Amos Ben Gershom/GPO

בכיר ישראלי: "לא הייתה עסקה עם רוסיה לשחרור יששכר – מחווה מפוטין"

גורם ישראלי בכיר אומר ששחרורה הצפוי של הצעירה הישראלית "נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לנתניהו". הבכיר הסביר כי, "המחוות שישראל נקטה נועדו להדק את הקשרים". לדבריו, "המדינה פעלה מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם ישראלי בכיר הצהיר היום (רביעי) כי לא הייתה עסקה עם רוסיה לשחרור הצעירה הישראלית נעמה יששכר שככל הנראה תצא מחר לחופשי מהכלא הרוסי ותחזור ארצה עם ראש הממשלה נתניהו. לדבריו, "השחרור נעשה כמחווה של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו".

הגורם הבכיר אמר כי "המדינה פעלה בעניינה, לא רק בגלל הערבות ההדדית שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה. המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם לנוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות".

הבכיר הישראלי הוסיף ועדכן על מאוחרי הקלעים של המגעים וסיפר כי "הטיפול בכך בוצע על-ידי צוות בין-משרדי שכלל את ראש המעוצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, השר זאב אלקין, משרדי החוץ והמשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. הסוגיות הובאו להכרעת השרים הרלוונטיים וראש הממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לעצור היום למוסקבה לביקור קצר, כאשר במהלכו ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. על פי הדיווחים בין לשכתו של נתניהו והקרמלין מתקיימים מגעים לתיאום הביקור. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מסתמן שרה"מ נתניהו יטוס ביום רביעי מוושינגטון למוסקבה כדי לעדכן את הנשיא פוטין בההתפתחויות המדיניות ובתוכנית המאה".

על פי המסתמן, הצעירה הישראלית נעמה יששכר שכלואה ברוסיה מאז חודש אפריל האחרון, צפויה לעלות מחר למטוס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר ביקורו במוסקבה ולשוב עמו לארץ – כך דווח ב'חדשות 12'. המהלך תלוי באישור הסופי של בקשת החנינה של יששכר, שהנשיא הרוסי ולדמיר פוטין עדיין צריך לאשר.

אימה, יפה יששכר, סיפרה היום על פגישתה עם פוטין בו לטענתה אמר לה כי הוא יודע שבית המשפט החמיר איתה, אך הוא יחזיר אותה לישראל, שם תקים משפחה כמו שהיא רצתה. "אמרתי לפוטין שהבת שלי, נעמה, מלאה אור וטוב וערכים ואני כל כך מתגעגעת לראות אותה ואני חולמת על הרגע שאני אחבק אותה", סיפרה יפה. "היא הייתה בדרך לישראל להקים משפחה והיא נעצרה".

"אני מחכה, אני מתוחה מאוד, אני אופטימית", אמרה האימה ששוהה ברוסיה, "אני ממש מתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות שהרגע שכל כך חיכיתי לו עם נעמה, 10 חודשים כמעט, הגיע. אני לא יודעת אם זה יקרה היום או מחר, אני שומעת כל מיני דברים". לדבריה, אני לא יכולה לשמוח כל עוד לא אראה את נעמה יוצאת ואחזיק לה את היד מחוץ לכותלי בית הכלא".

"אני רוצה להודות לראש הממשלה על כל המאמצים שעשה. אני אופטימית ומבקשת לשמוע מהנשיא פוטין אם זה קורה". לדבריה, היא בטוחה שנעמה מרגישה שאלו הימים האחרונים שלה בכלא. עוד סיפרה כי, "נסעתי אתמול לכלא אבל לא נפגשתי איתה, עכשיו נראה מה יקרה. אני ממש במתח, מתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות".

שלשום אישרה הוועדה הרוסית את בקשת החנינה של נעמה יששכר, ואתמול מושל מוסקבה חתם היום על הבקשה. כעת נותר רק שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יאשר את החנינה, כדי שהישראלית תשוחרר מהכלא. מטעם צוות ההגנה של נעמה יששכר נמסר: "נעמה, קרוביה ועורכי דינה מקווים כי הנשיא פוטין יקבל בהקדם את ההחלטה על מתן החנינה לנעמה יששכר, בהתאם לסמכותו החוקתית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture