Tomer Neuberg/Flash90

משרד החוץ דורש מיפן: "להוריד את האזרחים הישראלים מספינת התיירות"

משרד החוץ פנה לרשויות היפניות בבקשה להוריד את האזרחים הישראלים מהאונייה ובדיקת אפשרויות בידוד אחרות. "שגרירות ישראל ביפן דואגת שהאזרחים הישראלים מקבלים אספקה שוטפת של תרופות ואוכל כשר. כמו כן הועברו חבילות של אספקה מהארץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ פנה משרד החוץ לרשויות היפניות בבקשה להוריד את האזרחים הישראלים מהאונייה ובדיקת אפשרויות בידוד אחרות – כך נמסר ממשרד החוץ. כמו כן בוחנים במשרד החוץ כיצד לסייע לאזרחים לשוב ארצה עם סיום תקופת הבידוד, לרבות הסדרת מכתב מהרשויות ביפן שמאשר סיום תקופת הבידוד שיאפשר לאזרחים לטוס חזרה לארץ.

עוד נמסר כי משרד החוץ נמצא בקשר יומיומי עם הרשויות ביפן בעניין האזרחים הישראלים שנמצאים על האונייה מול חופי יפן. "שגרירות ישראל ביפן דואגת להבטיח שהאזרחים הישראלים מקבלים מענה לצרכיהם לרבות אספקה שוטפת של תרופות ואוכל כשר, כאשר הרשויות היפניות מסייעות בכל מה שנדרש. כמו כן הועברו חבילות של אספקה מהארץ", אומרים המשרד החוץ.

שר החוץ ישראל כ"ץ יקיים מחר חיתוך מצב בנושא נגיף הקורונה במשרד החוץ בירושלים. "נעשה כל מאמץ להשיב ארצה את הישראלים שנמצאים על ספינת הקורונה, תוך הקפדה על התנאים הנדרשים כדי להגן על הציבור", אמר כץ.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר היום בריאיון ל'כאן רשת ב' כי נבחנת האפשרות להשיב לארץ את הישראלים שנמצאים בהסגר ב"ספינת הקורונה". השר כ"ץ הוסיף כי "מחר יערך דיון במשרד החוץ עם על הגורמים הרלוונטיים. נעשה כל מאמץ, תוך הקפדה מרבית על בידוד והתנאים הנדרשים כדי להגן על כלל הציבור".

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר היום כי 15 הישראלים שבבידוד על הספינה ביפן יצטרכו כנראה להיכנס לבידוד נוסף כשיגיעו לארץ. אם יהיה צורך, הם יוכנסו לבידוד כפוי על מנת שלא יפיצו את הנגיף הקטלני. לדברי הגורם, הישראלים שנמצאים בבידוד על הספינה ביפן ישוחררו מבידוד כנראה בעוד שבוע בדיוק, ב-19.2 – כך נמסר למשרד הבריאות מטעם הרשויות ביפן.

בשל החשש מהדבקה נוספת מהשלב שבו ישוחררו, הם ככל הנראה ייאלצו להיכנס לבידוד נוסף לאחר שיגיעו לארץ – ככל הנראה במרכז רפואי. גורם בכיר במשרד הבריאות סיפר כי הישראלים נמצאים בקשר עם הישראלים על הספינה. להערכתו, הם לא יתנגדו לבידוד נוסף בארץ, אבל אם חלילה יתנגדו – אז הבידוד יהיה כפוי.

מוקדם יותר, לאחר ישיבת הערכות היומית בנושא נגיף הקורונה, קיימו שר הבריאות יעקב ליצמן, ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב מספר שיחות וידאו עם הישראלים שנמצאים בספינה מול חופי יפן וששוהים בבידוד מחשש להידבקות אפשרית בנגיף הקורונה. "נקווה ומתפללים שאכן לא יהיו מקרי הידבקות, אך במקרה שכן, אנו נערכים שיהיה אפשר לטפל בהם בארץ", הבטיח ליצמן לנוסעים.

השר חיזק אותם, התעניין בשלומם והקשיב למצוקתם לאור הימצאותם בבידוד במשך הזמן הנדרש על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי. ליצמן אף מסר להם את מספר הטלפון של עוזרו בלשכה, מוטי בבצ'יק, כדי לתת מענה ככל שיידרש. השר ליצמן אמר לישראלים כי העם בישראל דואג לשלומם ומחכה לחזרתם בשלום ובבריאות טובה בקרוב.

מנכ”ל המשרד הוסיף בשיחתו לישראלים על הספינה כי עליהם להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהקפיד על הגיינה כדי למנוע הידבקות אפשרית. אנו נמצאים בקשר ישיר עם כל הגורמים בהם משרד החוץ, שלטונות יפן, והשגרירות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture