Yonatan Sindel/Flash90

בצעד חריג: בנט הורה לשחרר פעיל ימין קיצוני ששב"כ עצר בצו מנהלי

שר הביטחון, נפתלי בנט, החליט היום (שלישי) לבטל את צו המעצר המנהלי שהוצא אתמול לפעיל הימין אליה בן דוד ולצמצם אותו לצו הגבלת כניסה ליהודה ושומרון בלבד. הצו נגד בן דוד ניתן אתמול דקות לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז הורה על שחרורו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון נפתלי בנט הורה היום (שלישי) על שחרורו של אליה בן דוד, בן 19 מנוף הגליל, שנגדו הוצא אתמול צו מעצר מנהלי לבקשת שב"כ, עליו היה חתום בנט בעצמו. הצו נגד בן דוד ניתן אתמול דקות לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז הורה על שחרורו ממעצר ללא תנאים מגבילים. החשד המיוחס לצעיר אסור בפרסום, אך מדובר על אירוע שהתרחש לפני כמה חודשים.

מלשכת בנט נמסר כי, "לאחר שנודעו אמש פרטי החלטת בית המשפט, הורה שר הביטחון, נפתלי בנט, על פתיחה לעיון מחדש של המעצר המינהלי של אליה בן דוד. בתום בדיקה יסודית, יצמצם היום שר הביטחון, נפתלי בנט, את צו המעצר המינהלי כנגד בן דוד לצו הגבלת כניסה ליהודה ושומרון בלבד שייחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז, בתוספת פיקוח מינהלי נוסף. בבחינת מכלול השיקולים, ובהם העבר של העציר, עלה כי ניתן לנקוט בכלי אכיפה מינהלי שונה ומצומצם. אופן המשך הטיפול ייבחן בהמשך על בסיס הנתונים והעובדות שיובאו בפני שהב״ט".

המשטרה עצרה בשבוע שעבר את בן דוד, תושב נוף הגליל, בחשד שיידה אבנים לעבר נהג פלסטיני ופצע אותו בינוני. אך אתמול בית המשפט המחוזי דחה את ערעור המשטרה והורה על שחרורו. בתום הדיון, נעצר בן דוד על בסיסי הצו שהוגדר לחודש, ובשב"כ הסבירו כי "עם סיום החקירה, לאור הסיכון הביטחוני המשמעותי הנשקף מבן דוד, ובהמשך להמלצת שב"כ, נחתם כנגדו צו מעצר מנהלי. יודגש כי שימוש בצו מעצר מנהלי נעשה במקרים בהם נשקפת סכנה ביטחונית ממשית ומיידית מהעצור".

גורם ביטחוני אמר כי, "מדובר בדמות אלימה וקיצונית, שחשודה במעורבות בפעילות אלימה נגד פלסטינים בעת האחרונה. המעצר המנהלי הוא כלי מניעתי, שנעשה בו שימוש רק במקרים בהם לא ניתן למנוע את מסוכנתו בכלים אחרים – מדובר בכלי סיכולי ולא ענישתי". לדברי הגורם, "המצב בשטחי איו״ש מתוח מבחינה ביטחונית ומערכת הביטחון פועלת על מנת למנוע פעילות טרור שעלולה להבעיר את השטח ולגרום לפגיעה בחיי אדם".

מארגון חוננו המייצג את הצעיר נמסר כי "אנו שמחים ששר הביטחון קלט שהאנשים שהחתימו אותו על הצו האכזר והניבזי הזה הוליכו אותו שולל והחליט בסופו של דבר להקל אותו. זהו צעד קטן בכיוון הנכון. אנחנו קוראים לשר בנט לחדול מהמדיניות שהותוותה על ידי השר יעלון שהגביר את ההתעללות המנהלית בנוער ארץ ישראל, לחדול לאלתר מכל המדיניות המרושעת של צווים מנהליים אנטי דמוקרטיים ולהכווין את כוחות הביטחון לטפל ביד ברזל בטרור הערבי המשתולל ברחבי הארץ".

עו"ד עדי קידר הוסיף כי, "הודעת שר הביטחון רק מבהירה את הקלות הבלתי נסבלת שבה השב"כ מפעיל לחצים ומחתים בצורה בלתי מידתית ובלתי חוקית לא ביסוס את שר הביטחון על צווים. התנהלותו והחלטתו של שר הביטחון לשנות מההחלטה היא ראויה אבל היא לא סוף פסוק, צריך לבחון את כלל הצווים המנהליים שמוצאים, לרבות צווי הרחקות וכד' שמוצאים בהינף יד. צריך לפתוח את כל הדבר הזה במעין וועדת חקירה שתבחן לעומק את ההתנהלות של השב"כ בהיבט הזה".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב להחלטת בנט ואמר כי, "‏ביטול המעצר המנהלי שעשה היום השר בנט הוא צעד אמיץ שדרש עמידה נחושה מול המערכת כולה. לראשונה שר ביטחון שאינו חותמת גומי לדרישות המחלקה היהודית השב"כ. לראשונה שר ביטחון שאומר למערכת "עד כאן". אני מכיר מקרוב את המאמצים הכבירים שבנט השקיע בכך ביממה האחרונה והוא ראוי לכל הערכה על כך. ‏יש עוד לאן להתקדם עד לביטול מוחלט של השימוש המפלה בהליכים מנהליים כנגד המתיישבים אבל עשינו היום צעד ענק בכיוון הנכון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה לה' על המהלך המבורך!
הבחור הזה צדיק ונשמה טהורה.
מכירים אותו ואת משפחתו היטב!!!!

לאט לאט הכנסת והממשלה הופכים לעיר מקלט לכל פושע שהוא גם ימני ( ורוב הפושעים כאלו….)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture