יונתן סינדל / Flash90

נגיף ה'קורונה' מחוץ לסין : גבר בן 44 מת בפיליפינים כתוצאה מסיבוך הנגיף

נגיף ה'קורונה' ממשיך להשתולל בעולם: הלילה דווח על מקרה מוות ראשון מחוץ לסין, הקורבן הוא גבר כבן 44 שמצא את מותו כתוצאה מסיבוך הנגיף בפיליפינים, בכך עולה מניין ההרוגים מהמפגה ל-305. ברחבי העולם נדבקו כבר יותר מ-14,300 בני אדם, בלמעלה מ-25 מדינות שונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נגיף הקורונה הופך לקטלני גם מחוץ לסין: מקרה מוות ראשון דווח הבוקר (ראשון) מחוץ לארץ המקור של הנגיף, שגבה כבר מאות קורבנות. גבר בן 44 מת בפיליפינים כתוצאה מסיבוך של הנגיף. הקורבן, שמת אתמול, הוא גבר סיני שטס מווהאן לפיליפינים, אישתו שנדבקה גם היא בנגיף והייתה למקרה ההידבקות הראשון שדווח בפיליפינים.

מספר הנדבקים כבר עקף את זה שנרשם במהלך התפרצות מחלת ה-SARS בסין בשנים 2002-2003. רק אתמול דווח כי 11,791 בני אדם נדבקו בווירוס. מדובר בעלייה של יותר מ-2,500 נדבקים בפחות מ-24 שעות. מבין החולים, כ-135 אובחנו ב-25 מדינות, בהם 19 בתאילנד, 17 ביפן, שמונה בארצות הברית, שבעה בגרמניה, שלושה בצרפת, שניים בבריטניה, שניים ברוסיה ומקרים ראשונים אותרו גם בשבדיה וספרד.

בתוך כך, ארצות הברית הכריזה שלשום על מצב חירום רפואי, והודיעה על צעדים משמעותיים להתמודדות עם התפרצות הנגיף, כמו איסור על כניסת זרים שהגיעו מסין. בנוסף, אזרחים אמריקנים שחזרו מסין בשבועיים האחרונים יחויבו לשהות בבידוד במשך שבועיים, כך לפי מזכיר הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, אלכס אזר. הוא הוסיף כי הוגבלו הטיסות מסין בשבעה נמלי תעופה בארצות הברית, ו-200 אזרחים אמריקנים פונו מסין והושמו בהסגר.

כמו כן, מספר מדינות במרכז ובדרום אמריקה הודיעו על איסור נסיעה לתושביה בסין, וכן פרסמו הגבלות לאזרחיהן שחזרו מהמדינה. גואטמלה ואל סלבדור הודיעו שיגבילו את תושביה שחזרו מסין. קוסטה ריקה הודיעה שתבחן היטב את גבולותיה ואילו פרגוואי הודיעה על השעיית הוויזות שתיתן לאזרחי סין שרוצים להיכנס למדינה.

על פי הנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, יוצאים על ידי מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שתי הוראות חדשות שנועדו למנוע ככל הניתן את כניסת הנגיף לארץ. במשרד הפנים הודיעו כי כניסתם לישראל של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל תימנע גם במעברים האוויריים, בנוסף ליבשתיים והימיים. "רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים", נמסר.

ממשרד הבריאות נמסר לגבי החלטות העדכניות של ליצמן: "ההוראה הראשונה נועדה לאפשר לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל ושהו בסין ב-14 יום האחרונים וזאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים. בנוסף יפורסם בשעות הקרובות צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס היום דיון בנושא היערכות לאומית להתמודדות עם הנגיף. בדיון צפויים להשתתף שרי הבריאות, האוצר, חוץ ומשפטים, נציגי רפואה ועוד. לדברי נתניהו, "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר בחמש יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יודע לומר לי מהם התסמינים של הנגיף הזה? ומה הוא בכלל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture