קרדיט: לשכת ראש הממשלה

ראשי יו"ש נפגשו עם נתניהו: "לא נסכים למצב שישובים יישארו מבודדים"

בפגישה שהתקיימה אמש בבית הלבן, לאחר הצהרת המאה בין נתניהו לראשי הרשויות ביו"ש הבהיר ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן לראש הממשלה בנימין נתניהו כי, "לצד התודה על ההכרזה על הריבונות את הקווים האדומים שההתיישבות לא תוכל לעבור עליהם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש לפגישה ארוכה מיד לאחר פרסום תוכנית המאה עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ועם ראשי רשויות נוספים ביו"ש בבית הלבן. בפגישה נכחה גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לראש הממשלה כי לאחר שקרא את פרטי התוכנית ושמע את הדברים בהצהרה המשותפת, הוא מבקש להדגיש כי הציפייה שלו ושל ראשי הרשויות האחרים, היא שהחלת הריבונות על המרחבים היהודים ביהודה שומרון והבקעה תעבור מייד ביום ראשון הקרוב בהחלטת ממשלה.

לדבריו: "זו החלטה מוסרית וחשובה ציונית וערכית. אנחנו מברכים על ההחלטה ומחכים ומצפים שההחלטה תעבור כבר ביום ראשון הקרוב באופן מיידי" בנוסף אמר דגן לראש הממשלה: "הקווים האדומים של ההתיישבות הם הגיוניים וברורים, יש חלקים בתוכנית שלא מקובלים עלינו ולא על רוב הציבור בישראל ואסור שיקרו".

דגן הדגיש לראש הממשלה: "לא נקבל הקמת מדינת טרור בלב הארץ, לא נקבל 15 ישובים מבודדים במרחב, ולא הקפאת תכנון בשום תנאי. אין שום סיבה שההתיישבות תלך אחורה בהקשר זה. אני לא יכול להעלות בדעתי שתושבי אלון מורה יחששו שמעבר לגדר עלולים להיות מחבלים או שיסעו בשיירות כמו שהיה בנצרים ובהסכמי Y".

בפגישה ציין דגן כי יש להעריך את ראש הממשלה, על היכולת שלו כאחד המדינאים הגדולים בדורנו, להביא את החלת הריבונות ביהודה ושומרון בהסכמת המעצמה הגדולה בעולם. מצד שני, אין שום חוק במדינת ישראל שאומר שחייבים לקבל כל פרט מתוכנית אמריקאית, אפשר לקבל את החלת הריבונות ולא את החלקים שאף ממשלה לאומית לא יכולה לקבל.

בפגישה השתתפו ראשי מועצות נוספים בהם: ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת בקעת הירדן אלחייני, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. וראש מועצת אפרת עודד רביבי שפרסו גם הם את החששות מפני התוכנית בפני ראש הממשלה ואת הציפייה להחלת ריבונות מיידית.

בתוך כך, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר הבוקר (רביעי) כי, "בתום יומיים עמוסים ומורכבים מאוד אני יכול לדווח לכם שבימים הקרובים תקבל ממשלת ישראל החלטה על החלת החוק הישראלי על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כולל כמובן כל יישובי גוש עציון".

"פרטים רבים קיימים בתוכנית, ופרטים נוספים עדיין בעבודה. לא כאן המקום והשעה לפרט. המשימה הגדולה שאני רואה לנגד עיניי יחד עם חבריי ראשי הרשויות ביו"ש, היא לדאוג לכך שלא נידרש לשלם מחירים כבדים על הרגעים ההיסטוריים הללו".

נאמן הדגיש: "אין מציאות שבה תסכים ממשלת ישראל להקמת מדינה ערבית בין הירדן לים, ולאחר כמה פגישות עם ראש הממשלה, עם השר יריב לוין ועם אנשי הצוות של משרד ראש הממשלה בראשות מנכ"ל המשרד, ניתן לקבוע שמשימה זו הושגה. ממשלת ישראל לא תידרש לסוגיות התמורה ולא תיאלץ לכרוך כל ויתור בהשגת ההישגים שלה".

"בימים הקרובים אנחנו נמשיך לעבוד קשה ליישום הבשורה הגדולה – קביעת מרחבי ההתיישבות שעליהם יוחל החוק הישראלי, קביעת מנגנוני ניהול חדשים של כל מערך החיים המוניציפליים, התאמת נושאי התכנון והבנייה, יצירת הוראות מַעֲבָר שיפעלו בתקופת הביניים", אמר נאמן.

לסיום אמר ראש מועצת גוש עציון: "חשוב לציין שישנם 15 יישובים ביהודה ושומרון שנשארים מבודדים, ואצלנו בגוש אלו 3 יישובים– מעלה עמוס, מיצד וכרמי צור. יישובים אלו גם הם יהיו כאמור חלק ממדינת ישראל, והחוק הישראלי יחול על כבישי הגישה המשמשים עורקי החיים. אחת המשימות החשובות שלנו כעת היא לקבוע גבולות רחבים ככל האפשר ליישובים המבודדים לאותה תקופת ביניים המצפה לנו".

בתוך כך, נציג דגל התורה במועצת גוש עציון ותושב מעלה עמוס, יואל סילבר, מסר כי "החלת הריבונות והחוק הישראלי על היישובים הם צעדים חשובים כדי להתקדם לנורמליזציה בשירותים והתשתיות שתושבי היישובים ביו"ש צריכים לקבל כמו כל אזרח במדינת ישראל, בד בבד חייבת להיות תכנית ממשלתית מתוקצבת שתוודא שהיישובים ב"מובלעות" כהגדרת התכנית לא ישארו יישובים קטנים ומובלעים אלא יהפכו להיות ערים גדולות בישראל, יש לנו את כל התנאים בשטח כדי לגרום לזה לקרות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture