צילום: פלאש 90

אבו מאזן בעד הטרור: "נכשיל את עסקת המאה, יהיו אשר יהיו הקורבנות"

יו"ר הרשות הפלסטינית ברוח גבית לפיגועים: "עסקת המאה היא שהביאה לאווירה זו של הסלמה, דבר שהזהרנו מפניו שוב ושוב". בחמאס ובג'יהאד האסלאמי התייחסו לאירועים: "מברכים את המאבק - נמשיך להתנגד לכיבוש הציוני ולתוכנית המאה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מעניק היום (חמישי) רוח גבית לטרור ומאשים את עסקת המאה בגל הפיגועים והמהומות ביממה האחרונה: "עסקת המאה היא שהביאה לאווירה זו של הסלמה ומתיחות בניסיונה ליישם עובדות מזויפות על הקרקע, דבר שהזהרנו מפניו שוב ושוב, תוך שאנחנו מדגישים כי עסקה זו שאינה עונה על הזכויות של העם הפלסטיני, ואין מטרתה להביא לשלום צודק ובר קיימא, תוביל בסופו של דבר להסלמה שאנו רואים היום", נאמר בהודעה מטעמו.

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הוסיף כי, "העם הפלסטיני והנהגתו יתמודדו עם כל המזימות ויכשילו אותן כפי שהכשלנו את כל המזימות הקודמות, יהיו אשר יהיו הקורבנות. המסר שעל העולם להבין, הוא מה שנאמר בנאומו החשוב של הנשיא מחמוד עבאס, בפני מועצת הביטחון – שלום המבוסס על החלטות מועצת הביטחון, החוק הבינלאומי ויוזמת השלום הערבית". ברשת הגדירו את ההסלמה כ"מסוכנת שהביאה להריגת ארבעה צעירים ולפציעתם ולמעצרם של עשרות אחרים".

חמאס מעביר מסרים מעזה, ומנסה לעודד הידרדרות נוספת של המצב. דוברי חמאס בעזה קראו לתושבי השטחים לצאת ולבצע פיגועים: "האירועים שאנחנו רואים בשעות האחרונות הם התגשמות של החזון – לגרש את ישראל מהשטחים". דובר חמאס בגדה המערבית אמר כי, "חמאס מברך את המאבק ואת הפיגועים ההירואים נגד כוחות הכיבוש הציוני. אנו מדגישים כי נמשיך לעמוד בפני הכיבוש ונגד עסקת המאה".

דובר ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שיהאב, הגיב גם הוא לפיגועים. "כשהעם הפלסטיני חש בסכנה העומדת בפניו נוכח עסקת המאה, זו זכותו הטבעית לשלוח מסרים שיבהירו שהוא יעשה כל דבר בשביל להגן על זכויותיו ועל על עתיד הדורות הבאים בפלסטין". עוד הוסיפו בארגון הטרור העזתי כי, "הפיגועים האלה יקברו את התוכנית של טראמפ".

ב'חדשות 12' דווח כי מאחורי הקלעים מתבצעים ניסיונות למתן את המצב, בהידברות עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בצל האיומים שלהם להפסקת התיאום עם ישראל ברקע תוכנית טראמפ וכוונות הסיפוח הישראליות, מנסים במערכת הביטחון להסדיר את המצב מול המנגנונים. האירוע בג'נין, שבו נהרג שוטר פלסטיני מאש צה"ל, מקשה על המאמצים – אך בישראל מבינים שגם לפלסטינים יש אינטרס בהמשך התיאום ומקווים להצליח בהסדרת העבודה עמם.

כזכור, מחבל ירה בצהריים לעבר כוח צה"ל שהוצב ב"צומת הדואר – הפרסה", סמוך לישוב דולב שבמערב בנימין. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק טיפול רפואי לצעיר שבאורח נס נפצע רק קל כתוצאה מהירי, שהכדור פספס את ראשו. מבדיקה ראשונית עולה כי הירי בוצע ככל הנראה מרכב חולף שהצליח להימלט מהמקום, נבדקת גם האפשרות שמדובר בירי צליפה מרכס סמוך.

הפיגוע התרחש שעות בודדות בלבד לאחר ששוטר מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים, סמוך לשער האריות. במהלך התקרית, ירה המחבל, ערבי ישראלי תושב חיפה שהתאסלם לאחרונה, לעבר קבוצת שוטרים שהוצבה במקום. שוטרים אחרים שהבחינו במתרחש הגיבו במהירות וירו לעבר המחבל.

הלילה נפצעו 12 חיילים בפיגוע דריסה בירושלים, אחד מהם באורח קשה והשאר קל. חלק מהפצועים קל כבר שוחררו לבתיהם. תחקיר ראשוני העלה כי חלק מהחיילים הכניסו מחסנית לנשקם ואף לרוץ לעבר הרכב הדורס, אולם הרכב ביצע פניית פרסה ונמלט והחיילים לא הספיקו לירות לעברו. המצוד אחר המחבל נמשך והוא מתמקד באזור בית לחם ובית ג'אלה, שם נטש את מכוניתו.

בתוך כך, השוטר הפלסטיני שנפצע לפנות בוקר בחילופי האש עם כוח צה"ל בג'נין מת מפצעיו. בתיעוד שפרסמה תנועת פתח נראה השוטר טארק בדוואן בעת שנפגע מכדור תועה כשעמד בתוך מבנה. גוברת ההערכה שהשוטר הפלסטיני נורה מאש צה"ל ולא מירי חמושים פלסטינים במהלך חילופי האש. ככל הנראה הוא זוהה בטעות כחמוש שירה לעבר הכוחות שהגיעו להרוס בית מחבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture