Marc Israel Sellem/POOL

דיווח: נתניהו יביא את תוכנית טראמפ במלואה לאישור בממשלה

ראש הממשלה צפוי לביא לאישור בממשלה את עסקת המאה במלואה. נתניהו בשיחות סגורות: אנסה לקדם החלת ריבונות מצומצמת לפני הבחירות. גורם בלשכת רה"מ: "מקווים שנצליח להגיע להבנות מול האמריקאים על סיפוח כלשהו בישיבת הממשלה הקרובה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לביא לאישור בממשלה את עסקת המאה המלאה אותה הציג בשבוע שעבר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – כך דווח ב'חדשות 12'. ביום שישי דווח כי נתניהו הודיע על ביטול ישיבת הממשלה השבועית שאמורה להתקיים ביום ראשון (מחר), ולא מסר מועד חדש לשרים על כינוסה. זאת על רקע שינוי העמדה של הממשל האמריקני שמתנגד לצעדים לפני הבחירות.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, נכון לרגע זה, נתניהו מתכנן להביא את התוכנית כולה לאישור הממשלה. מדובר בצעד הצהרתי שלא יהווה את אות הפתיחה להחלת הריבונות כעת מכיוון שטרם הוכנו המפות לכך. מאחורי הקלעים מקווים שמהלך כזה יעזור לשכנע את האמריקנים להסכים גם להחלת הריבונות מעשי חלקי לפני הבחירות – החלת ריבונות על הבקעה או על אזור אחר.

ב'כאן חדשות ' דווח כי ראש הממשלה נתניהו אמר לגורמים ששוחחו איתו בימים האחרונים כי ינסה לקדם החלת ריבונות, בקנה מידה מצומצם, עוד לפני הבחירות. על פי הדיווח של כרמל דנגור, אפשרות שעולה היא להחיל את החוק הישראלי רק על היישובים הישראלים ביהודה ושומרון באופן נקודתי – ללא שטחים פתוחים.

גורם בלשכת ראש הממשלה אמר ש"מקווים שנצליח להגיע להבנות מול האמריקאים על סיפוח כלשהו בישיבת הממשלה הקרובה". בשלב הזה כבר אפשר להגיד בוודאות כמעט מוחלטת שהחלת ריבונות מלאה לא יהיה לפני הבחירות, אך נתניהו נחוש להביא צעד ממשי בזמן שנותר לבחירות, עם זאת, הוא תלוי במה שממשל טראמפ יאפשר ובלוחות הזמנים שלהם.

במועצת יש"ע קיים הערב ישיבת הנהלה מיוחדת על פרטי תכנית המאה של הנשיא אמריקאי. "ראשי המועצות עודכנו בפרטי התכנית ותמונת המצב על ידי ראשי המועצות שנסעו לוושינגטון. נערך דיון בעניין", נמסר מהמועצה. עוד נמסר כי, "מועצת יש"ע ממשיכה לתמוך בהחלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ומנגדת בתוקף למדינה פלסטינית. עם תום הישיבה הוחלט להמשיך את הדיונים בימים הקרובים, ולעקוב אחרי ההתפתחויות".

במקביל, המועצה האזורית שומרון פותחת הערב בקמפיין בארץ ובחו"ל בכדי להביא להחלת ריבונות כבר השבוע כפי שהבטיח מראש ראש הממשלה, וזאת מבלי לכלול בתוכה החלטה על הקמת מדינה פלסטינית. הקמפיין יפעל בשני מישורים, האחד בארץ בקמפיין פרסומי בכלי תקשורת בארץ בעצומות ואם יהיה צורך גם בהפגנות.

השני בארה"ב שם יפעלו מול הציבור האוונגליסטי המהווה את בסיס התמיכה של טראמפ ומתנגד להקמת מדינה פלסטינית בארץ הקודש כהגדרתם. שם יקיימו שיחות בנושא עם מנהיגים אוונגליסטים המקורבים לטראמפ, וכן פרסום באתרי התקשורת האוונגליסטים ורפובליקניים של הימין בארה"ב.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסביר את הקמפיין: "תוכנית המאה שהציג נשיא ארה"ב היא תוכנית שיש בה מרכיבים טובים ואסטרטגים עבור מדינת ישראל לצד מרכיבים אחרים בעייתיים. בסופו של יום הימין מצפה להחלת ריבונות כבר השבוע, כל דחייה מסוכנת ועלולה להפיל את המהלך, ולהביא לבכיה לדורות, ובנוסף עלולה להביא למפלת מחנה הימים בבחירות מחיקת הבשורה של המחנה הלאומי וראש הממשלה בראשו עלולה לפגוע בסיכוייו לנצח את הבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture