דיווח בסוריה: 12 אנשי מיליציות איראניות נהרגו "בתקיפה הישראלית"

מהמרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם: בתקיפה שמיוחסת לישראל נהרגו לפחות 12 פעילי המיליציות האיראניות - בהם לוחמים זרים וסורים. גורם בצבא סוריה: התקיפה בוצעה בשני גלים והטילים שוגרו מהגולן ודרך המרחב האווירי של לבנון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפחות 12 אנשי מיליציות פרו-איראניות נהרגו הלילה (בין רביעי לחמישי) בתקיפות המיוחסות לחיל האוויר הישראלי בסוריה – כך דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם שמקום מושבו בלונדון. לפי הדיווח, חלק מההוגים אינם אזרחי סוריה אלא לוחמים זרים, היתר אזרחים סוריים. צבא סוריה דיווח כי בתקיפה נפצעו שמונה לוחמים, ונגרמו נזקים.

לפי צבא סוריה, התקיפות בוצעו בשני גלים. גל התקיפות הראשון החל בשעה 01:12, וכלל בסיסים צבאיים באזור דמשק. הגל השני החל בשעה 01:41, וכלל בסיסים צבאיים באזור דרעא, קוניטרה ופרברי דמשק. מקור צבאי סורי הטיל את האחריות על ישראל וטען כי מערכות ההגנה האוויריות הצליחו להשמיד מספר רב של טילים, בניגוד לדיווח של המרכז הסורי לזכויות אדם שדיווח כי מרביתם פגעו במטרות.

לפי התקשורת הסורית, התקיפה בוצעה מעל שמי רמת הגולן ולבנון, וכוונה נגד כח לוחמים של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות הפועלות באיזור. צבא אסד התייחס לתקיפה: טמא כי, "ההסלמה בתוקפנות הישראלית לא תציל את ארגוני הטרור המתמוטטים באדליב ובמערב חלב תחת מתקפות הצבא הסורי". בישראל כרגיל לא הגיבו לדיווחים.

ב'ווינט' דווח כי אתמול בשעה 19:00 זוהה מטוס מטען איראני מדגם בואינג 747 של Saha Airlines, הנמצאת בבעלות משמרות המהפכה האיסלאמית, מדרכו חזרה מדמשק לטהרן. המטוס זוהה בגובה שיוט על תוואי המסלול ששימש להעברת תחמושת מטהרן לסוריה. למרות שהמטוס לא שידר במהלך מסלולו כדי לא להיחשף הוא נקלט בטכנולוגיית MLAT.

כזכור, סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, סאנא, דיווחה הלילה כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה פעלו נגד תקיפה ישראלית במערב דמשק, שבוצעה משמי רמת הגולן. עוד דווח כי מספר פיצוצים נשמעו באזור. הטלוויזיה הסורית דיווחה עוד כי חלק מהתקיפה בוצע משמי דרום לבנון. על פי דיווחים נוספים, התקיפה כוונה נגד יעדים של נשיא סוריה אסד ושל המיליציות האיראניות ורוב הטילים פגעו ביעדים.

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מסר כי התקיפה פגעה ביעדים של המשטר הסורי והמיליציות האיראניות במספר אזורים באזור דמשק. דווח על נפילה של כמות גדולה של טילים בבסיסים של המשטר הסורי והמיליציות האיראניות ועל שריפות שפרצו בבסיסי המשטר הסורי והמיליציות האיראניות באזור ג'מראיא, היכן שממוקם המכון למחקרים מדעיים.

לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, ההפצצה פגעה באתרים של המיליציות האיראניות מחטיבה 91, בסביבת העיירה קסווה, בחטיבה 75 בסביבת הכפר אל-מקילביה מערבית לדמשק, בשדה התעופה הצבאי מאזה, ובמרכז למחקרים מדעיים בסביבת דמשק. במרכז הסורי הדגישו לפי הדיווח, כי מספר רב של טילים פגעו ביעדים ומערכות ההגנה הסוריות יירטו רק כמה מהטילים, אך לא את רובם.

מנגד, לפי הדיווח של סאנא מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הצליחו ליירט את רוב הטילים לפני שפגעו ביעדים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, שיושב בבריטניה, לא ייחס את התקיפה לישראל. כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו התקיפה ישראלית התרחשה באזורים אל-כיסווה, מרג' א-סולטאן וג'יסר בגדאד בפרברי דמשק, וגם בדרום אזרע בפרברי דרעא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן יאבדו כל אויביך ה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture