הלוויין חושף: מחסנים, מפקדות ומקלטים הושמדו בתקיפה בסוריה

דוח מודיעין חושף צילומי לוויין של האתר בסוריה שעל פי דיווחים זרים הופצץ בחמישי בלילה על ידי ישראל. בצילומי הלווין נראה נזק רב למחסנים באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק שהסורים מחכירים לאיראנים, כשבתמונות מוצג האתר לפני ואחרי התקיפה

צילומי לוויין של חברת המודיעין אימאג'סאט אינטרנשיונל-ISI שפורסמו היום (שני) חושפים את הנזק הרב שנגרם בתקיפה בסוריה לפני שבוע, המיוחסת לישראל. בצילומי הלוויין ניתן לראות כי בנייני המפקדה ומחסני נשק איראניים, הממוקמים בסמוך לשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק, נהרסו כליל. כמו כן, מבנה נוסף שככל הנראה שימש לאחסון נשק נפגע חלקית – ועדיין עומד על תלו.

בצילומי הלוויין ניתן להבחין בשורת מחסנים שנהרסו לחלוטין בתוך מתחם נמל התעופה. מדובר במחסנים שהותקפו גם בעבר. גם בחלקו השני של נמל התעופה, מעברו השני של המסלול, נפגעו מחסנים ומשרדי מטה, כמו גם מקלט, שסביבו נראים סימני אש ובערה, שככל הנראה שימש לאחסון או להצבת מערכת טילי קרקע- אוויר. על פי פרסומים זרים, היעדים שייכים לכוח קודס האיראני.

צילום: ImageSat International – ISI

כזכור, במהלך התקיפה המדוברת, הצבא הסורי טען כי ישראל תקפה בדמשק, וכי מערכות ההגנה האווירית במקום הופעלו והצליחו ליירט חלק מן הטילים לפני שביצעו את משימתם. עוד דווח כי הפעולה כוונה נגד משלוח נשק שהגיע לשדה התעופה בעיר מאיראן וגבתה את חייהם של שבעה אנשים – ארבעה אנשי משמרות המהפכה האיראניים ועוד שלושה חיילים מצבא סוריה.

בראיון למחרת התקיפה סירב ראש הממשלה בנימין נתניהו לקחת אחריות ואמר כי הוא "לא מתייחס לפעולות כאלה ואחרות, לא יודע מה היה בלילה". עוד הוסיף במענה לשאלת המראיינים ב'רדיו חיפה': "האם אנחנו פעלנו? תשאל את חיל האוויר הבלגי". לדבריו, "נחנו מתייצבים נגד איראן בצורה הברורה ביותר. יש לנו מדיניות כללית לפעול נגד ההתבססות של איראן בסוריה"

גם שר הביטחון נפתלי בנט סירב להתייחס בראיון ב'חדשות' לתקיפה ואמר כי, "לא אתייחס לתקיפות המיוחסות בסוריה, מדיניות העמימות חשובה בימים אלה, אבל אפשר לומר שיש שינוי בגישה של ישראל כלפי האירועים האלה. משך עשרות שנים, יש תמנון איראני ששולח זרועות ללבנון ולחמאס על מנת להכות בנו, ואנו שולחים את חיילנו להילחם בהם".

לפני כחודש דווח על שלושה הרוגים בתקיפה שיוחסה לישראל סמוך לשדה התעופה T4 ליד חומס שבסוריה. על פי הפרסומים, הותקפו מחסני נשק אירניים וההרוגים הם אנשי מליציות אירניות. תחילה דיווחה הטלוויזיה הסורית כי התקיפה בוצעה באמצעות מל"טים וטילים שחלקם אף יורטו, אך בהמשך חזרה בה וטענה שהתקיפה בוצעה על ידי מטוסי קרב ששיגרו מספר טילים לעבר שדה התעופה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו