צילומים: פלאש 90

יביא את נעמה יששכר: נתניהו המריא מוושינגטון למוסקבה – ייפגש עם פוטין

אחרי שהנשיא פוטין העניק חנינה לצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה, ראש הממשלה המריא לפגישתו עם הנשיא הרוסי בתום ביקור היסטורי בארצות הברית: "נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור" • בפנים: המסמך החתום של פוטין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו עזב הלילה את וושינגטון, בירת ארצות הברית, לאחר ביקור מדיני היסטורי בן ארבע ימים, במהלכו נפגש פעמיים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שחשף את "עסקת המאה" – תוכנית השלום לפתרון הסכסוך הישראלי – פלסטיני. נתניהו ינחת בשעות הבוקר לעצירת ביניים במוסקבה וייפגש עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, לאחר מכן ימריא לישראל יחד עם נעמה יששכר, הצעירה הישראלית הכלואה במדינה באשמת שווא, שהנשיא פוטין החליט לחון אותה.

הערב נחשף מסמך החלטת החנינה עליה חתם פוטין מוקדם יותר היום, בה נכתב כי, "על בסיס עקרונות האנושיות, החלטתי לחון את נעמה יששכר ילידת 1993 שהורשעה ב-11 באוקטובר 2019 בבית משפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה. אני משחרר אותה מריצוי המשך עונשה. הצו ייכנס לתוקף ביום חתימתו". נתניהו אמר אחרי ההחלטה כי הוא "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר. אני מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

לפי הסיכום, השגרירות הישראלית במוסקבה תביא היום את נעמה יששכר לנמל התעופה שממנו ימריא ראש הממשלה בנימין נתניהו – אחרי שייפגש עם פוטין בקרמלין. יפה ונעמה ימריאו במטוס ראש הממשלה לארץ. עורך דינה של נעמה יששכר אמר כי היא תפגוש מחר את נתניהו בשדה התעופה ותשוב במטוסו לארץ. "אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות מדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ", אמר הערב יפה יששכר, אמה של נעמה.

החלטת פוטין

גורם ישראלי בכיר הצהיר היום כי "לא הייתה עסקה עם רוסיה" לשחרורה. לדבריו, "השחרור נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו. המדינה פעלה בעניינה של נעמה לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכולה הייתה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".

לדברי הבכיר שאמר את הדברים טרם ההודעה הרוסית, "המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם לנוכח נושאים נוספים בין שתי המדינות. הטיפול בכך בוצע על-ידי צוות בין-משרדי שכלל את ראש המל"ל, השר זאב אלקין, משרדי החוץ והמשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. הסוגיות הובאו להכרעת השרים הרלוונטים וראש הממשלה".

בביקורו בישראל, כחלק מפורום השואה העולמי בשבוע שעבר, נפגש פוטין עם יפה. בהצהרה משותפת לתקשורת אמר פוטין כי התרשם שנעמה מגיעה ממשפחה טובה, והבטיח לאמה ש"יהיה בסדר". נזכיר כי נעמה יששכר נשפטה לשבע וחצי שנות מאסר בגין החזקת כמות קטנה של סמים שנתפסה בתיקה בעת שהגיעה לשדה התעופה במוסקבה. בחודשים שעברו מאז נעצרה, נעשה מאמץ ישראלי להגיע להסכמה על שחרורה, כאשר נתניהו בעצמו עסק בנושא מול השלטון במוסקבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture