Tomer Neuberg/Flash90

בתגובה לחרם הפלסטיני: בנט הנחה לעצור את הייבוא החקלאי מהרשות

שר הביטחון החליט, יחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, להורות על הפסקת הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית החל מיום ראשון הקרוב. ההחלטה התקבלה לאחר דיונים ארוכים בהם סירבה הרשות לפתור את "משבר העגלים"

שר הביטחון, נפתלי בנט, הנחה היום (שישי) את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לעצור באופן מיידי את ייבוא התוצרת החקלאית מהרשות הפלסטינית לישראל. "החלטת השר התקבלה לאחר חודשים של ניסיונות חוזרים ונשנים של מערכת הביטחון לפתור בהידברות את משבר העגלים שהוביל לפגיעה קשה ומתמשכת בסקטור מגדלי הבקר בישראל ולקריסת מאות משקים בענף", נמסר מטעמו של בנט.

עוד נמסר כי, "משסירבה הרשות הפלסטינית להפסיק את שיטת ה"פרמיטים", אשר אפשרה לרש"פ להגביל את הסחר מהמגדלים הישראלים ולצמצם משמעותית את היקף הייבוא, הנחה השר בנט את מתפ"ש ליישם את ההנחיה". בהתאם להחלטת בנט עדכן משרד הביטחון כי ייעצר הייבוא החקלאי מהרש"פ לישראל החל מהשעה 06:00 ביום א׳, 02 בפברואר 2020, ז’ בשבט תש"פ.

בנט הבהיר כי ההחלטה עדיין הפיכה: "אם עד יום ראשון הרש״פ תסיר את החרם, לא יהיה צורך בהפסקת הייבוא החקלאי. אני מאמין בסחר חופשי ובכלכלה פתוחה. החרם על מגדלי הבקר החל מספר חודשים לפני כניסתי לתפקיד שר הביטחון, ועשינו ניסיונות לפתור זאת. הזהרנו את הרש״פ, ללא הואיל. יסירו את החרם – נפתח מחדש את הייבוא".

ב'כאן חדשות' דווח כי בתגובה הרשות הפלסטינית הודיעה היום לישראל כי היא עוצרת לאלתר את ייבוא הסחורות מישראל לשטחים. מקורות פלסטינים מסרו שההחלטה התקבלה על ידי אבו מאזן השוהה בקהיר, והיא כוללת את כל הסחורות המיובאות מישראל לשטחים ולא רק התוצרת החקלאית.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימותו ברעב

יופי עכשיו שגם יבקשו שלא נספק להם חשמל אם כבר עוצרים שיעצרו את הכל וניראה לאן יגיעו גם ככה הפירות והירקות שלהם לא מגיעים לרבע מהאיכות של הסחורה של ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו