Abed Rahim Khatib/Flash90

"ספינת הקורונה" ביפן: נוסעת ישראלית שלישית אובחנה כחולה בנגיף

מתוך 15 ישראלים על הספינה, 3 מאובחנים כעת כחולים. 8 ישראלים עברו את הבדיקה ונמצאו בריאים - ונכון לעכשיו, ממתינים במשרד הבריאות לתוצאות הבדיקות של 4 ישראלים נוספים. חברת הביטוח חכרה מטוס על מנת להשיב ארצה את הישראלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שהבוקר דווח כי התגלו שלושה ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה על ההספינה 'דיימונד פרינסס' העוגנת מול חופי יפן, והעדכון המתוקן כי מדובר רק ב-2 חולים, כעת ממשרד הבריאות בתיאום עם משרד החוץ מעדכנים כי נוסעת ישראלית נוספת אובחנה עם נגיף הקורונה, "הנוסעת הורדה לפני זמן קצר מהספינה", נמסר. סך הכל עד כה אובחנו 3 חולים ישראליים בנגיף הקורונה מהספינה 'דיימונד פרינסס'.

משרדי הבריאות והחוץ קיימו מוקדם יותר היום הערכת מצב להתמודדות עם המשבר, ובמשרד החוץ גיבשו יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה. החל ממחר, הנוסעים הישראלים יעברו בדיקות רפואיות כדי לוודא שהנגיף לא נמצא בגופם, כשתוך 24 שעות יתקבלו תשובות. מי שיימצא בריא – יקבל תעודה מיוחדת מממשלת יפן, יירד מהספינה ויעלה על טיסה מיוחדת חזרה לארץ.

חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל "פספורטכארד" חכרה מטוס על מנת להשיב ארצה את הישראלים הלכודים ב"ספינת הקורונה", המטוס ממתין בטורקיה להנחיות הגורמים הממונים בממשלת ישראל. אל המטוס יעלו כלל הישראלים שלא אובחו כנשאי נגיף הקורונה ובהתאם להנחיית משרד החוץ ומשרד הבריאות. על פי ההערכות, המטוס צפוי לצאת ליפן כבר ביום שלישי הקרוב.

מוקדם יותר נמסר כי לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה הוחלט כי מעתה בידוד הבית יחול גם על השבים מהיעדים הבאים: 1. תאילנד 2. הונג קונג 3. סינגפור 4. מקאו

מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה – לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.
הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל.

גורמים במשרד החוץ תקפו את ההנחיות החדשות וטענו כי משרד הבריאות כלל לא התייעץ עימם לפני פרסום ההנחיות, שעומדות לדבריהם בניגוד לעמדת משרד החוץ. "ההנחיה גורפת מדי, יוצרת בלבול רב ולפאניקה, וגורמת לנזקים וקשיים רבים", אמרו.

מוקדם יותר היום החליטה חברת אל על לצמצם את הטיסות לבנגקוק, זאת לאחר ביטול הטיסות (באופן זמני) לבייג'ינג (עד ה-24 באפריל) והונג קונג (עד ה-20 במרץ). בחברה הודיעו שהחברה תמשיך את פעילותה היומית לבירת תאילנד, אך תצמצם את הפעילות בחלק מהימים משתי טיסות לטיסה יומית אחת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק ה׳ ישמור

מיסכניפםםםםםםם

יהי רצון בקרוב אצל עודה טיבי וחנין זוהבי הינשאלללללללה על כל הגויים

הנגיף מועבר באויר לא רק במגע רגיל.
כמו כן אנשים בעולם שלא היו חשופים לחולים או כאלה שהיו בחו"ל נמצאו נושאים את הנגיף ולא ידוע כיצד הם נדבקו. הנגיף הזה יכול להמית את כלל האנושות. יום פקודה כבר הגיע. הוא כבר כאן.

מספיק להפחיד אותנו בבקשהההה

מגיע להם, אוכלים אבר מן החי, מידה כנגד מידה

אתמול עמי מימון ברדיו קול ברמה ריאיין את אחד הישראלים שבספינה. זה לא נכון!! הנוסע מהספינה אמר שב"ה השמועות והפרסום בחדשות לא נכון!! היה חשד.. אך ב"ה אף ישראלי לא נדבק!! חשדו וביצעו עוד בדיקות והתוצאות יצאו שהם נקיים ולא נידבקו! ביקש שיתפללו עליהם שישובו בבריאות ובשלום לישראל. אמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture