Kobi Gideon / GPO

גורם בפמליית רה"מ: "לא שוללים החלטה על ריבונות, למרות דברי קושנר"

אכזבה בישראל מדבריו של יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ שהחלת הריבונות תעשה רק לאחר הבחירות. נתניהו קיים התייעצויות דחופות במטוס לאחר הנחיתה הבוקר במוסקבה. הרקע לפארסה: חילוקי דעות בבית הלבן בין פרידמן ופנס לבין מחנה קושנר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דאגה בפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות דבריו של ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיהם החלת הריבונות תעשה רק לאחר הבחירות. ב'ישראל היום' דווח שבסביבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מורגשים היום בעיקר מבוכה וכעס בעקבות התפנית בעמדת ארה״ב בסוגיה. "לא שוללים החלטה על ריבונות עוד לפני הבחירות, למרות דברי קושנר", אמרו גורמים בפמליה.

ב'ווינט' דווח כי ללשכת ראש הממשלה הגיעו מסרים חריפים בנושא מראשי ההתיישבות ומחוגי הימין. בעת שהיה במטוסו מארצות הברית למוסקבה, שם נחת הבוקר, קיים נתניהו התייעצויות דחופות והזעיק את שר התיירות יריב לוין בחזרה למטוס, 10 דקות לאחר שיצא ממנו. נתניהו התעכב דקות ארוכות בנחיתה במוסקבה, ולאחר שירד מהמטוס החל לעשות את דרכו לקרמלין.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר, סוגיית הסיפוח הפכה לפארסה, בעיקר עקב העובדה שנתניהו נקלע לחילוקי דעות פנימיים בתוך הבית הלבן בין מחנה השגריר דייוויד פרידמן וסגן הנשיא מייק פנס שתומכים בסיפוח מיידי לבין מחנה קושנר, שחושש שסיפוח כבר עתה יביא לפיצוץ העסקה ויאפשר לפלסטינים לגייס את העולם הערבי נגדה.

קושנר אמר הלילה בראיון ל 'GZERO' כי ממשל ארה"ב לא אישר לישראל להביא מיד את הלת הריבונות בבקעת הירדן ובישובי יהודה ושומרון: "אנחנו מקווים שבישראל ימתינו עם הסיפוח לאחרי הבחירות, צריך לחכות להקמת ממשלה בישראל כדי לנוע קדימה". בכיר בבית הלבן כבר אמר אתמול כי, "הנשיא טראמפ אמר בנאומו שצריכה לקום ועדה שתדון בסיפוח – דברי הנשיא לא היו יכולים להיות יותר ברורים. אנחנו נצטרך לבחון את הסיפוח וזה תהליך שייקח זמן".

שגריר ארה"ב בישראל, דיויד פרידמן, אמר אתמול ‏בדרוך לכתבים כי ארצות הברית מעוניינת להקים ועדה בשיתוף עם ישראל שתדון בהחלטה ישראלית על החלת הריבונות תוך תיאום בין המדינות: "זה תהליך. צריך לוודא שהסיפוח תואם את המפה שבתכנית שלנו", אמר פרידמן. "נראה את ההצעה הישראלית ונוודא שהיא עולה בקנה אחד עם התכנית שלנו. נקים את הוועדה בהקדם ונעבוד על זה מיד וננסה לסיים במהירות אבל איני יודע כמה זמן זה ייקח".

מדובר בדברים הפוכים מהדברים שאמר ביום שלישי בערב, שעות אחרי הצהרת הנשיא טראמפ לפיו, "בינתיים ישראל יכולה להחיל חוק וריבונות על איזורים מצומצמים בגדה המערבית, ונקווה שהפלסטינים יצטרפו למו"מ. ישראל לא צריכה להמתין, יכולה להתקדם בהתאמה למפות, המפות הן ברזולציה כללית אבל הישראלים מחויבים לנהל מו״מ, גם אם הפלסטינים מסרבים לכך בשלב ראשון".

 

טראמפ הציג את 'דיל המאה': "ירושלים תישאר בירת ישראל הלא מחולקת"

 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתדרוך לכתבים בוושינגטון כי הוא מקווה להביא כבר ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את ההחלטה להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל הישובים היהודיים ביהודה ושומרון. עם זאת, השר יריב לוין המתלווה לראש הממשלה בביקורו בוושינגטון אמר למחרת כי בעקבות עבודת ההכנה הנדרשת של היועץ המשפטי לממשלה, אישור ההחלטה תתעכב.

גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר אמש טרם ההמראה מוושינגטון כי "לא תהיה החלת ריבונות בלי שהאמריקאים יראו את המפות". מוקדם יותר אמר גורם בפמליה כי, "במשרד ראש הממשלה עובדים במרץ על הכנת ההחלטה. מדובר בעבודת מטה מורכבת שכוללת בין השאר מפות ותצלומי אוויר ומקווים להשלים אותה בהקדם". מוקדם יותר אתמול דווח על כוונה לכנס את הממשלה ביום שלישי לאישור ההחלטה.

במפלגת ימינה קראו הבוקר לנתניהו לאשר את החלטת הריבונות למרות עמדת הממשל האמריקני: "החמצת ההזדמנות תהיה פגיעה קשה בהתיישבות. חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן מייחלים לריבונות, וזה בהישג יד. אסור למצמץ. מפלגת ימינה דורשת מראש הממשלה נתניהו לפעול בנחישות ולהביא להצבעת הממשלה בשבוע הקרוב צו להחלת הריבונות הישראלית בכלל ההתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. אנחנו נעמוד מאחוריו".

מפלגת עוצמה יהודית מוסרת בתגובה לדבריו של קושניר: "מדובר בעיסקה גרועה ומסוכנת שמביאה לנו מדינה פלסטינית אשר מסכנת את מדינת ישראל ומוסרת שטחים מארץ ישראל. הבוקר מסתבר שגם "הסוכריות" שהציעו לעם ישראל בשביל להמתיק את הגלולה, התגלו כשיקריות ולא נכונות. לכן, אנחנו יוצאים למערכה נגד העסקה ואנו סבורים שהקמת מדינה פלסטינית כמה קלימוטרים מכפר סבא, רעננה, פתח תקווה וראש העין היא סכנה לישראל והיא מחזירה אותנו לימי אוסלו".

 

גנץ: "בשבוע הבא אביא לאישור הכנסת את תוכניתו המלאה של טראמפ" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture