מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר / FLASH90     

ועדת הכנסת המליצה למליאה: להקים ועדה לעניין התפשטות מחלת הקורונה

ועדת הכנסת אישרה להקים ועדות זמניות לעניין התפשטות מחלת הקרונה, לעניין הרפורמה בחוק החינוך המיוחד והמוכר שאינו רשמי וועדה שתדון בטיפול כוחות ההצלה והחירום בזמן הסופה. כחול לבן וישראל ביתנו בעד, הליכוד והרשימה המשותפת החרימו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הכנסת החליטה הערב להמליץ למליאת הכנסת להקים שלוש ועדות זמניות. הוועדה הראשונה לעניין התפשטות מחלת הקרונה, הוועדה השנייה לעניין הרפורמה בחוק החינוך המיוחד והמוכר שאינו רשמי, הוועדה השלישית תדון בטיפול כוחות ההצלה והחירום בזמן הסופה. בהצעה תמכו 10 חברי כנסת מכחול לבן וישראל ביתנו, חברי הכנסת של הליכוד והרשימה המשותפת החרימו את ההצבעה.

לא נקבעו ראשי ועדות וטרם הוחלט מי יהיו חברי הוועדות שיהיו על פי מפתח סיעתי. ההחלטה להקים את ההועדות הזמניות הללו, בנוסף לוועדות הזמניות הקיימות של חוץ וביטחון וכספים מגיעה בעקבות דרישת ישראל ביתנו וחברי כנסת נוספים, בהמשך לכך שהכנסת מושבתת מפעילות פרלמנטרית כבר למעלה משנה, מאז הוכרזו הבחירות הראשונות.

בכל אחת מהוועדות יהיו חברים 13 חברים. ההרכב הסיעתי של הוועדות יהיה כדלקמן: בכל אחת מהוועדות יהיו שלוש נציגי סיעת כחול לבן, שלוש נציגי סיעת הליכוד, ונציג אחד לסיעות ש"ס, ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי. בוועדה על הקרונה יהיו נציג אחד גם מחד"ש, אגודת ישראל, והבית היהודי, בועדת החינוך המיוחד יהיו נציגים מתע"ל, אגודת ישראל, והבית היהודי, בוועדה על כוחות החירום יהיו נציגים מחד"ש, דגל התורה, והימין החדש.

יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן אמר בפתח כי, "לאחר שנה שהכנסת לא מתפקדת, בקשתי להקים ועדות קבועות. מחובתנו לפקח על עבודת הממשלה ולהראות לאזרחים שהפעילות בכנסת נמשכת. אנחנו צריכים לאזן בין האינטרס של מתן נציגות לכל סיעה בוועדה אף שאנו חודש לפני הבחירות מול האינטרס של קיום פיקוח על עבודת הממשלה אף שזה לתקופה קצרה".

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אמר כי, "הסמכות להקים ועדות זמניות, נולדה בחטא לאחר האישור שהוועדה המסדרת קיבלה להקים את ועדת הכנסת לעניין החסינות. בסופו של יום, מתבצע פה מחטף, אנחנו לא נשתתף בפארסה של ההצבעה הזו". ח"כ יואב קיש הוסיף כי "ברור שהקמת ועדות פחות מחודש לפני הבחירות, הוא אירוע תקדימי. יש פה מתח טבעי. אני מבין את המשמעות שהכנסת לא פעילה כבר שנה. אני מציע לעשות הפסקה בדיון מתוך מטרה להגיע להסכמות לפני ההצבעה".

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר כי המפלגה פנתה ליו"ר הוועדה בהצעה להקים ועדות קבועות. כסיעה השלישית בגודלה בכנסת, הרשימה המשותפת ביקשה לקבל את ראשות אחת הוועדות. כגון את ראשות ועדת הפנים לעניין המאבק באלימות ובפשיעה. "התנגדת להעניק לנו ראשות ועדה אחת. הסירוב שלך רע, מוזר, ומריח ריח רע. יש לי הערכה עם מי התייעצת ולכן נתנגד להצעה", אמר טיבי.

טיבי אמר בכעס שהוא מחרים את ההצבעה וסנט בניסנקורן "סגרתם דיל עם ישראל ביתנו. מה אנחנו עב"מים? אתה לא רואה אותנו? מחר תירצח אישה ערבית, מה תענה? ברצח הבא נזכיר לכם את ההחלטה הזו. אני פה הרבה שנים ואני ילמד אתכם פוליטיקה. העיקר שח"כ גנץ מסייר בישובים ערביים. אנחנו לא קבלני משנה שלכם".

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) שאלה את היועמ"ש של הוועדה, כמה דיונים ניתן לקיים בתקופה הקצרה שנותרה לנו לפני הבחירות. היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן השיבה ואמרה "לאחר שהמליאה תאשר את הקמתן של הוועדות, כל כינוס ועדה טעון אישור של ועדת ההסכמות. בכל מקרה, לאחר הבחירות הוועדות הזמניות לא מתכנסות.

בתום הדיון מסר ניסנקורן: "השיתוק הממשלתי שנכפה על ישראל בעקבות שלוש מערכות בחירות אליהן גרר אותנו הנאשם נתניהו פוגע בקידום נושאים רבים המשפיעים על חיי היום יום של כל אזרחית ואזרח. הערב הובילה סיעת כחול לבן, בשיתוף עם סיעת ישראל ביתנו, להקמה של שלוש ועדות זמניות בנושאים חשובים שלא ניתן לדחות את הטיפול בהם עד לאחר הבחירות. קיימים כמובן נושאים חשובים נוספים ונעשה מאמץ לטפל גם בהם, בהסכמה רחבה".

ח"כ צבי האוזר שביקש להקים ועדה מיוחדת להיערכות חירום לנגיף הקורונה אמר הערב: "פניתי לח"כ ניסנקורן בדרישה להקים ועדה מיוחדת לאור מצב החירום ברחבי העולם בעקבות התפרצות נכיף הקורונה. העובדה שעד כה לא הוקמה ועדה בכנסת שמפקחת בתוקף תפקידה הפרלמנטרי על הרשות המבצעת מהווה מחדל מתמשך. ועדת החירום בכנסת תוכל לפקח על היערכויות החירום בפעולה משולבת של משרדי הממשלה בנושאים כמו: כניסה לישראל והיערכות מערכת הבריאות בשעת חירום".

"ראש רח"ל (ראשות החירום הלאומית) התפטר בנובמבר, אנחנו כבר בחודש פברואר וטרם מונה ראש רח"ל. במידה והמגיפה אכן תגיע לישראל, אנחנו ניאלץ להתמודד עם הנושא ללא ראש רח"ל שזהו הגוף המרכזי שאמור להתמודד עם זה. אני קורא לכנסת לצאת בדרישה לממשלה למנות בדחיפות ראש רח"ל. אם הועדה לא תקום היום, אנחנו נישא במחיר של המחדל הזה", דברי האוזר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליכוד כבר לא צדיקים גדולים. הם גם עושים טעויות שעולות במחיר חיי אדם. ועוד יהודים.
איזו בושה.

כמה קבלת מכחול לבן על התגובה ? אפשר גם ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture