צילום מסך

המצוד אחרי המחבל מירושלים: אותרה המכונית הפוגעת; הפצועים – חיילים

פיגוע הדריסה הלילה בירושלים: אותרה מכוניתו של המחבל ליד בית לחם, זהותו ידועה למערכת הביטחון. הותר לפרסום: בפיגוע נפצעו 12 חיילים, אחד במצב קשה. "מצבו כעת יציב אבל אי אפשר להגיד שלא נשקפת סכנה לחייו", אמרו בבית חולים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


נצ"מ רונן עובדיה, מפקד תחנת מוריה, בזירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה.

פיגוע הדריסה הלילה ברחוב דוד רמז בירושלים, סמוך למתחם התחנה: הבוקר אותרה מכוניתו של המחבל בעיירה בית ג'אלא ליד בית לחם. המחבל המשיך במנוסה וזהותו ידועה למערכת הביטחון. המצוד אחר המחבל נמשך ומתמקד באזור בית לחם והעיירה בית ג'אלא מדרום לבירה.

בתוך כך, דובר צה"ל התיר לפרסום כי בפיגוע נפצעו 12 חיילים, אחד באורח קשה והיתר באורח קל. "במהלך האירוע, מחבל האיץ את רכבו לעבר לוחמי צה"ל שצעדו סמוך למתחם התחנה בירושלים במסגרת פעילות צבאית. האירוע מתוחקר. בשעה זו מתנהל מרדף ללכידת המחבל", אמרו בצה"ל.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, התייחס לפיגוע ואמר כי, "באחת וחצי בלילה רכב דרס חיילי גולני שסיימו טקס השבעה בכותל והיו בסיור מורשת. בפיגוע נפצעו 15 בני אדם – בהם אחד באורח קשה. הם הלכו על המדרכה, רכב הגיע מאחוריהם, פגע בהם ונמלט מהזירה. אנחנו מתחקרים את האירוע. זה אירוע שקרה תוך שניות בודדות. חלק מהחיילים הכניסו מחסנית ואפילו ניסו לרוץ אחרי הדורס אבל לא הספיקו לירות".

ההערכה היא שמדובר בפיגוע של אדם בודד, מתוך יוזמה פרטית, אולם לא מוציאים מחשבון שהפיגוע בוצע על רקע פרסום תכנית המאה של הנשיא טראמפ או המתיחות הגוברת בהר הבית. במשטרת ירושלים נערכים לתגבור הכוחות לקראת סוף השבוע בעקבות הפיגוע, מחשש שיהיו ניסיונות לבצע פיגועים נוספים.


הכוחות בזירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה

בפיגוע הלילה נפצעו 14 בני אדם מפגיעת רכב, 1 במצב קשה, 1 בינוני והיתר קל. ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה של שערי צדק, עדכן כי הלוחם שנפצע קשה סובל מחבלה רב-מערכתית ומפגיעת ראש קשה מאוד. "לאחר בדיקות הדמיה הוא הועבר לחדר ניתוח ובוצע ניתוח דחוף. הניתוח הסתיים והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם, מצבו כעת יציב אבל אי אפשר להגיד שלא נשקפת סכנה לחייו, שאר הפצועים עם פגיעות גפיים קלות ואני מעריך שהם ישוחררו בהמשך היום מהמיון".

מהמרכז הרפואי הדסה: נמסר כי "ד״ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה מעדכן כי מתוך חמישה פצועים שפונו להדסה עין כרם, שוחררו שלושה חיילים. שניים נוספים מאושפזים בעין כרם עם פציעות מעט יותר מורכבות, ומטופלים על ידי צוותי כירורגיית פה ולסת, כירורגים ומומחים בטראומה אורתופדית, בהתאם לסוג הפציעות המתאימות לאירוע דריסה – בגפיים, בראש ובפנים. שני הפצועים שפונו להדסה הר הצופים שוחררו אף הם".

עד ראייה לפיגוע סיפר: "הגעתי מכיוון גן הפעמון וראיתי אותו. הוא התקרב לכיכר, האט, ודרס את הקבוצה של הצעירים שהייתה שם, בערך 20 חברה. ניסיתי לרדוף אחריו עם עוד שני חיילים שהיו במקום אבל הוא נמלט מיד. הבנתי מיד שמדובר בפיגוע, התקשרתי למשטרה ודיווחתי על האירוע. הוא היה לבד ברכב".

מהמשטרה נמסר הלילה כי, "סמוך לשעה 1:45 הוזעקו כוחות המשטרה לרחוב דוד רמז בירושלים בעקבות דיווח על רכב שפגע במספר אזרחים ונמלט מהמקום. הפצועים פונו ע"י מד"א בדרגות פציעה שונות. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה ובמקביל פתחו במרדף שעודנו מתנהל אחר החשוד. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע למקום וקיים הערכת מצב עם פיקוד המחוז, בה הנחה להפעיל ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לאתר ולעצור את החשוד".


צפו: פאראמדיק מד"א חגי ונגוש שפינה פצוע בינוני


צפו: חובש רפואת חרום במד"א ירין שיטרית שהי מהראשונים להגיע לזירה

דובר ארגון הטרור חמאס, חאזם קאסם, התייחס לפיגוע ואמר כי "פעולות ההתנגדות לאורך הגדה המערבית והעימותים של בני עמנו הם תגובה בפועל להכרזת 'עסקת המאה' של טראמפ". דובר נוסף מטעם התנועה, עבד אל לטיף אל קאנוע, הוסיף: "אנו מברכים את בני עמנו המתקוממים בגדה ומברכים על פעולת הדריסה ההרואית בירושלים".

התמונה הראשית בכתבה מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק מוות למחבלים יבלום בצורה משמעותית את הפיגועים .
ואם יש ידיעה ושתיקה מצד משפחתם של המחבלים מיד לגרש אותם מהארץ ולא לחכות שאחיהם או אביהם יעשו עוד פיגןע.
וכמובן אם הוא התפוצץ (התאבד) להרוס את ביתו אפילו אם לא הצליח לרצוח .

מוות למחבלים.הבא להורגך השכם להורגו!איןממדינה בעולם שלא עושה זאת.כל המרחם על אכזרים.יותר מזה מאכילים ומשקים אותם ועוד הטבות.מראים שהם פוחדים.ואלו התוצאות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture