יונתן סינדל / Flash90

ממשיך להתפשט: מקרה מוות שני מחוץ לסין כתוצאה מנגיף 'הקורונה'

תושב הונג קונג שחזר מביקור מווהאן נפטר הלילה והפך לקורבן ה-427 של הנגיף הקטלני ולמקרה המוות השני מחוץ לסין. מעל 3,000 בני אדם נדבקו ביממה האחרונה ומספר עומד כעת על 20,626. בהנהגה הסינית מודים: "הגבנו באופן לקוי ואיטי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההנהגה בסין הודתה הלילה (שלישי) ב"ליקויים ובקשיים" בתגובתה להתפרצות וירוס הקורונה, שממנו מתו כבר יותר מ-426 איש. לפי סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה, ועדת הקבע של הפוליטביורו קראה לשיפורים ב"מערכת לניהול מקרי חירום לאומיים", והדגיש כי "הכרחי לחזק את הפיקוח על השווקים ולאסור לחלוטין ולפעול בחומרה נגד כל השווקים והמסחר הלא חוקיים בבעלי חיים". בישיבה, שבראשה עמד הנשיא שי ג'ינפינג, נאמר כי יש ללמוד מ"המבחן הגדול" שעוברת מערכת השלטון במדינה.

במקביל, מקרה מוות ראשון מהנגיף נרשם בהונג קונג, והנו אירוע המוות השני מחוץ לגבולות סין. על פי הרשויות המקומיות, הקורבן הוא בן 39. בהונג קונג נרשמו 15 מקרים עד כה של הידבקות בווירוס. סך הקורבנות הכללי שנדבקו בווירויס חצה את זה של הסארס ב-2002, כשיותר מ-20 אלף איש נדבקו בנגיף, שטרם נמצא לו חיסון. עם זאת, שיעור המתים מקרב הנדבקים בווירוס הסארס, בן לאותה משפחת מחלות ריאות, היה גבוה בהרבה. שיעור התמותה מהנגיף הנוכחי הוא 2.1%, בהשוואה ל-9.6% מהסארס.

הרשויות בסין עדכנו כי מניין קורבנות נגיף הקורונה זינק ב-64 בני אדם נוספים שמתו מהסיבוכים שלהם גורם הנגיף, וכי כעת המספר עומד במדינה על 425. כל אלו שמתו שם ביממה האחרונה מגיעים ממחוז חוביי במרכז סין, שבירתו ווהאן היא מוקד ההתפרצות. הלילה דווח בהונג קונג על מקרה מוות שני מחוץ לסין היבשתית – של גבר בן 39 שביקר לאחרונה בווהאן. השבוע דווח גם על מקרה מוות בפיליפינים, כך שהמספר הכולל של הקורבנות ברחבי העולם עומד על 427.

הלילה דווח גם על 3,235 מקרי הידבקות נוספים ברחבי סין, כך שהמספר הכולל של הנדבקים שעליהם ידוע לפי שעה עומד על 20,438. מומחים העריכו שהמספר האמיתי של הנדבקים עשוי לעמוד כבר על יותר מ-70 אלף, אך לא מדובר במספר רשמי. מחוץ לסין, יצוין, הנגיף התגלה כבר ביותר מ-20 מדינות, שבהן מטופלים כ-150 איש שנדבקו.

בתוך כך, גורמים רשמיים בסין הודיעו כי יאפשרו כניסה של מומחים מארה"ב לשטחייה על מנת שיוכלו לסייע במחקר שמטרתו לבלום את התפשטות נגיף הקורונה הקטלני. עם זאת, הגורמים ביקרו את התנהלות ההמעצמה והאשימו אותה ביצירת פאניקה בעקבות החלטותיה להחיל פינויים וכן להטיל מגבלות בתחום התעופה לשטחי סין וממנה.

משרד הבריאות הודיע אמש כי הוא יחייב את המעסיקים במשק לא לאפשר כניסה למקום העבודה של מי שאמורים להיות בבידוד, בעקבות חשש לחשיפה לנגיף הקורונה. על פי הנחיות המשרד, כל מי שהיה בסין ב-14 הימים האחרונים מחויב לשהות בבית ולהימנע בשהות בחוץ – גם לשהות קצרה. בכלל זה, נאסר על החוזרים מסין לשהות גם במוסדות החינוך, במקומות העבודה, בתחבורה הציבורית, במקומות הבילוי והקניות, בבתי החולים והמרפאות, וזאת לתקופה של 14 ימים הנחשבת ל"תקופת הדגירה" של הווירוס.

בראיון 'לחדשות 12' אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כי, "האפשרות למנוע את התפשטות הנגיף בישראל תלויה בשיתוף הפעולה ובערבות ההדדית בישראל, אך לצד זאת ציין כי למשרד יש אפשרות להרתיע ולאכוף את ההנחיות: "אנחנו כחברה בנויים על ערבות הדדית וולנטריות. יש לנו גם אמצעי אכיפה ואנחנו יכולים להפעיל את הפקחים של משרד הבריאות ולהגיע גם למעסיקים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture