מפלגת העבודה ליועמ"ש: "למנוע מהלכי סיפוח חד צדדים בתקופת ממשלת מעבר"

יו"ר סיעת העבודה ח"כ איציק שמולי פנה הבוקר ליועמ"ש מנדבליט בדרישה כי ימנע סיפוח חד צדדי בתקופת ממשלת מעבר. שמולי: "ברור למדי כי בהתאם לאמות מידה שקבעת בהתאם לפסיקת בג"צ כי כוונת הממשלה חורגת באופן קיצוני מהסמכות שיש לה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי פרסום 'עסקת המאה' של נשיא ארה"ב: יו"ר סיעת העבודה ח"כ איציק שמולי פנה הבוקר (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה דר' אביחי מנדבליט, בדרישה "למנוע מהלכי סיפוח חד צדדים בתקופת ממשלת מעבר".

ח״כ שמולי אמר כי, "ברור למדי כי בהתאם לאמות מידה שקבעת בהתאם לפסיקת בג"צ – כוונה הממשלה להכריז על סיפוח חד צדדי חורגת מהן באופן קיצוני בהיותה יוזמה חדשה ומרחיקת לכת הרחוקה מקונצנזוס ציבורי, קובעת עובדות מוגמרות שלא תוכל הממשלה הבאה לשנות ואין בה כל דחיפות מיוחדת".

שמולי הוסיף: "היעלה על הדעת כי שינויים הכרחיים בתקציב המדינה קפואים, מינויים רבים בממשלה מעוכבים ויוזמות חקיקה ממשלתיות דחופות מעוכבות מתוך חובת האיפוק והריסון בתקופה זו, אך בה בעת יאושר מהלך של סיפוח חד צדדי? איך ייתכן הדבר וכיצד מתיישבים הדברים?".

במכתב שנשלח ליועץ המשפטי נכתב: "מבלי לגרור את כבודך אל הוויכוח הפוליטי הלגיטימי שמעוררת התכנית בין תומכיה ומתנגדיה, הרי שאין חולק אודות היקף השפעתה והשלכותיה כמו גם הכתבתה מציאות חדשה ובתוכה עובדות מוגמרות לממשלה הבאה; דבר שאינו עולה בקנה אחד עם הסמכויות שנקבעו זה מכבר בפסיקה ובאמות המידה שקבעת בעצמך אשתקד לבחינת היתכנותה החוקית של פעולה ממשלתית מסוימת בתקופה זו".

"אין חולק כי מחובתה של הממשלה היוצאת להמשיך בפעולותיה השוטפות אותה היא מבצעת. עם זאת, כפי שקבע זה מכבר משרד היועץ המשפטי לממשלה, עליה להישמר מביצוע פעולות מהותיות בתקופה זו, שאין דחיפות לבצע עד לכניסת הממשלה החדשה. כידוע, הזהרת זה מכבר בזו הלשון כי על הממשלה היוצאת "להיזהר מפני שימוש לרעה בכוח השלטוני עד לכינון הממשלה הבאה".. ובהמשך, "ממשלה יוצאת ממשיכה אמנם לכהן עד שתיכון הממשלה החדשה, אלא שמרחב הפעולה ואופן הפעלת סמכויותיה, כמו גם של העומד בראשה ושל חבריה, שונים משל ממשלה רגילה",

שמולי הדגיש ליועמ"ש :כך קבעת. על ממשלה שכזו "חלות מגבלות הנובעות ממעמדה כממשלה זמנית עד לכינון ממשלה חדשה, וגם היא נדרשת לאיפוק בהפעלת סמכויותיה". חשש נוסף אותו ציינת הוא מפני "יצירת עובדות מוגמרות אשר עלולות להעמיד את הממשלה הנבחרת במצב בלתי הפיך". כך גם המשנה ליועמ"ש, מר רז נזרי, שהחרה החזיק אחריך: "תקופת הבחירות בה אנו מצויים מחייבת את הממשלה היוצאת, השרים המכהנים בה ומשרדי הממשלה לנהוג בריסון ובאיפוק בכל הנוגע להחלטות המתקבלות, הקצאת המשאבים ויוזמות החקיקה".

"הדגשים שנקבעו על ידיכם כדי להכריע האם ביצוע פעולה מסוימת הינה אפשרית בתקופה זו ברורים למדי וכוללים שימת לב לשאלות הבאות, עד כמה ביצוע הפעולה דווקא במועד זה דחוף? האם הפעולה תביא לקביעת עובדות מוגמרות שתקשה על הממשלה הנכנסת לשנות? האם הפעולה נוגעת למדיניות שאין לגביה קונצנזוס ציבורי, כשסביר להניח שהממשלה חדשה תרצה לנקוט בה עמדה אחרת? האם מדובר ביוזמה חדשה או לא ומי קיבל אותה?".

בנוסף נשאל: "עד כמה היקף ההשפעה של הפעולה גדול משמעותי? ולבסוף – עד כמה יש בפעולה הטבה או תועלת לציבור הבוחרים של השר?". אציין כי, כאמור, גם בג"צ נתן דעתו לעניין ופסק כי ממשלת מעבר, שאינה נהנית מאמון הכנסת, מחויבת "באיפוק בהפעלת סמכויותיה לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות מיוחדת לפעול בהם בתקופת המעבר".

לסיום כותב ח"כ שמולי: "ברור למדי כי בהתאם לאמות מידה אלו- כוונה הממשלה להכריז על סיפוח חד צדדי חורגת מהן באופן קיצוני בהיותה יוזמה חדשה ומרחיקת לכת הרחוקה מקונצנזוס ציבורי, קובעת עובדות מוגמרות שלא תוכל הממשלה".

בתוך כך, סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן אמר : "אין פה תוכנית שלום ואין פה עסקת מאה; יש ברית בין שני חשודים בפלילים, הרוקחים תוכניות סיוע הדדיות בשביל כמה מחיאות כפיים. על הדרך הם עושים סיבוב על כולנו, על הביטחון שלנו, על סדר היום שלנו, על העתיד שלנו. אם הבחירות האלה יביאו עלינו סיפוח, הן עוד יעלו לנו ביוקר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למפלגת העבודה :
אל תעזרו לביבי לא לבצע את המהלך – שלא עשה וממילא לא תכנן לעשות.
ביבי אינו קרוץ מחומר של מנהיגים ומעשים גדולים – אלא של פוליטיקאים קטנים ודברי רהב.
הסיפוח גדול עליו ב-100 מידות. ובפרט שג'ארד קושנר כבר אמר נו נו נו לסיפוח מיידי.

קדימה מאנדלבליאיכס. את הרי הצעצוע שלהם!

שמאל מטורף, כמו ההוא שהמלך הבטיח לו כל מה שיבקש אבל לשונא שלו ייתן פי שתיים אז הוא ביקש מהמלך שיוציאו לו עין אחת, זה בדיוק מה שהשמאל עושה, ולהקים וועדת חסינות זה כן בסדר בממשלת מעבר,אז אם אפשר אפשר הכל ואם אי אפשר אז אי אפשר הכל,ואל תנסו לתרץ תירוצים שתפורים לאינטרסים שלכם, אתם מסכנים את המדינה,ולא מוכנים להחיל ריבונות מה ששבעים שנה אנחנו חולמים על זה, העיקר להפיל את ביבי, אתם מוכרים את המדינה, בשביל כסאות ופוליטיקה,משחקים בביעחון נשים ותינוקות,מזל שאתם לא בשלטון

מסכנים את עם ישראל, בשביל פוליטיקה צרה, מטורללים ואומללים

באנה הסמאלנים האלה חולים ממש

צבוע למה ועדת חסינות זה כן בסדר????

נו קדימה מנדלבליאיכס. אתה הרי צעצוע שלהם..

צבועים שקרנים. זה עוול לעם היהודי ולהיסטוריה שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture