צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90

בדרך לבחירות רביעיות? תיקו בגושים עם 57 מנדטים; כחול לבן מובילה • סקר

סקרים לא מעודדים: כחול לבן מובילה עם 36 מנדטים, הליכוד מפגר אחריה, מפלגת ההסתה נחלשת, ש"ס יורדת • עוד בסקר: איזה ממשלה הציבור מעדיף • על פי הסקר, 83% ממצביעי יהדות התורה בטוחים שיבואו לקלפי • דיווח: יש תאריך לבחירות רביעיות

על פי 2 סקרים שמתפרסמים היום, סטטוס הגושים נותן ללא שינוי, למרות האירועים המדיניים והביטחוניים, כגוש המרכז-שמאל-ערבים מקבלת 57 מנדטים, וגוש הימין-חרדים מקבל בסקר אחד 57 ובסקר אחר 56. הנתון המודד: האיש וההסתה מאבד מעט מכוחו. המפלגות החרדיות ב-2 הסקרים עם 15 מנדטים, מנדט אחד פחות מבכנסת הנוכחית.

בסקר 'ישראל היום ו'i24NEWS' כחול לבן מובילה עם 36 מנדטים, הליכוד אחריה עם 34, הרשימה המשותפת ללא שינוי עם 13, ש"ס מפסידה מנדט ויורדת ל-8, ימינה מקל על פי הסקר 8 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ עם 8, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, וישראל ביתנו, מפלגת ההסתה בראשות אביגדור ליברמן, עם החלושות מבורכת של 2 מנדטים ויורדת ל-6..

בסקר 'מעריב הנתונים די דומים: כחול לבן מובילה עם אותו מספר מנדטים ומקבל על פי הסקר 36 מנדטים (3 מנדטים יותר מבכנסת הנוכחית), הליכוד בסקר הזה עם מנדט אחד פחות ומקבלת 33, הרשימה המשותפת גם כאן ללא שנוי עם 13, העבודה-גשר-מרצ וימינה מקבלות גם בסקר הזה 8 מנדטים, יהדות התורה מתחזקת על פי הסקר הזה ל-8, ש"ס יורדת ב-2 מנדטים ל-7, ישראל ביתנו עם 7.

בסקר 'מעריב' שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, נבדק גם איזה ממשלה הציבור רוצה שתקום, 26% רוצים ממשלת אחדות עם הליכוד וכחול לבן בלבד, 23% רוצים ממשלת ימין צרה, 19% רוצים ממשלת מרכז-שמאל צרה בתמיכת הרשימה המשותפת, 16% מעדיפים ממשלה עם הליכוד, כחול לבן ומפלגת ההסתה של ליברמן.

בסך הכל, 49% מבוחרי הליכוד רוצים ממשלת אחדות (לעומת 41% שמעדיפים ממשלה צרה), ו־62% מבוחרי כחול לבן רוצים ממשלת אחדות (33% גורסים שאין צורך בצירוף ישראל ביתנו, מפלגתו של אביגדור ליברמן, לממשלה כזאת). הבוחרים שמעדיפים ממשלה צרה על פני ממשלת אחדות הם בוחרי מפלגות הלוויין: החרדים וימינה, העבודה־מרצ והערבים.

סקר 'ישראל היום' בחן את מידת הביטחון בהצבעה על פי מגזרים ועל פי מפלגות. המפלגה שבה שיעור הבטוחים הגבוה ביותר היא יהדות התורה: 79% מבוחריה אמרו כי יצביעו עבורה בוודאות. ש"ס שנייה עם 65% ודאות. המפלגה עם שיעור המתלבטים הגבוה ביותר היא ימינה: רק 28% מאלה שאמרו שבכוונתם להצביע לה, בטוחים בוודאות שאכן זה יהיה הפתק שישלשלו לקלפי.

ומה לגבי שיעור הביטחון במימוש זכות ההצבעה? גם כאן מובילה יהדות התורה עם 83% מבוחריה, שאמרו שיבואו לממש את זכותם בוודאות. הליכוד עם 60% ודאות ואילו כחול לבן עם 66% ודאות. המפלגה עם שיעור הוודאות הנמוך ביותר היא ישראל ביתנו. רק שליש מבוחריה אמרו שיגיעו בוודאות לקלפי לממש את זכותם.

לגבי תוכנית טראמפ, דעותיו של הציבור חצויות. לשאלה האם ישראל צריכה לאמץ את התוכנית כולה, 35% השיבו בחיוב. 31% אמרו שלא. 34% אמרו כי הם לא יודעים. לגבי החלק בתוכנית העוסק בהחלת הריבונות על בקעת הירדן ויישובי יו"ש: 32% אמרו כי יש לעשות זאת עוד לפני הבחירות. 23% אמרו כי יש לספח אולם רק אחריהן. 20% בלבד אמרו כי אין לספח כלל ואילו 25% אמרו שאינם יודעים.

בתוך כך, הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל חושף היום בטורו ב'ידיעות אחרונות' כי למרות שפתקי ההצבעה לבחירות השלישיות אך הודפסו, בוועדת הבחירות המרכזית, בשקט־בשקט, כבר החלו לסמן את המועד לסיבוב הרביעי: 8 בספטמבר 2020, י"ט באלול תש"ף. "עד כדי כך הם סקפטיים, עד כדי כך מציאותיים", כותב סגל.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליכוד 50 מנדטים כל סקר אחר לא מועדכן ביבי מוערץ על ידי העם הפך את ישראל למעצמת על

נו באמת אני מקווה אבל…

זה הכל מלמעלה

אולי כדאי לדלג על הבחירות השלישיות ולגשת ישר לרביעיות..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו