אלי שבירו מימין (צילום: דוברות עיריית אריאל), דוד אלחיאני משמאל (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

בעקבות ההתנגדות לעסקת המאה: ראש עיריית אריאל פרש ממועצת יש"ע

ראש העיר אריאל אל שבירו הודיע על פרישתו ממועצת יש"ע בעקבות התנגדותה לעסקת המאה של הנשיא טראמפ: "זו תכנית מצוינת, זו פעם ראשונה שארה"ב מכירה בישובים. יש עוד ראשי רשויות שחושבים כמוני אני מאד מקווה שהם יתחילו להשמיע את קולם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש העיר אריאל, אלי שבירו, הודיע היום (שני) כי הוא פורש ממועצת יש"ע וזאת על רקע ההתנהלות בקבלת ההחלטות באשר להתנגדות המועצה לעסקת המאה. "מועצת יש"ע המורכבת מראשי רשויות יו"ש בוחרת לצערי להתנגד נחרצות לתכנית המאה וזאת על אף שראשי רשויות רבים ובינהם אני, תומכים בתכנית וחושבים שהיא נכונה למדינת ישראל ולהתיישבות".

שבירו המשיך ואמר כי, "כשלא נותנים לי ולעיר שאני מייצג ביטוי, כשמקיימים דיון ומקבלים בו החלטות אך לאחר מכן מציגים כלפי חוץ עמדה שונה- אין לי ברירה אלא לעזוב. אני תומך בתכנית המאה ומאמין שריבונות על בקעת הירדן ויישובי יו"ש קודמת לכל. זו התכנית הטובה ביותר שהוצעה לישראל בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ואפעל לכך שראשי רשויות נוספים יצטרפו אלי בכדי לקדם את הצלחת התכנית.

בראיון ל'קול ברמה' אמר כי, "זו תכנית מצוינת, זו פעם ראשונה שארה"ב מכירה בישובים ולא ממניעים ביטחוניים. אני מתנגד לחילופי שטחים, אין תכנית מושלמת ועדיין לא בטוח שהפלסטינים יקבלו אותה, אך אם תקום מדינה פלסטינית, הפלסטינים יצטרכו לטפל בטרור ואם הם לא יפעלו כך, לא תהיה מדינה פלסטינית". לדבריו, "יש עוד ראשי רשויות שחושבים כמוני אני מאד מקווה שהם יתחילו להשמיע את קולם".

ראש עיריית אריאל הוסיף וטען בראיון ל'כאן חדשות' שהחלטות המועצה "לא עומדות בקנה אחד עם מה שאני מכיר. צריך לקבל החלטות יחד. התקבלו בשבת האחרונה החלטות שונות ממה שהוצג אתמול בתקשורת. לא הייתי בישיבה במוצאי שבת, אבל הייתי שותף לקבלת ההחלטות. יש שונות גדולה בין הרשויות ביהודה ושומרון". שבירו הוסיף כי התנהלות המועצה פוגעת באינטרסים שלו ושל ראשי רשויות נוספים.

ראש המועצה האזורית הר חברון וחבר מועצת יש"ע, יוחאי דמרי, הגיב לשבירו ואמר כי, "צר לי על פרישתו של חברי אלי שבירו, הוא ראש עיר מכובד ואנו בטוחים שעוד יחזור ויצטרף. לפי דבריו של ידידי ראש עירית אריאל עלינו במועצת יש"ע לעסוק בקידום התשתיות ביהודה ושומרון ואל לנו לעסוק בתכנית המדינית, ועוד לדבריו מדינה פלשתינית היא כמעט עובדה מוגמרת ובקונצנזוס. איני מסכים לכך, ישנו רוב ברור בקרב אזרחי ישראל המתנגדים למדינה פלסטינית ובעד ריבונות, גם תושבי אריאל".

"הקמת מדינה ערבית תשפיע ישירות על ביטחון תושבינו, חיינו ישתנו מקצה לקצה וכל השיקום שעברנו מאז ימי אוסלו הרעים יקרוס. אין נושא מובהק יותר להתאגד ולפעול כנגדו כמו זה, אלו "החיים עצמם. כולנו מתנגדים למדינת טרור שתאיים על נתב"ג, הכור בדימונה וריכוזי אוכלוסיה גדולים. בסרט הזה כבר היינו ולצערי מידי שבוע מקבלים תושבי הדרום היקרים תזכורת כואבת".

"אנחנו לא נגד ראש הממשלה, רובנו חברי ליכוד. ראש הממשלה מוביל בכישרנו מהלך שאם יבשיל יהיה דרמטי והיסטורי! אנו מחזקים את ראש הממשלה להחיל ריבונות כנגד הלחץ הכבד שמופעל עליו מעבר לים. כפי ששמענו מסביבתו ההתנגדות היא טכנית ולא מהותית ולכן חובה לפעול ולא להמתין, אנו קוראים לראש הממשלה "לעשות היסטוריה" כפי שהכריז ערב טיסתו, לעשות את המעשה הנכון והצודק להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון", דברי דמרי.

שלמה נאמן, ראש מועצה אזורית גוש עציון, אמר כי: "צר לי על דבריו של ידידי ראש עיריית אריאל. מועצת יש"ע קיימה מפגש רציני ומעמיק, שאלי לא הצליח להשתתף בו, והדיון בנושא עדיין לא הסתיים. אמורים להתקיים דיונים נוספים כולל היום אחר הצהריים. ההתנגדות למדינה פלסטינית היא עקרונית אידיאולוגית ואני קצת מופתע שהיא מפתיעה מישהו".

לדברי נאמן, "אני רואה במועצת יש"ע גוף חשוב שמייצג את כלל המתיישבים ומבחינתי זה כבוד וגם שליחות להשתייך אליו. התקופה הזו היא סוערת והמציאות מכניסה אותנו לדיונים שבהחלט נוגעים בעצבים הכי רגישים בגוף האומה. זה הזמן לנהל שיח ולא לפרוש ממנו. כולי תקוה שלאחר מחשבה שנייה אלי שבירו יחזור אלינו. החלת הריבונות ביהודה ושומרון היא הגשמת חלום של דורות שלמים ומטרה נעלה בהחלט כדי לאחד את כולנו".

ראש מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, אמר אתמול בראיון ל'כאן חדשות כי "האמריקנים הוליכו אותנו שולל. הייתי בוושינגטון, ישבנו עם בכיר בממשל טראמפ שאמר לנו – 'אם תוך 48 שעות הפלסטינים לא מצטרפים להסכם, אתם יכולים להחיל את הריבונות'". לחיאני הוסיף כי "הנתון העובדתי כרגע הוא שיש אפס ריבונות וללא הסכמת האמריקנים, נתניהו לא יכול לספח מילימטר. צריך לקחת את ההסכם הזה ולזרוק אותו לפח, הוא מהווה סכנה קיומית למדינת ישראל".

"אם היו שואלים לדעתי צריך לקחת את ההסכם ולזרוק אותו לפח", הוסיף. בהתייחס להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יביא להחלת הריבונות, אמר לחיאני: "בשבוע שעבר אמרתי לראש הממשלה שהגיע הזמן שמדינת ישראל תקבע מה האינטרסים הלאומיים שלה. להגיד לנשיא טראמפ – 'יקירי אני אוהב אותך, הבטחתי לבוחרים שלי להביא את להחלת הריבונות בבקעת הירדן, צפון ים המלח לפני הבחירות'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture