מנהיג סודאן מאשר את פגישתו עם נתניהו: "למען האינטרסים של עמי"

עבד אל-פתאח אל-בוהראן אמר כי מטרת הפגישה הייתה "מתוך אחריות וחשיבות של השמירה על הביטחון הלאומי הסודאני". עוד הבהיר: "עמדתנו בסוגייה הפלסטינית ועל זכות העם הפלסטיני לכונן מדינה עצמאית נותרה על כנה". נתניהו: "נשיג שלום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיג סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן פרסם הערב (שלישי) הצהרה ראשונה מאז פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול באוגנדה. בהצהרה מסר אל-בורהאן כי "אתמול הייתה לי פגישה עם ראש ממשלת ישראל באוגנדה, ועשיתי את הצעד הזה מתוך אחריות וחשיבות של השמירה על הביטחון הלאומי הסודאני". עוד הוסיף כי הצעד נועד "להשיג את האינטרסים העליונים של העם הסודאני".

"אני מאשר שלחקור ולפתח את מערכת היחסים המתפתחת בין סודאן לישראל היא אחריות המוסדות העוסקים בכך, כפי שעולה מהמסמך החוקתי", המשיך המנהיג שתפקידו הרשמי הוא יו"ר מועצת הריבונות של סודאן. "אני גם מאשר שהעמדה העקרונית של סודאן בסוגייה הפלסטינית וזכות העם הפלסטיני לכונן מדינה עצמאית נותרת על כנה, ותמשיך לעמוד על כנה, בהתאם לקונצנזוס הערבי והחלטות הליגה הערבית".

בתוך כך, גורם בממשלת סודן אמר הערב שלהערכתו הממשלה במדינה, שהתכנסה הערב עם אל-בורהאן בעקבות פגישתו עם נתניהו, לא תשבור את הכלים, כלומר לא תקרא לו להתפטר וההדורים ייושרו – כך דווח ב'כאן חדשות'. עיתונאי בכיר בסודאן צוטט בדיווח של רועי קייס אומר כי יש חשש שגורמים אסלאמיסטיים במדינה ינסו לנצל את המצב כדי לפגוע פיזית באל-בורהאן.

מוקדם יותר היום התייחס נתניהו בכנס פעילים בפתח תקווה לביקורו באוגנדה ואמר כי, "היום אפשר לספר שפגשתי באוגנדה את נשיא סודאן, שהייתה מדינה עוינת לישראל ובבירתה הצביעה הליגה הערבית על שלושת הלאווים נגד ישראל. אנחנו עכשיו מנרמלים את היחסים איתם. בעזרת השם, נשיג שלום גם איתה, כמו גם עם יתר המדינות בעולם הערבים. אלה הישגים מדהימים – וכל זה בשבוע אחד".

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום באנטבה, בירת אוגנדה, עם מנהיג סודאן עבד אלפתח אלברהאן (תפקידו הרשמי: יו"ר מועצת הריבונות של סודן), הפגישה נערכה בתיווך נשיא אוגנדה יוורי וסווני. מלשכת ראש ראש הממשלה נמסר הערב (שני) כי, "הוסכם להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות".

עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה בתום הפגישה שנשמרה בסוד תחת צנזורה כי, "ראש הממשלה נתניהו מאמין שסודאן נעה בכיוון חדש וחיובי, ורה"מ הביע את השקפתו זו בפני מזכיר המדינה האמריקני. יו"ר מועצת הריבונות של סודאן, עבד אלפתח אלברהאן, מעוניין לסייע למדינתו לעבור תהליך של מודרניזציה על ידי הוצאתה מבידוד והצבתה על מפת העולם".

בכיר בצבא סודאן אמר אתמול כי פגישתם של מנהיג סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן וראש הממשלה בנימין נתניהו תוכנן על-ידי איחוד האמירויות, ומטרתו הייתה "להאיץ" את הסרתה של סודאן מרשימת המדינות תומכות הטרור – כך דווח בסוכנות הידיעות AP. הבכיר הסודאני הוסיף כי רק חוג קטן של בעלי תפקידים בכירים בסודאן, כמו גם בסעודיה ובמצרים, ידעו על קיום הפגישה.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שוחח אמש עם מנהיג סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן והזמין אותו לוושינגטון בהמשך השנה – כך נמסר ממחלקת המדינה המדינה האמריקנית. על פי הודעה האמריקנית, פומפאו הודה לאל-בורהאן על ה"מנהיגות" שגילה בפגישתו אתמול באוגנדה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו. "מקווה שארצות הברית וסודאן ייפתחו מערכת יחסים חזקה ביניהן", אמר פומפאו אחרי השיחה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד ביבי נתניהו בעזרת השם יקבל פניי משיח

הסודנים? הלוא הם הצאצאים של נימרוד המוזכר בבראשית.

ברורים האינטרסים המשותפים – ביבי השאיר כאן את כל בני עמו בדרום תל אביב – שהרי ידוע שכל מה שקשור לדרום לא מעניין את ביבי ומיצדו שרק סודנים יגורו שם…..

אתה סתם צבוע, אל תשכח כמה ביבי ובעיקר דרעי ניסו לסלק את הסודנים מהארץ, והצבועים מהשמאל לא נתנו להם, ובג"ץ פסל 3 פעמים!!! חוקים שהתקבלו בעניין.
בנוסף, אילצו את השב"ס לשחרר את הכלואים במתקן "חולות" בדרך לגירוש לסידן.
עיקר טענת השמאל והבג"ץ הצבועים היא: שסודאן הוא מקום מסוכן, והם עלולים להיות מוצאים להורג ללא משפט.

בא ביבי, ובחכמה גדולה מנסה (בסיוע מסוים מארה"ב) להוציא את סודן מרשימת המדינות המסוכנות, ולאחר שיצליח בכך בע"ה, ישלח את כל הסודנים הביתה.

ואתה וכל שונאי ביבי המושבעים, הגיע הזמן שתפתחו את העיניים העיוורות שלכם ותראו כמה דברים גדולים האיש הזה עושה כאן.

ל-לפרשן.
תגיד דבר אחד בודד מועיל אמיתי שביבי עשה.

מחק את השמאל ועוד יסיים את העבודה שלא ישאר סריד

לההוא ביביסיט שהגיב לעובדה,
א – "שריד" ולא "סריד".
ב- לשלול חצי מהמדינה ולסכסך יהודים ביהודים זה לא נקרא עשייה אלא חורבן, כמו שבימי אחאב היו מנצחים במלחמה למרות רשעותם רק בגלל שלא היה בניהם מדבאי לשון הרע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture