Ail Ahmed/Flash90

צרור בלונים התפוצץ מעל בית ספר בשדרות – התלמידים פונו למרחב המוגן

בלון נפץ ששוגר מרצועת עזה לשטח ישראל התפוצץ מעל בית ספר בשדרות. בשל הבהלה, הצוות החינוכי פינה את הילדים למקלטים. אין נפגעים באירוע, אך ישנם מספר נפגעי חרדה. נתניהו: "או שהרקטות והבלונים יפסקו כליל - או שיהיה מהלך צבאי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בלון נפץ ששוגר מרצועת עזה לשטח ישראל התפוצץ היום (חמישי) מעל בית ספר בשדרות. התלמידים הוכנסו למרחבים המוגנים. אין נפגעים באירוע. בלון הנפץ התפוצץ מעל שטח בית הספר. בשל הבהלה, הצוות החינוכי פינה את הילדים למקלטים. לפי דיווחים בשטח, אין נפגעים באירוע, אך ישנם מספר נפגעי חרדה.

בתחילת השבוע דווח בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה הגיעו להסכמות בנוגע להפסקת שיגורי בלוני הנפץ לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה בשעות הלילה, כמה שעות לאחר שמשלחת ביטחונית מצרית עזבה את הרצועה. עוד דווח כי ישראל הבטיחה בתמורה הקלות במעברים לרצועה. מקורות בעזה מסרו כי כבר הועברה הנחיה לכל יחידות הבלונים ברצועה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל בראיון אתמול ל'גלי צה"ל' לגבי החזית מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, ואמר כי "אנחנו מכינים דברים, אני לא חושף תוכניות מבצעיות. או שהרקטות יפסקו או שיהיה מהלך צבאי שונה. אין פתרון קסם לבעיה, כי גם אחרי הכרעה צבאית יהיו שם שני מליון בני אדם. יש אפשרות לפעול פעולה חזקה מאוד מפתיעה ואני לא אפרט עליה".

נתניהו נשאל האם חיסול יחיא סינוואר בא בחשבון והשיב כי, "אני לא מפרט תוכניות מבצעיות. נעשה מה שצריך כדי להכריע את החמאס והג'יהאד". ראש הממשלה ביטל את אחריותו של שר הביטחון נפתלי בנט למצב הביטחוני והכחיש את הדיווח כי הורה לשרי הליכוד לתקוף אותו: "בסוף ההחלטות על הביטחון קשורות לרה"מ".

ראש הממשלהאמר השבוע בפתח ישיבת הממשלה השבוע כי, "אני רוצה להבהיר – אנחנו לא נקבל שום תוקפנות מעזה. אנחנו, רק לפני כמה שבועות, חיסלנו את המפקד הבכיר של הגא"פ בעזה, ואני מציע לגא"פ וגם לחמאס לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה".

שר הביטחון, נפתלי בנט אמר ביום ראשון בתום הערכת מצב באוגדת עזה כי, "מדינת ישראל אינה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום. ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם.אנחנו לא נודיע מתי ולא נודיע היכן. הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה, אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא. מעשיהם יקרבון ומעשיהם ירחיקון".

חמאס הגיב לאיומים והזהיר את ישראל מפני"פעולה טיפשית" בעזה. לדבריהם, ישראל תישא באחריות לכך. "האיומים האלה לא מפחידים אותנו והם רק יגרמו לנו להמשיך את דרך ההתנגדות והמאבק בכל אמצעי ההתנגדות שבידינו", מסר דובר ארגון הטרור. בתוך כך, מקורות פלסטיניים דיווחו כי משלחת מטעם המודיעין המצרי צפויה להגיע לעזה. המשלחת צפויה להיפגש עם בכירי חמאס ולדון איתם על ההסדרה עם ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture