צילום: חן גלילי / המכון למחקרי ביטחון לאומי

ראש אגף המבצעים: "צה"ל ממשיך בכל העוצמה למנוע התבססות איראנית"

ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף אהרון חליוה, התייחס לאיום הטילים המדויקים: "נערכים אליו התקפית והגנתית". על עסקת המאה: "פוטנציאל אדיר לתפניות אסטרטגיות". עוד הוסיף: "אם אותי היו שואלים אם יש סיכוי שיסכלו את סולימאני הייתי אומר לא" • צפו בראיון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף אהרון חליוה, בראיון לאלוף במיל' עמוס ידלין. צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS)

ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף אהרון חליוה, אומר כי המענה של ישראל לאיום הטילים המדויקים הוא התקפי: "לא צריך להיות עמום, האיום על השולחן – אנו עוקבים אחריו מודיעינית, נערכים אליו התקפית והגנתית ואני ממליץ לאויבינו – לא ממקום שחצני – לא לבחון אותנו", את הדברים אמר בראיון לאלוף במיל' עמוס ידלין בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי.

עוד הוסיף בנושא כי "עצם הגדרתו כאיום אסטרטגי מובילה למענה אסטרטגי שלם שכמובן לא ניתן לפרוש את כולו מפאת סיווג. אנו עוסקים בעניין הזה שעות רבות כדי לספק לעם ישראל ביטחון ולספק לצה"ל רציפות תפקודית. זה קורה בצורה התקפית, זה יקרה באמצעים שהשתיקה יפה להם במניעת ההתעצמות. אנו צריכים להיות גאים שלמדינת ישראל יש את מערכת ההגנה מטילים הטובות בכדור הארץ".

על המצב מול האיום האיראני אמר האלוף: "הפרסים אכן המציאו את השח, אבל אני פגשתי לא מעט יהודים שיודעים איך לתת מט. צה"ל ממשיך בכל העוצמה ובכל הכלים, רובם נסתרים וטוב שכך, למנוע התבססות איראנית במרחב. המב"מ (המערכה שבין המלחמות) רחוק מלהסתיים – עם חפץ חיים צריך לדעת להפעיל כוחו בשום שכל וכך אנו פועלים".

עוד אמר על איראן ועל פרסום תוכנית השלום האמריקנית: "בחודש האחרון היו שני אירועים – סיכול סולימאני ועסקת המאה – עם פוטנציאל אדיר לתפניות אסטרטגיות, ואם הם מנבאים את העשור הקרוב מחכה לנו עשור סוער. אם אותי היו שואלים אם יש סיכוי שיסכלו את סולימאני הייתי אומר לא. ואשרינו שכך קרה כי הוסרה בעיה משמעותית. האינטרס הגבוה ביותר – למנוע איראן גרעינית".

עוד הוסיף על ההשלכות לפרסום עסקת המאה: "אנו נערכים מבחינת מודיעין על מנת להבין את ההתפתחות באיו״ש, אבל גם ללא מתווה טראמפ, לצה״ל יש תוכניות להתפרצות אלימה בכל החזיתות והגזרות. יש לנו תכנית שיכולה לתת מענה מבצעי בכל הגזרות, מה שיוחלט נבצע. ברגע זה כוחות צה״ל מתוגברים באיו״ש ונחזק במידת הצורך המודיעין שלנו חזק, נדע לפעול ולהפעיל את הכוחות במידת הצורך".

"אני חתום על התוכניות האופרטיביות של צה"ל בכל זירות המלחמה, ובכולן יש פעולה ממשית אמיתית מתמרנת של כוחות היבשה", הוסיף חליוה. "יהיו לכך מחירים, לעתים כבדים – מלחמה היא דבר לא נעים בו שני הצדדים משלמים מחירים, אבל אני אומר בצורה ברורה – כוחות היבשה מוכנים לבצע משימותיהם. האם יש פערים ביבשה? כן, כמו שיש פערים בחיל האוויר ובכל צה"ל, ולכן בונים תוכניות רב שנתיות. בתר"ש גדעון הקודם השקיעו רבות ביבשה".

"תר"ש תנופה אמור להביא ניצחון מהיר יותר במחירים נמוכים יותר, והיבשה תדע לתמרן להיכן שתידרש, להכריע את האויב שתפגוש ולהביא לתוצאה הרצויה ביותר. תר"ש תנופה מביא איתו תפיסה אחרת, שיטות לחימה ואימונים אחרות, כושר התקפי ליבשה. הצבא ידע לעשות זאת באופן הטוב ביותר". על המצב בחיל האוויר אמר חליוה: "חיל האוויר הוא חיל מחוזק משמעותית מהנקודה שבה הוא נמצא היום. אם נידרש להפעיל כוח, ההפעלה תהיה קטלנית, מהירה ומדויקת". על אגף המודיעין אמר: "יש לצה"ל את אגף המודיעין, אני מעריך, הטוב ביותר בכדור הארץ".

לסיכום אמר חליוה: "גם בעוד כמה עשורים מהיום, מדינת ישראל חפצת החיים תצטרך כוח צבאי חזק שירתיע את אויביה. כל השחקנים במשחק המלחמה אתמול נמנעו ממלחמה כי הם הבינו את חוסר התוחלת של מלחמה מול ישראל. גם עוד עשור הפער מול אויבינו, בזכות הטכנולוגיה והעוצמות של ביטחון לאומי- כלכלה, חברה, ערכים – ילך ויגדל, וככל שהוא יגדל הפנייה להפעלת הכוח תפחת. אם יהיו התנגשויות התוצאה צריכה להיות שבקצה האויב מרחיק במספר שנים את הרצון שלו להילחם איתנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture