צילום: משרד ההגנה הסיני

מגפת הקורונה: עלה ל-722 מניין המתים בסין, כ-34 אלף אובחנו כחולים

לפי משרד הבריאות הסיני, 81 בני אדם מתו מאז אתמול, בהם אזרח אמריקני ראשון, שנדבק בווירוס במחוז חוביי. תינוקת בת שנתיים שחזרה מתאילנד אושפזה בבידוד מחשש שנדבקה. עלה ל-64 מספר הנדבקים בספינת התיירות ביפן שעליה אלפים, בהם 15 ישראלים

מניין המתים מווירוס הקורונה בסין עלה ל-722 איש – כך נמסר ממשרד הבריאות של סין ביממה האחרונה. עוד מסר המשרד כי מעל 3,000 איש נדבקו בוירוס אמש, מה שמביא את מניין החולים בעולם למעלה ל-34 אלף איש. בנוסף לכך, 81 איש מתו מאז אמש כתוצאה מווירוס הקורונה. בארגון הבריאות העולמי אמרו כי מבין 17 אלף הנדבקים ברחבי העולם, 82% במצב קל, 15% במצב קשה ו-3% במצב אנוש.

מספר המתים חצה את סך כל הנפטרים ממגיפת הסארס שפרצה באזור לפני כ-17 שנים. במקביל, הנגיף ממשיך להתפשט ברחבי המזרח, ובעיקר בתאילנד, שם מניין הנדבקים הוא מהגבוהים ביותר מחוץ לסין. רשויות הבריאות בתאילנד הודיעו הלילה על 7 מקרים נוספים של בני אדם שנדבקו בווירוס. בין הנדבקים שלושה אזרחים תאילנדים שמעולם לא ביקרו בסין, וכן ארבעה אזרחי סין שהגיעו למדינה.

אזרח אמריקני, גבר כבן 60, מת מנגיף הקורונה בבית החולים בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, והפך לאזרח ארצות הברית הראשון שמת כתוצאה מהווירוס. חמישה אזרחים בריטים, הנמצאים בצרפת, אובחנו כחולי קורונה אחרי ששהו בבקתה באתר סקי עם אדם שלפני כן היה בסינגפור – כך נמסר ממשרד הבריאות הצרפתי. מספר החולים שאובחנו בצרפת עומד כעת על 11 בני אדם.

בתוך כך, עלה ל-64 מניין הנוסעים שאובחנו כמי שנדבקו בנגיף קורונה על סיפון ספינת התיירות העוגנת ביוקוהאמה שביפן – כך דיווח משרד הבריאות של יפן. בין 3,700 הנוסעים השוהים עליה בהסגר נמצאים גם כ-15 ישראלים. החשש מהידבקות על סיפון הספינה התעורר אחרי שגבר בן 80 מהונג קונג, שירד ממנה בסוף ינואר, אובחן כמי שנדבק בנגיף. הספינה הגיעה ליוקוהאמה ביום שני האחרון, אחרי שיט בן 14 ימים.

בנאום שנשא היום טדרוס אדהנום, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמית, אמר כי מומחים בינלאומיים מטעם הארגון צפויים לצאת בימים הקרובים לסין על מנת לסייע בנסיונות הבלימה למחלה הקטלנית. בנאומו ציין כי הארגון ינטר רשתות חברתיות על מנת להלחם באינפורמציה שקרית או מוקצנת בנוגע להיקף המחלה ברחבי העולם.

אמש הודיעה ארצות הברית תתרום כ-100 מיליון דולר על מנת לסייע לסין ולמדינות אחרות שנפגעו מוירוס הקורונה, דרך קרנות, עמותות וארגוני סיוע. לדברי מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, "מחויבות זו – יחד עם מאות המיליונים שתרמו בנדיבות על ידי המגזר הפרטי האמריקני – מפגינה מנהיגות אמריקאית חזקה בתגובה להתפרצות הוירוס". סגן הנשיא מייק פנס אמר כי סין הראתה רמת שקיפות מעבר לכל הציפיות.

אתמול תינוקת בת שנתיים, שחזרה מתאילנד, אושפזה בבידוד בבית החולים מאיר בכפר סבא מחשש שנדבקה בנגיף קורונה. זאת לאחר שמשרד הבריאות הרחיב את הגדרת החשד להידבקות, והתינוקת, שסובלת מחום, עונה להגדרות אלה. על פי הנהלים החדשים, אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או שב-14 יום שקדמו להופעת התסמינים שהה בסין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו – עליו לגשת למרפאה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"…בנאומו ציין כי הארגון ינטר רשתות חברתיות על מנת להלחם באינפורמציה שקרית או מוקצנת בנוגע להיקף המחלה ברחבי העולם" כלומר יגרמו לאינפורמציה האמיתית להפסיק להישמע.
הם מפחדים שהאמת תחסף כמפלצתית כפי שהיא…

חייבים לומר את האמת.
משיח בן דוד על פתח הדלת. עוד מעט הוא ידפוק בדלת.
ואת פתח לו. זה יקרה בקרוב. הדפיקות ישמעו מסוף העולם ועד סוף העולם. עוד לפני שאליהו הנביא יגיע.

הגיעו לפחות ל30.000 ולא מגלים.אין תרופה וההדבקות ה' ירחם על עמו ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו