צילום: קמפיין פיט בוטיג'ג'

תוצאות חלקיות באייווה: פיט בוטיג'ג' מוביל, סנדרס שני – ביידן רק רביעי

מפרסום 62% מהקולות באייווה עולה כי המתמודד האלמוני יחסית פיט בוטיג'ג' מוביל עם 26%, בצמוד אליו עם 25% נמצא המתמודד מהסיבוב הקודם ברני סנדרס, אחריו הסנטורית אליזבת וורן עם 18% וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן מתרסק עם 15% בלבד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי כמעט יממה של עיכובים בפרסום התוצאות באייווה, פרסמה המפלגה הדמוקרטית תוצאות חלקיות של 62% מהקולות בלבד, שמהן עולה כי פיט בוטיג'ג', ראש העיר סאות' בנד מאינדיאנה, מוביל עם 26.9%. צמוד אליו הסנאטור ברני סנדרס שזכה ב-25.1%, במקום השלישי הסנאטורית אליזבת וורן עם 18.3% וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן סופג מפלה ומגיע למקום הרביעי בלבד עם 15.6%. הסנאטורית איימי קלובושר הגיעה למקום החמישי, עם 12.6%.

המפלגה הדמוקרטית באייווה מסרה הבוקר כי תוצאות ההצבעה מתעכבות בשל "בדיקות איכות" במהלך הליך הספירה. מנדי מקלור, מנהלת התקשורת של המפלגה באייווה, כתבה במייל שהופץ כי "היושרה של התוצאות היא בעלת חשיבות עליונה. חווינו עיכוב בתוצאות עקב בדיקות איכות וכן בשל העובדה שהמפלגה הדמוקרטית באייווה מדווחת על שלוש מערכות נתונים בפעם הראשונה".

אייווה, מדינה קטנה שרוב תושביה לבנים, היא המבחן הראשון של המתמודדים במרוץ הדמוקרטי לנשיאות, מרוץ שיתפרס על פני 50 מדינות ועוד כמה טריטוריות אמריקניות, וייגמר רק ביוני – אם כי המנצח עשוי להתברר כבר לפני כן. אחרי יותר משנה של קמפיין ויותר מ-800 מיליון דולר ששפכו המועמדים, הם קיוו להשיג באייווה הצלחה ראשונית שתעניק להם מומנטום להמשך הדרך.

מסתמן כמפסיד של הערב. סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. צילום: קמפיין ביידן

איווה היא מדינה קטנה עם כשלושה מיליון תושבים – המדינה ה-31 בארצות הברית מבחינת גודל האוכלוסייה, בדרך כלל היא לא מרכזת עניין פוליטי או השפעה רבה, אך המועמדים השקיעו בה המון, מתוך הבנה שניצחון או הפסד כאן יכולים לקבוע את היכולת שלהם להמשיך ולגייס תרומות להמשך הדרך. שיטת הבחירות באיווה היא ייחודית.

הדמוקרטים באייווה התכנסו אתמול באסיפות העיר לקראת בחירת המועמד שלהם להתמודדות מטעם המפלגה מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הבוחרים, שמילאו יותר מ-1,600 בתי ספר, מרכזים קהילתיים ומבני ציבור נוספים, היו צריכים להכריע בין 11 מועמדים דמוקרטים, שנאבקו על הזכייה הראשונה, עליה כרגע נאבקים ראש בראש ראש העיר האלמוני פיט בוטיג'ג' והמועמד מהסיבוב הקודם ברני סנדרס.

בּוּטֵיגֶ'ג' הוא פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כראש עיריית סאות בנד, אינדיאנה. בוטיג'ג' הוא בוגר אוניברסיטת הרווארד, לאחר לימודיו החל לשרת במילואים של חיל הים האמריקאי. הוא הוצב לתקופה של שמונה חודשים באפגניסטן וסיים את השירות בדרגת לוטננט (סֶגֶן). בשנים 2007–2010 עבד כיועץ בתאגיד מקינזי.

בקרב צמוד. הסנטור סנדרס. צילום: קמפיין סנדרס.

11 מועמדים דמוקרטים החלו במסע להחלפת הנשיא טראמפ, ג'ו ביידן (77), ברנדי סנדרס (78), הסנאטורית אליזבת וורן (70), ראש עיריית סאות-בנד (אינדיאנה) לשעבר פיט בוטג'ג' (38), ראש עיריית ניו-יורק לשעבר מייקל בלומברג (77), הסנאטורית איימי קלובאצ'ר (59), והיזם אנדרו ינג (45). בנוסף ישנם עוד ארבעה מתמודדים אנונימיים – טולסי גבארד (38), מייקל בנט (55), דבאל פטריק (63) וטום סטייר (62).

יצוין שאחד המועמדים הפופולריים בפריימריז, ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, בחר לדלג על המירוץ הערב ולהיכנס אליו רק "ביום שלישי הגדול" עוד שבועיים, אז יערכו הבחירות בכמה מדינות במקביל, זאת מאחר והחליט על הצטרפות למירוץ באיחור משמעותי. בלמוברג, יהודי שהונו מוערך בלמעלה מ-50 מיליארד דולר, מקווה לכסות על הפער בקמפיין חסר תקדים אליו הוא צפוי לשפוך מאות מיליונים, ואולי אף יותר מכך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture