית של ערביי ישראל, טיבי וחבריו מתחננים להישאר אזרחים של המדינה היהודית… רק בשביל זה היה שווה".

גורם מדיני אמר בתדרוך לכתבים בפמיילת ראש הממשלה בוושינגטון כי קיימת אפשרות לחילופי שטחים בעתיד. בין השאר, תהיה ישראל מוכנה להחליף שטחים באזור המשולש – ואדי ערה וחולות חלוצה, תמורת שטחים בגדה. בסך הכל, אמר הגורם הבכיר, צפוים הפלסטינים לקייים שלטון אזרחי על כ-70% מהגדה. "כן, המושלש עלול להיות חלק מהרשות הפלסטינית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק דיבורים …..קשקוש

רואים את השקר הערבי.מה הקשר לטרנספר באוטבוסים? ולסכנה קיומית??מדובר רק בחלות שלטונית רק זה דרכם מעולם לעוות ולסלף וליצור דעת קהל של קרבנות מסכנים.

כל ערבי צריך להיות גאה לקחת חלק בבניית מדינה ערבית צעירה ודמוקרטית. הניסיון פרלמנטרי שצברו חברי הכנסת יכול לתרום רבות לקידום מדינתם. תחשבו ,אחמד טיבי שמקורו ככל הנראה מחמולת טיבי בסוריה, יהיה יו"ר הפרלמנט הפלסטיני באבו דיס. לא מבין , למה הם רוצים לחיות עם יהודים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture