זירת הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פיגוע הדריסה בירושלים: 9 פצועים שוחררו, פצוע הקשה נותח ומצבו יציב

בבית החולים שערי צדק מאושפז פצוע קשה שסובל מפגיעה רב מערכתית. בעין כרם עדיין מאושפזים 2 פצועים. המצוד אחרי המחבל: כוחות צה"ל נפרסו בבית לחם ובעיירה הצמודה בית ג'אלה. הערכה: המחבל פעל בדפוס המפגע הבודד ולא שייך לארגון טרור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

9 מתוך 12 הפצועים שפונו הלילה לבתי החולים בירושלים מפיגוע הדריסה אמש סמוך למתחם התחנה שוחררו בשעות הבוקר מבתי החולים. בבית החולים שערי צדק עדיין מאושפז חייל אחד שמצבו מוסיף להיות קשה אך יציב, "הוא סובל מפגיעה רב מערכתית, עבר ניתוח במהלך הלילה ומורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ", נמסר מבית החולים. בבית החולים הדסה עין ערם עדיין מאושפזים 2 פצועים.

ד"ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה מעדכן כי מתוך חמישה פצועים שפונו להדסה עין כרם, שוחררו שלושה חיילים – נמסר מבית החולים הדסה עין כרם. שניים נוספים מאושפזים בעין כרם עם פציעות מעט יותר מורכבות, ומטופלים על ידי צוותי כירורגיית פה ולסת, כירורגים ומומחים בטראומה אורתופדית, בהתאם לסוג הפציעות המתאימות לאירוע דריסה – בגפיים, בראש ובפנים. שני הפצועים שפונו להדסה הר הצופים שוחררו אף הם. בשערי צדק עדכנו כי, ארבעת הפצועים קל מפיגוע הדריסה אמש שוחררו.

שר הבריאות יעקב ליצמן ביקר כמה מהפצועים בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק ואמר כי "הטיפול בשני בתי החולים מצוין, מיטב הרופאים מטפלים בהם. אנחנו מקווים שבעזרת השם הם יבריאו". ליצמן הוסיף: "על אף ששמעתי שהיה עוד פיגוע (בעיר העתיקה), אנחנו מקווים שלא יהיו יותר פיגועים. לא צריך להיכנס לשום היסטריה. אני מקווה שאנחנו לא נמצאים בעידן חדש של פיגועים. יש למחבלים האלה הרבה מה להפסיד".

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הפתיע את החיילים מאחור בזמן שצעדו בירושלים, נעצר, הסתובב על מקומו ונסע במהירות לכיוון מזרח ירושלים. עוד עולה כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים, שרק לאחרונה התגייסו, לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל. החיילים שהשתתפו הבוקר בטקס השבעה בכותל, תועדו מתפללים לרפואת חבריהם.

בתוך כך, מערכת הביטחון ממשיכה במצוד אחר המחבל. כוחות צה"ל נפרסו בעיירה בית ג'אלה ובעיר הסמוכה בית לחם בחיפוש אחר עקבותיו של המחבל שזהותו ידועה. המכונית ששימשה את המחבל אותרה מוקדם יותר בבית ג'אלה. הכוחות סורקים את הרחובות עם כלי רכב ממוגנים ומחרימים הקלטות של מצלמות אבטחה בצירים הראשיים. בכמה מוקדים היו ניסיונות של צעירים פלסטינים להפריע לכוחות.

ההערכה במערכת הביטחון היא כי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הלילה בירושלים פעל בדפוס המפגע הבודד, ללא ארגון טרור מאחוריו. ככל הנראה הוא זיהה את לוחמי גולני, ניצל הזדמנות לדרוס אותם ואז נמלט לעיירה בית ג׳אלה שם נטש את רכבו. המצוד של צהל ושב"כ מתרכז כרגע באזור בית לחם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי, "בשם כל אזרחי ישראל, אני שולח איחולי החלמה לחיילינו הפצועים. זאת רק שאלה של זמן – ולא הרבה זמן – עד שנשים ידינו על המפגע. הטרור לא יכניע אותנו, אנחנו ננצח". יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ: "ביחד עם כל עם ישראל, אני מתפלל לרפואתם של חיילי גולני שנפצעו הלילה בפיגוע הדריסה בירושלים. סומך על כוחות הביטחון שישימו את ידיהם על המחבל השפל וייסגרו עימו חשבון. אסור לתת לטרור להרים את ראשו- לא בעזה ולא באיו"ש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באותו כיכר יש משטרת תנועה שמחפשים נהגים שמתבלבלים ורושמים להם דו"ח את אותו משאבים לבטיחות התחנה והכיכר זה היה נגמר אחרת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture