פרוש ל'JDN': "הולכים לבחירות מכיוון שהנציגות החרדית לא מוותרת" • צפו

סגן שר החינוך בראיון מיוחד ל'חדשות JDN': "רוצים לגזול מהישגי הציבור החרדי בתחום השבת, ישיבות והחינוך" • נגד עסקת המאה: "לא יכולים לוותר על סנטימטר בארץ ישראל" • על ההתחייבות לנתניהו: "יש לנו את אפשרות להביא 61 לגוש"

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש מודה בראיון ל'חדשות JDN' כי גם החרדים אחראים לפלונטר הפוליטי: "הולכים לבחירות פעם שלישית מכיוון שהנציגות החרדית לא מוותרת, בהוראת גדולי התורה, לדברים שרוצים לגזול מתוך מה שיש בהישגים שיש לציבור החרדים, אם זה בתחום השבת, נושא של בני ישיבות, נושא של החינוך הטהור, כל הדברים האלה מוטלים על כף המאזניים ומנסים לשסות את הציבור הכללי בנו, לכן הולכים עוד פעם לבחירות".

פרוש אישר בראיון את הפרסומים על האפשרות שמצביעים חרדים יעזרו לעוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה, אך שולל את האפשרות הזאת מכל וכל: "הם רוצים שאנחנו נביא להם ציבור שיצביע עבורם, זה קשה מאוד לבקש ממני, באמת קשה מאוד לבקש ממני". עם זאת, הוא מפריח את הדיווחים כי נתניהו היה מעורב בכך: "הייתה אמירה כזו, אני לא יודע שהיא הייתה מצד ראש הממשלה, אני יודע שלא הייתה".

לדבריו, "מהפעילים בעוצמה יהודית הייתה כזאת הצעה, אני מעריך את האנשים בעוצמה יהודית אבל אני לא יכול להעריך אותם עד כדי כך לומר לאנשים שמצביעים ג' תלכו להצביע לעוצמה, בפרט שאני יודע שהם לא ג', אין להם את המרות של מועצת גדולי התורה, יותר מזה שאין להם סיכוי לעבור".

עוד הוסיף כי, "הם לא רוצים לנהל מגעים, הם אומרים מפורש שהם רוצים לרוץ, איתמר בן גביר הוא בחור חמוד הוא בחור טוב, הוא טוען ואני לא מכיר את שני הצדדים ולא שמעתי מהרב רפי פרץ מה בדיוק היה שם, הוא טוען שנעשה לו עוול, שחתמו איתו ואחר כך זרקו אותו ואת הקבוצה שלו, אבל אנחנו כולנו יודעים שמי שהולך להצביע לעוצמה יהודית בעצם זורק את הפתק שלו לדבר שלא בא לידי מימוש, לכן אנחנו מנסים לדבר עם אנשים לא כנגד עוצמה יהודית, אין לי משהו נגד עוצמה יהודית, נגד הרעיון לתת קול למשהו שלא עובר את אחוז החסימה".

בראיון התייחס פרוש לכך שהרב דוד חי הכהן, ראש קהילת 'אורות התורה' בבת ים ומרבני הציונות הדתית שטרם החליט במי לתמוך, לאחר שבבחירות האחרונות תמכו ביהדות התורה: "גם בפעם הקודמת לא הייתה יותר משבועיים לפני הבחירות". לדבריו, "אני מניח שהרבה יהודים שמרגישים את עצמם פגועים מההתנהגות של המפד"ל לשעבר יצביעו ג', וודאי שהם רוצים את ההכוונה של הרבנים שלהם, אז אנחנו יודעים שהרב דוד חי הכהן שוקל את העניין".

סגן השר מתייחס בראיון לדיווחים כי הרב הכהן מעוניין להיפגש עם מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה בכדי לשמוע את עמדתם בהקשר לנושאים ימינים: "הדברים האלה, מה שקשור לחברי מועצת גדולי התורה הם לא דברים שאני יכול להתייחס אליהם, גם אם אני אדע משהו אני לא אומר אותו, אלו דברים שקשורים למזכיר מועצת גדולי התורה ואם הוא רוצה למסור מידע".

פרוש נגד עסקת המאה?

סגן השר פרוש, הנחשב לנץ הימני ביהדות התורה, התייחס בראיון ל'עסקת המאה של הנשיא טראמפ: "העמדה המסורתית של אגודת ישראל מאז שפיל הציע 2 מדינות, ליהודים וערבים, הייתה נגד חלוקה, זו העמדה הבסיסית המסורתית, כי הקדוש ברוך הוא נתן לנו את התורה, זה שטראמפ הציע הצעה מאוד מכבדת את היהודים זה מכיוון שהוא אוהב יהודים ומגיע לו על כך יישר כוח, אנחנו כיהודים מאמינים לא יכולים לוותר על סנטימטר בארץ ישראל, אנחנו מצידנו לא יכולים לוותר מכיוון שהקדוש ברוך נתן לנו את זה.

במענה לשאלה כיצד יצביע במקרה והתוכנית תגיע להצבעה במליאת הכנסת השיב כי, "אתה הרי יודע שלא תגיע הצעה כזאת. גם כשאהוד ברק רצה לתת לערפת 98% לא הגיע שום דבר לכנסת. אנחנו יודעים שלא יהיה מה להציע כי הערבים הרי לא רוצים להסכים לשום דבר". כשהתעקשנו לקבל תשובה חזר פרוש והבהיר כי "אסור לנו למסור שטחים לארץ ישראל". עוד הוסיף כי, "עוד לא קרה שאגודת ישראל, אני חושב שגם דגל התורה, מעולם לא קרה שאגודת ישראל הצביע חלילה בעד מסירת שטחים".

כאמור, פרוש סירב לומר במילים מפורשות "אצביע נגד התוכנית", אך הבהיר בצורה ברורה כי אינו יכול לתת את ידו לתוכנית, גם אם תובא להצבעה במליאת הכנסת לאישור הצהרתי בלבד:"לתת מדינה פלסטינית זה נקרא לתת שטחים לערבים". לדבריו, במקרה וההצעה תובא להצבעה בממשלה, השר ליצמן יצביע כפי החלטת אגודת ישראל ההיסטורית: "לא היו ישיבות כי אנחנו יודעים שזה לא רלוונטי, אבל כשיהיה רלוונטי אז יש את העמדה של אגודת ישראל". האם הדבר אומר שפרוש שומר לעצמו את האפשרות להימנע בהצבעה? ימים יגידו.

על עמדת מפלגת האחות, דגל התורה, שנוטה שמאל יותר, אומר פרוש כי, "גם בדגל התורה יודעים מה כתוב בתורה, הם יודעים שהתורה אומרת שארץ ישראל של עם ישראל, אז אני יגיד חלילה משהו כזה? אני לא רוצה להתיימר לדבר בשם דגל התורה, תן לי לתת להם את הכבוד שמגיע להם, הם מפלגה בפני עצמה, יש להם את הסטנציות שצריכים להגיד להם מה לעשות, אני לא רואה שיוצא משהו".

בסיום הראיון התייחס פרוש למכתב שעליו חתמו אתמול ראשי הסיעות לראש הממשלה בו התחייבו לתמוך בו לאחר הבחירות: "הרב ליצמן דיבר איתי, דיבר עם כל חברי הסיעה, אני חושב שזה דבר טבעי. אנחנו מאמינים באמונה שלמה שיש לנו את האפשרות להצביע ולהביא 61 לגוש הזה, ניסינו פעם אחת, ניסינו פעם שניה, אנחנו מנסים פעם שלישית. אני חושב שהממשלה הבאה תוקם על ידי נתניהו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תורידו את הכותרת המטופשת, לפני שישראל שיתינו יפתחו עם זה את כל המהדורות .

תיקון ישראל ביתנו

רוצים שכל הח"כים שלכם ושל דגל ולא רק כבודו יתחייבו בכתב לא להחזיר ס"מ מא"י ונצביע לכם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו