Ariel Jerozolimski/FLASH90

ליצמן: "המועמד של ליברמן מסתיר את דאגתו למחבלים ששבתו רעב"

לשכת שר הבריאות במתקפה נגד המועמד של ליברמן לתפקיד: "ד"ר אידלמן מסתיר את הנזק שגרם לרפואה ולרופאים כיו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל". עוד הוספיו: "אידלמן ימשיך להכפיש ושר הבריאות ליצמן ימשיך לחזק את המערכת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המלחמה הפוליטית בין יהדות לישראל ביתנו נמשכת: בלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן יצאו היום בתקפה נגד פרופסור לאוניד אידלמן שמועמד מטעם ישראל ביתנו לתפקיד שר הבריאות: "ד”ר אידלמן שרוצה להיות שר בריאות, מהלל את עצמו ואת תפקידיו הרבים אך מסתיר את הנזק שגרם לרפואה ולרופאים בכך שמנע, כיו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ליישם את תכניתו של השר ליצמן לקצר את שעות העבודה של המתמחים מ-26 שעות ל-16 שעות לכל היותר, במהלך שביתת הרופאים ב-2011".

אנשי ליצמן מוסיפים כי, "אידלמן גם מסתיר מהציבור את דאגתו לעצירים הפלסטינים (מחבלים, ב.ב.) ששבתו רעב ב-2016. כן כן, דוקטור אידלמן "הנאור" הנחה את הרופאים, בניגוד להמלצות מערכת הביטחון, שלא לאפשר הזנה של העצירים – האחראים למעורבות במותם של ישראלים רבים בפיגועים – כדי לשבור את מערכת הבטחון בישראל".

לסיום נמסר מטעמו לשכת שר הבריאות כי, "אידלמן ימשיך להכפיש את מערכת הבריאות המצויינת שלנו, ולספר לנו על קריסת מערכות, ושר הבריאות ליצמן ימשיך לחזק את המערכת, ידאג לרופאים, ימשיך להגדיל את סל התרופות, להוביל רפורמות חשובות לטובת ציבור החולים ואזרחי ישראל".

בסיום ההודעה מפנה דוברו של ליצמן לדברים שכתב עו"ד דור לסקר, מנהל השטח של ארגון מתמחי הרפואה בישראל 'מרשם'. "עוד קצת על מעללי אידלמן ו”הצלחותיו” במערכת הבריאות", הם מגדירים את דבריו. "זה שאתה רב לא אומר שאתה לא מתאים להיות שר בריאות", כותב לסקר ומתייחס לסרטון של ישראל ביתנו בו השוו את ליצמן לאידלמן, "אבל גם זה שאתה רופא לא אומר שאתה מתאים. אדם צריך להישפט על פי מעשיו ועמדותיו".

על פעולתו של אידלמן כיו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) בזמן המאבק לקיצור תורנויות 26 שעות של המתמחים כותב לסקר כי, "בהסכם קיבוצי 2011 אידלמן התנגד לקיצור. ב-2012 מתמחים צעירים הגישו תביעה נגד אורך התורנויות (לנצברג). אידלמן התנגד בתוקף, השופט השתכנע ופסק שבכל תורנות מתמחה צריך לישון 2-4 שעות. לא קורה ולא נאכף ע"י הר"י. אגב, גם היום הר"י מתנגדים לקיצור".

על תוספת תקני רופאים כותב נציג ארגון המתמחים כי, "בדיון בכנסת לקראת הסכם קיבוצי 2011 אידלמן טען שזקוקים לתוספת של 7,000(!) תקנים, אבל על פי טיוטת ההסכם הר"י רצו לחתום על תוספת של 650 בלבד! לאחר מחאת המתמחים עלה ל-1,000. למה? יותר תקנים=יותר מתמחים=יותר מומחים=יותר תחרות (מהסיבות להתנגדות לקיצור). גילדה", הוא מגדיר את המצב.

על מומחים במשרה מלאה מספר עו"ד לסקר, "ב-2011 וב-2016 במדינה קידמו תוכנית לפיה מנהלי מחלקות יקבלו שכר גבוה יותר תמורת עבודה באופן בלעדי ברפואה הציבורית – *הר"י התנגדו בתוקף*. ברורה ההתנגדות, אם אפילו חלק מהמנהלים יסכימו זאת תיהפך לדרישת סף עבור שאר המנהלים ואף מנהל לא יוכל לעבוד בפרטי". ושוב הוא תוקף: "גילדה".

לסקר, שבעצמו עורך דין ולא רופא, תוקף את עמדת הקמפיין לפיו יש לשמור את הניהול בידי רופאים בלבד. "אידלמן והר"י דורשים שעמדות הניהול במערכת הבריאות יהיו בידי רופאים בלבד בניגוד לנעשה בחו"ל. פעם הצליחו (איריס לוינשטיין וניהול וולפסון) ופעם כשלו (משה בר סימנטוב ומנכ"ל משרד הבריאות). לא הכישורים יקבעו, אלא ה-M.D". וגם הפעם הוא מתמצת: "גילדה".

לסיום הוא כותב, "קראו כל מה שאידלמן אומר כעת על הצורך להציל את הרפואה הציבורית במידה רבה מאוד של ספק. הוא היה שם 9 שנים בתפקיד מאוד משפיע, ובמקום זה שירת אינטרסיים גילדאיים ולא ציבוריים. חובת ההוכחה עליו".

אידלמן הגיב לדברי ליצמן הבוקר בראיון ב'גלי צה"ל' ואמר כי, "הנני עוסק ברפואה ובמערכת הבריאות הציבורית בישראל למעלה מ 35 ושנה, אני גאה להיות רופא מרדים, אני גאה בתפקידי הקודם כיו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל וכן יו"ר ההסתדרות הרפואית העולמית, שר בריאות ליצמן ממשיך להתנהג כפוליטיקאי ולא כמי שנושא קידום הבריאות עומד מול עיניו".

"אני אמשיך לתרום למערכת הרפואית בתפקיד שר הבריאות בממשלה הבאה. אנחנו נמצאים במצב חירום מערכת הבריאות במצב של קריסה ואני שמח שנושא מצב הרפואה בישראל נמצא בראש סדר העדיפויות ובשיח הציבורי. לצערי הרב התנהלותו והתנהגותו של מר ליצמן רק פוגעות במערכת הבריאות", דברי אידלמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture