Noam Revkin Fenton/Flash90

"במשרד רה"מ עובדים על הכנת החלטת הריבונות – מקווים להשלים בהקדם"

גורם בפמליית ראש הממשלה התייחס לחוסר הוודאות לגבי הכוונה לאשר בשבוע הבא בממשלה את החלת הריבונות: "במשרד ראש הממשלה עובדים במרץ על הכנת ההחלטה. מדובר בעבודת מטה מורכבת שכוללת בין השאר מפות ותצלומי אוויר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם בפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחוסר הוודאות לגבי הכוונה לאשר בשבוע הבא בממשלה את החלת הריבונות בבקעת הירדן וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון: "במשרד ראש הממשלה עובדים במרץ על הכנת ההחלטה. מדובר בעבודת מטה מורכבת שכוללת בין השאר מפות ותצלומי אוויר ומקווים להשלים אותה בהקדם", אמר הגורם. על פי הדיווחים, תתקיים ישיבת ממשלה ביום שלישי הבא במהלכה יאשרו שרי הממשלה את הצו להחלת הריבונות.

שגריר ארה"ב בישראל, דיויד פרידמן, אמר היום ‏כי ארצות הברית מעוניינת להקים ועדה בשיתוף עם ישראל שתדון בהחלטה ישראלית על החלת הריבונות תוך תיאום בין המדינות: "זה תהליך. צריך לוודא שהסיפוח תואם את המפה שבתכנית שלנו", אמר פרידמן. "נראה את ההצעה הישראלית ונוודא שהיא עולה בקנה אחד עם התכנית שלנו. נקים את הוועדה בהקדם ונעבוד על זה מיד וננסה לסיים במהירות אבל איני יודע כמה זמן זה ייקח".

ב'חדשות 13' דווח כי בכיר בבית הלבן חידד את דברי פרידמן ואמר כי "הנשיא טראמפ אמר בנאומו שצריכה לקום ועדה שתדון בסיפוח – דברי הנשיא לא היו יכולים להיות יותר ברורים. אנחנו נצטרך לבחון את הסיפוח וזה תהליך שייקח זמן". מנגד, אתמול אמר פרידמן כי, "בינתיים ישראל יכולה להחיל חוק וריבונות על איזורים מצומצמים בגדה המערבית, ונקווה שהפלסטינים יצטרפו למו"מ. ישראל לא צריכה להמתין".

אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לכתבים בוושינגטון כי הוא מקווה להביא כבר ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את ההחלטה להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל הישובים היהודיים ביהודה ושומרון. את הדברים אמר אחרי ההצרה המשותפת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שחשף את "עסקת המאה", שם הצהיר נתניהו כי, "ישראל תחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן, על כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון". נתניהו כתב הערב בטוויטר: "לא נחמיץ את ההזדמנות. נחיל ריבונות"

עם זאת, השר יריב לוין המתלווה לראש הממשלה בביקורו בוושינגטון אמר הבוקר בראיון ל'רשת ב' כי בעקבות עבודת ההכנה הנדרשת של היועץ המשפטי לממשלה, אישור ההחלטה תתעכב. "להערכתי זה לא יגיע ביום ראשון מהטעם הפשוט שיש צורך לעשות את עבודת ההכנה. גם יש צורך צורך להביא את ההצעה בפני היועמ"ש ולתת לו לבחון את הדברים. היעד שלנו לעשות את זה בימים הקרובים. אבל ממש ביום ראשון מבחינה טכנית לא נוכל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב ל'פוקס ניוז' ואמר כי הוא "מקווה שהפלסטינים יקבלו את ההסכם, את 50 מיליארד הדולרים שיעזרו להם, ויוותרו על החלום להשמיד את ישראל ויחיו איתנו בשלום". עוד אמר נתניהו על תוכנית טראמפ: "הנשיא עשה דבר מדהים, הוא הביא תוכנית שלום שנותנת לישראל ביטחון. יש צורך בפשרות מכל אחד מהצדדים, אך אני מוכן לפשרות אלו. הפלסטינים כרגע דוחים את העסקה, אך בהמשך הם יבינו שהם לא יקבלו עסקה טובה יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture