Amir Levy/FLASH90

נתניהו על "הרשימה השחורה" של האו"ם: "מי שיחרים אותנו – יוחרם בעצמו"

ראש הממשלה הגיב לרשימה האנטישמית של האו"ם: "מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף מוטה וחסר השפעה. לא בכדי כבר הוריתי לנתק כל קשר עם הגוף הזה וממשל האמריקני עשה צעד זה יחד איתנו". ריבלין: "יוזמה מבישה המזכירה תקופות אפלות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרסום "הרשימה השחורה" על ידי נציבות זכויות האדם של האו"ם הכוללת בתי העסק הפועלים ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן: "מי שיחרים אותנו – יוחרם בעצמו. מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף מוטה וחסר השפעה. לא בכדי כבר הוריתי לנתק כל קשר עם הגוף הזה, ולא בכדי הממשל האמריקני עשה צעד זה יחד איתנו".

נתניהו הוסיף כי, "בשנים האחרונות קידמנו חוקים ברוב המדינות בארה"ב, הקובעים שיש לפעול בתקיפות נגד מי שינסה להחרים את ישראל. לכן, הגוף הזה חסר חשיבות. במקום שהארגון יטפל בזכויות אדם הוא רק מנסה להכפיש את ישראל. אנו דוחים ניסיון זה בכל תוקף ובשאט נפש".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר על ההחלטה כי, "אני גאה לתת במה לעסקים אלה. גאה להיות ישראלי. אני גאה בכך שאלו עסקים ישראליים, פטריוטים, התורמים לחברה הישראלית, לכלכלה ולשלום. אמנם בית הנשיא לא מקדם עסקים פרטיים, אך כשחברות עסקיות ישראליות נמצאות תחת איום בחרם, אנחנו נעמוד לצידם. החרמת חברות ישראליות אינה תורמת לשלום ולבניית אמון בין הצדדים. אנו קוראים לידידינו בעולם לצאת נגד יוזמה מבישה זו המזכירה לנו תקופות אפלות".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי, "‏נציבת זכויות הטרוריסטים של האו״ם מוזמנת לזרוק לפח את הרשימה שפרסמה היום. ישראל לא תקבל תכתיבים מארגון שהוכיח פעם אחר פעם שהוא מוטה ואנטישמי. ״הרשימה השחורה״׳ שפורסמה היום משחירה רק את שונאי היהודים שחיברו אותה. כשנקים את הממשלה נפעל נגדם בח וללא היסוס". יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר:: "יום שחור לזכויות האדם – נציבות זכויות האדם של האו"ם איבדה קשר למציאות".

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי, "הודעת נציבת האו"ם לז"א על פרסום ״רשימה שחורה" של חברות עסקיות היא כניעה מבישה ללחצי מדינות וארגונים המעוניינים לפגוע בישראל וזאת על אף שרוב מדינות העולם סירבו להצטרף למסע הלחצים הפוליטי הזה. ההחלטה של הנציבה להמשיך בקו האנטי-ישראלי של המועצה לזכויות אדם, היא כתם על משרד נציבות האו"ם לזכויות אדם".

"כדברי הנציבה הפכה עצמה לכלי שרת ושותפה של תנועת החרם על אף שכדברי הודעתה אין משמעות משפטית לרשימה. המועצה לזכויות אדם היא גוף שמורכב מרוב של מדינות שבינן לבין זכויות אדם אין כל קשר, ומאז הקמתה המועצה לא עשתה שום צעד בכדי לשמור על זכויות אדם, אלא רק הגינה על כמה מהמשטרים האפלים ביותר בעולם".

לדברי שר החוץ, להחלטה תהיינה השלכות על יחסי ישראל עם נציבות זכויות האדם של האו"ם: "הנציבה כשלה לשמור על כבוד האו"ם, ולהציל את מה שנשאר מכבוד המועצה והנציבות. להחלטה זו תהיינה השלכות על יחסינו עם המועצה הנציבות. מדינת ישראל לא תשלים עם המדיניות המפלה והאנטי ישראלית ואנו נפעל בכל הדרכים כדי למנוע יישום החלטות מסוג זה".

כזכור, נציבות זכויות האדם של האו"ם הודיעה היום כי פרסמה את רשימת בתי העסק הפועלים בהתיישבות ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן. "הרשימה השחורה" עולה לאתר האו"ם שהודיע כי "זוהו 112 עסקים שיש תשתית ראייתית כי יש להם קשרים להתנחלויות. 94 מהם ממוקמים בישראל, 18 בשש מדינות אחרות".

"הרשימה השחורה" פורסמה היום אחרי שורת דחיות בעקבות לחץ כבד שהפעילו האמריקנים על מנת לדחות את פרסומה. נציבת זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט, שפרסמה את הרשימה אמרה: "אמנם ההתנחלויות מוגדרות בחוק הבינלאומי כבלתי חוקיות, אבל דו"ח זה לא מספק אפיון חוקי בנוגע לפעילויות או לעסקים המעורבים". בדו"ח נכתב כי "פעילות העסקים מעלה חשש כבד לפגיעה בזכויות אדם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יחרימו אותו בדיוק כמו שהחילו רבינות וכמו שנתנו מכת מחץ לחמאס וכמו שאר דיבור רהב ואפס מעש שלא האיש שלא מצליח לנהל מדיניות חוץ הגיונית ומסכסך את ישראל אם כל העולם המערבי.

טוב מאד שיחרימו המטומטמים האלה .
ולמה :כי רב מחוץ של העובדים באזורים אלה הם ערבים.

אין צורך להתיחס כלל לאום
האום זה ארגון פג תוקף

רק דיבורים האיש הזה,
פעם אחת תעשה משהו אמיתי ותלך להילחם על הסרת החרם באיחוד הארופאי!

למדיניות האפרטייד יש מחיר
אי אפשר לטמון את הראש ולחשוב שהעולם יתעלם מהכיבוש המתמשך.

כישלון מדיניות החוץ הביבית.
והוא עוד מתפאר בתוכנית "שטראמפ יצר" – ואף הוא עוד לא בא לעולם.

לנו יש אמונת חכמים ועושים מה שהרבנים אומרים ולא מה שאנו חושבים ואנו יודעים שהרבנים רואים יותר רחוק מאיתנו .

שימו לב אמון שמאלנים דעותהם נגד דבראי חכמים

רק ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture