צילום: פלאש 90

נתניהו על ההצעה להעברת 'המשולש' לפלסטינים: "בלון ריק – שטויות"

ראש הממשלה התייחס בראיון לתקשורת הערבית לסעיף בעסקת המאה המציע להעביר את 'המשולש' לשליטת הרשות: "אמירה סתמית שאין לה שום משמעות - זה לא יהיה". עוד אמר בראיון: "בקרוב ישראליים יוכלו להגיע בטיסות ישירות לסעודיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון לערוץ "לא" בערבית לסעיף בעסקת המאה המציע להעביר את 'המשולש' לשליטת הרשות הפלסטינית: "זה בלון ריק", כינה את ההצעה. "כל אחד מבין שזה שטויות. הדבר האחרון שאני מאמין בו זה שיעקרו מישהו מביתו, אף אחד לא ייעקר מביתו, אין דבר כזה בתוכנית המאה. יש איזה אמירה סתמית שאין לה שום משמעות, משום שאף אחד, זה דורש הסכמה של כל הצדדים, עזוב, זה לא יהיה". נתניהו האשים את הרשימה המשותפת שמנסה ל"נפתח בלון כדי להביא את האנשים להצביע".

בראיון חריג ונרחב לערוץ הפונה בעיקר לאזרחים הערביים בישראל התייחס נתניהו בהרחבה לנושאים הנוגעים לחברה העברית בישראל: "אם אני ראש הממשלה שלכם השמיים הם הגבול למה שאנו יכולים לעשות יחד", פנה לצופים. עוד הוסיף כי "הרופאים שטיפלו בהורי ובחמי היו ערבים". נתניהו הרחיב על התקציבים שהעביר לטובת המגזר, הטיפול באלימות בחברה הערבית וכן תקף את הרשימה המשותפת שלדבריו "לא עשתה כלום למען אזרחי ישראל הערביים".

במענה לשאלה האם חזר בו מהסכמתו לפתרון שתי המדינות השיב כי, "אני אמרתי לנשיא טראמפ שאני מוכן לקיים משא ומתן על בסיס התוכנית הזאת, השאלה הקריטית בעיני זה האם הפלסטינים מוכנים להיכנס לעניין הזה. הסרבנות שלהם ממיטה אסון על העם הפלסטיני, הם אף פעם לא היו מוכנים להתפשר, הנשיא טראמפ בא עם תוכנית שנותנת להם את ההזדמנות לכבוד לאומי והגדרה עצמית, אני יודע שרבים לא מקבלים את זה בלי שהם קראו את התוכנית".

"יש דבר אחד שאני לא מסתיר וזה שהשליטה הביטחונית מערבית לירדן תישאר בידי ישראל ובצדק", הוסיף ראש הממשלה. "אם חלילה לא תהיה שליטה ביטחונית שלנו ייכנסו דאעש, יכנסו איראן, ייכנסו גורמים רדיקאלים שהם נגד כך מה שאנחנו מייצגים פה, הם גם נגד הרשות הפלסטינית. האם זה שייך להגדרה הקלאסית של מדינה או לא? אני לא יודע, זה מה שהנשיא טראמפ שם שם ועל בסיס זה אני מוכן להיכנס למשא ומתן ואני חושב שזה דבר נכון".

"אני חושב שכן צריך להתקרב, צריך להתקרב על בסיס אמיתי, קודם כל צריך למחוק את הרעיון של טרנספר, אין טרנספר, לא יהיה טרנספר, אף אחד, לא יהודי ולא ערבי, אחד, לא ייעקר מביתו, לא יכול להיות דבר כזה, אני מתנגד לזה", הבהיר נתניהו. מנגד תקף את הרשות הפלסטינית: "שלום אתה יכול לבנות רק על יסודות של אמת, אתה לא יכול לבנות את זה על יסודות של שקר".

"אין מצב שאנחנו נחזיר את עצמו למצב לפני 67, ירושלים נגיד, מה תחזיר? יש שם 300 אלף ישראליים שנמצאים בגילה, ברמות ובשכונות מסביב לירושלים, מה נגיד להם ש"נעקור אתכם"? זה הרי לא יהיה, זה פיקציה. אתה לא יכול לחזור למצב של לפני 67, כמו שאתה לא יכול לחזור למצב כמו לפני 1917, אבל זו העמדה הרשמית של הרשות הפלסטינית, הם אומרים שאנחנו נבטל את הצהרת בלפור, הם רוצים לתבוע את בריטניה על הצהרת בלפור, זה אסון".

"אני אומר, בא טראמפ ומציע תוכנית אחרת, אני חושב שהעיקרון החשוב ביותר זה קודם כל להכיר במציאות ולהבין שיש כאן שני עמים שחיים זה לצד זה, צריכים ליצור את המסגרת של דו קיום וגם ביטחון. אם אין ביטחון הכל קורס, תסתכלו מסביבכם, תסתכלו על סוריה, תסתכלו על תימן, תסתכל מה קורה בעיראק, תסתכלו אפילו על מה קורה לצערי בלבנון, שלא לדבר על מקומות אחרים, ותראו איך במזרח התיכון תחת המדיניות שלי, אנחנו חיים כאן בסך הכל בשקט מאוד גדול, זה לא מקרי, זה שילוב של מדיניות מאוד תקיפה בנושא הביטחוני ומאוד פתוחה בנושא המדיני, במיוחד עם הקשר שלי עם מנהיגי מדינות ערב", טוען ראש הממשלה.

נתניהו סיפר כי בשיחותיו עם מנהיגי מדינות ערב "בגלוי ובסתר" הוא מציע לכונן שלום לפני פתרון הסכסוך עם הפלסטינים: "נגיע גם לפשרות והבנות עם הפלסטינים, אבל זה תלוי גם בכם (מנהיגי מדינות ערב, ח.ג.), אתם 99% מהעולם הערבי, לא יכול להיות שאחוז אחד ימנע מה-99% האחרים לעשות שלום איתנו. אם נעשה את בשלום הזה, בנורמליזציה הדרגתית, זה יעזור לנו גם להגיע לשלום עם האחוז הנותר, עם הפלסטינים". עם זאת הודה כי, "לא נגיע לשלום מלא עם העולם הערבי עד שלא נפתור את העניין עם הפלסטינים, אבל אפשר להתחיל".

לדברי נתניהו, בקרוב הערביים הישראלים יכולו לטוס "ישירות" סעודיה בכדי לעלות למקומות הקדושים לאסלם: "אני מחולל מהפכה בקשרים שלנו ים העולם הערבי, היום ישראלים כבר טסים מעל ערב הסעודית, לפני שבוע הוציא שר הפנים בתיאום איתי הודעה שאזרחים ישראליים לא צריכים יותר ויזות כדי לבקר ב'מכה' שבערב הסעודית, זה חלק מהפכה". לדבריו, "אני חושב שאנחנו נגיע מהר מאוד למצב שישראליים יוכלו להגיע בטיסות ישירות לסעודיה למען החאג', זה אומר שלא יצטרכו לשלם 35,000 שקל לטיסה, ישלמו כמה אלפי שקלים, ככה זה צריך להיות וככה זה גם יהיה".

נתניהו סירב להתייחס בראיון ליחסיו עם ההנהגה הסעודית: "כמה שאני אדבר יותר, ייתן פחות. אני חושב שכרגע, כל אחד מבין שאנחנו מחוללים מהפכה. תראה, אם מישהו היה אומר לי לפני 10 שנים שאנחנו נגיע למצב שיש לנו יחסים שהולכים עם מתהדקים עם כל המדינות הערביות, להוציא אחת או שתיים, בעצם עם כל העולם המוסלמי, אז אנשים היו אומרים שאני הוזה בהקיץ, אבל זה מה שקורה היום".

"אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים אני ביקרתי במדינות ערביות", הוסיף ראש הממשלה בחיוך צופן סוד, "אמרתי את הביקורים הגלויים בעומאן ועכשיו הפגישה עם נשיא סודאן באוגנדה, אבל תאמין לי שיש הרבה יותר. זה הולך ומתהדק, לא רק בגלל האיום המשותף של איראן, גם בגלל ההתלהבות של המדינות הערביות מהטכנולוגיה הישראלית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נוכל אמיתי :
ל"עובדות" הוא קורה "שטויות".
וכמובן למסמך שהוא טוען "שהוא ניסח".
כנראה שמי שלא מיפה – לא ניפה..
שרלטן. חרטטן. זוז הצדה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture