צילום: פלאש 90

ועדת הבחירות פסלה את מפלגתה של רעיית רוצח ראש הממשלה

ועדת הבחירות המרכזית אישרה פה אחד את פסילת מפלגת "משפט צדק" לריסה עמיר. הועדה דחתה את בקשת מפלגת עוצמה יהודית לפסול את הרשימה המשותפת. בן-גביר לבנט: "אותי פסלת, אבל את חברי הרשימה המשותפת אתה מכשיר?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הבחירות המרכזית פסלה היום (רביעי) את מפלגת "משפט צדק" של לריסה עמיר-טרימבובלר, אשתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר, מהתמודדות לכנסת ה-23. בקשת הפסילה התקבלה ברוב מוחלט של 13 תומכים מול 0 מתנגדים. אנשי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הרשימה המשותפת, הימין החדש והבית היהודי נעדרו מההצבעה.

לריסה טרימבובלר-עמיר מסרה בעקבות פסילת מפלגתה: "זה היה קרקס. זה חושף את הפרצוף האמיתי של הדמוקרטיה הישראלית. בגלל הסיבה הזאת הקמנו את המפלגה כדי לשים קץ לבוגדות ולהשתקה". עו"ד מיכאל ליטבק, נציג מפלגתה, אמר: "נערער לבית המשפט העליון. אנו רואים כאן את הצביעות במיטבה. מי שרוממות הדמוקרטיה בגרונו לא מסוגל להבין מהי הזכות לבחור ולהחבר.. המטרה שלנו לנהל משפט צדק גם ליגאל עמיר ונועדה לחקר האמת. מי שמתנדג למשפט חוזר ליגאל עמיר כנראה יש לו מה להסתיר".

ח"כ איציק שמולי שהגיש את הבקשה לסילת עמיר אמר כ, "הזכות להיבחר היא זכות יסוד בדמוקרטיה אך היא לא צריכה לפתוח את הדלת למי שירה 3 כדורים בגבה. הוכח בחודשים האחרונים שמי שעומד מאחורי המפלגה הוא הרוצח המתועב, שהרשימה היא ידו הארוכה כדי להפיץ ברבים את משנתו הרעילה ולהביא לשחרורו המוקדם. אני שמח שחברי הועדה תמכו פה אחד בעתירה והחליטו להסיר את הכתם הזה מכתלי הבית".

יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ אמר כי הוא "מברך על קבלת עתירתנו. הרוצח הנתעב הפך את אשתו לאשת קש כדי להכשיר רישום מפלגה מעוותת, אך ההגיון והצדק ניצחו. מי שרצח את רבין ורצה לרצוח את מורשתו לא יצלח בכך לעולם. אנחנו, העבודה גשר מרצ, לא ניתן לכך לקרות".

בתוך כך, ועדת הבחירות המרכזית לכנסת דחתה את בקשת מפלגת עוצמה יהודית לפסול את הרשימה מלהתמודד בבחירות לכנסת. 18 מחברי הוועדה הצביעו נגד פסילת הרשימה המשותפת, בעד הצביעו 4 מחברי הוועדה, 0 נמנעים. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט ניל הנדל, לא השתתף בהצבעה. נציגי מפלגת ימינה בועדת הבחירות מהבית היהודי-איחוד לאומי והימין החדש נעלמו מההצבעה רגע לפני שהחלה. לעומתם, נציגי ישראל ביתנו בהם ח"כ עודד פורר הצביעו בעד הפסילה.

"בדיון, הציגו נציגי עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר ועו"ד חנמאל דורפמן, מספר ראיות מרכזיות המעידות על תמיכת חברי הרשימה המשותפת בטרור, מתוך 96 ראיות שהוגשו בבקשה עצמה. כך למשל, הוצגה הודעה רשמית של בל"ד לאחר חיסול של הרוצח סמיר קונטאר, בה נכתב כי המחבל הלבנוני הוא לוחם חופש", נמסר מעוצמה יהודית.

בן גביר התייחס להצבעה נגד הרשימה המשותפת, ואמר: "מאוד מאכזב אותי שבנט ונציגי ימינה למעשה נמלטו בעת ההצבעה נגד הרשימה המשותפת. לפני ההצבעה הסתכלתי ימינה ושמאלה, ולהפתעתי הרבה – נציגי ימינה לא נמצאים", בן גביר הוסיף: "אני מקווה שזה לא מרמז על קואליציה עתידית: גנץ, לפיד, נפתלי בנט, אני לא יודע מי עוד. נותר לי רק לתהות: נפתלי בנט פוסל אותי – אבל את הרשימה המשותפת לא?".

ח"כ עודד פורר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏בדיון על פסילת הרשימה המשותפת הליכוד (רק שניים מתוך שמונה מצביעים), ש"ס ויהדות התורה בורחים מהצבעה. מישהו מריח דיל? אולי כפיצוי על פסילת יזבק? בקשת הפסילה נדחית ברוב של 18 נגד מול 4 שהצביעו בעדה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו שכבר אמרנו הכול שפיט. בג"ר הוא האלוקים ואין עוד מלבדו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture