יונתן סינדל / Flash90

ג'ארד קושנר: "שיחכו עם החלת הריבונות עד לאחר הבחירות"

עסקת המאה: ג'ארד קושנר יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מהבהיר בראיון כי הממשל האמריקני אישר לישראל להביא לסיפוח בקעת הירדן. קושנר הוסיף כי הוא מקווה שבישראל ימתינו עד לאחר הבחירות ולהקמת ממשלה שתקדם את התוכנית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר אומר הלילה (חמישי) בראיון ל 'GZERO' כי ממשל ארה"ב אינו אישר לישראל להביא מיד את סיפוח בקעת הירדן, "אנחנו מקווים שבישראל ימתינו עם הסיפוח לאחרי הבחירות, צריך לחכות להקמת ממשלה בישראל כדי לנוע קדימה".

עוד אמר קושנר: "הממשל סיכם על הקמת צוות טכני שיתחיל לעבוד על המפות – בקעת הירדן יכול לכוון למגוון דברים שונים. אנחנו רוצים לוודא שכל הפרמטרים מוגדרים, שאנחנו יודעים איפה ההקפאה המדוברת. כרגע גיבשנו סוג של מסמך תנאים – תידרש עבודה של כמה חודשים נוספים כדי להשיג מסמך שכולנו נסכים עליו".

כזכור , אמש דווח כי בניגוד להצהרות החגיגות שישראל תחיל את הריבונות כבר ביום ראשון הקרוב, נראה שהממשל האמריקני מצנן את ההתלהבות: "לא תהיה ריבונות בלי שהאמריקנים יראו את המפות", אמר בכיר בפמליית רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש במענה לשאלת העיתונאים בנושא טרם עלייתו למטוס בדרך מוושינגטון למוסקבה כי "הכל יהיה בסדר". מוקדם יותר אמר גורם בפמליה כי, "במשרד ראש הממשלה עובדים במרץ על הכנת ההחלטה. מדובר בעבודת מטה מורכבת שכוללת בין השאר מפות ותצלומי אוויר ומקווים להשלים אותה בהקדם".

ב'ישראל היום' דווח כי בסביבתו ראש הממשלה הגיעו למסקנה שההחלטה אינה בשלה, ומסיבות טכניות מחייבת עבודת מטה מורכבת ומפורטת בהרבה. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי התהליך יימשך זמן רב יותר מאחר שהוא יחייב שרטוט מפות וכן בשל הרצון לבצע אותו בתיאום מדויק עם ארצות הברית. בנוסף, נערכת עבודת מטה מול ראשי הרשויות ביו"ש על מנת לוודא שכל היישובים נכללים בהחלטה על פי תכניות המתאר וכי הם לא ייפגעו גם לטווח הארוך.

ב'חדשות 12' דווח כי בזמן שרה"מ נתניהו דוחף להחלת ריבונות בשתי פעימות, בארה"ב מעוניינים בסיפוח בפעימה אחת שתאפשר להם להכריז שישראל מיצתה את תביעותיה הטריטוריאליות ביהודה ושומרון. עם זאת, החלת ריבונות בפעימה אחת זו פרוצדורה מורכבת שתקרה ככל הנראה רק אחרי הבחירות. העברת החלטה על סיפוח בשתי פעימות לא מצריכה אישור ועדה או המתנה עד אחרי הבחירות.

בתוך כך, ב'כאן חדשות' דווח כי גורמים בכחול לבן שוחחו עם אנשי ממשל טראמפ והזהירו מפני מהלך חד-צדדי להחלת ריבונות בבקעה ועל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון בטווח הזמן המיידי. עוד פורסם אמש, כי למרות ההכרזות לקידום של סיפוח מיידי, עד כה לא נעשתה כל פנייה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעניין.

על פי הדיווח, מדובר בפנייה נדרשת, שכן אי אפשר להעביר החלטה כזאת בלי עמדה משפטית מורכבת שנדרש יותר מכמה ימים לגבשה. העמדה הזו צריכה לבחון סוגיות שנוגעות למשפט הבין-לאומי ולזכויות הפלסטינים, ולהשפיע גם על זכויות המתנחלים. כך למשל אם יש התיישבות שלא בודקים מה ההשפעה המשפטית של המהלך הזה עליה, הזכויות של המתיישבים שבה בהחלט יכולות להיפגע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture