צילומים: פלאש 90

מקורב לגנץ: "יש סיכוי שהוא יהיה מוכן לעימות מול נתניהו ברגע האחרון"

מקורב ליו"ר כחול לבן אומר שגנץ לא רוצה עימות, אך ייתכן שבעקבות הלחץ הציבורי והתקשורתי יזום את העימות • דיווח: גנץ מעוניין בעימות עם נתניהו אך יועציו מונעים ממנו - "בשיחות סגורות בני ממש לא פוסל לחלוטין את העימות עם נתניהו וממש לא מפחד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: נתניהו מזמין את גנץ לעימות. צילום: ערוץ 20

מקורב ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אומר הערב (רביעי) כי יש סיכוי שהוא יהיה מוכן לעימות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ברגע האחרון – כך דווח ב'כאן חדשות'. ההסבר לכך הוא שגנץ לא רוצה עימות, אך ייתכן שהלחץ הציבורי והתקשורתי יעשה את שלו, והוא יהיה זה שייזום את העימות בסופו של דבר. בערוצים הרשמיים ממשיכים לומר שלא יהיה עימות.

ב'ישראל היום' דווח כי גנץ מעוניין בעימות עם נתניהו אך יועציו מונעים ממנו את העימות מכיוון שלדבריהם אינו משרת את קמפיין כחול לבן. "בשיחות סגורות בני ממש לא פוסל לחלוטין את העימות עם נתניהו וממש לא מפחד. אך הומלץ לו שלא להיגרר לספינים של נתניהו, שנולדו בגלל תחילת משפטו. הדבר לא ישרת את הקמפיין של כחול לבן", צוטטו גורמים בסביבתו של גנץ.

גורם בכחול לבן אמר כי "גנץ רוצה ומוכן להתעמת עם נתניהו, אך יועציו מונעים זאת ממנו. הם חוששים שזה יציב אותו באור לא טוב והוא מקשיב להם בשלב זה, על מנת לשרת את הקמפיין". גנץ אמר היום כי, "נתניהו נמנע זה למעלה מעשור מעימותים, כך הוא נמנע מהקריאה שלי לעימותים בסבבי הבחירות האחרונות, הוא נזכר באירוע נוכח תאריך המשפט שלו שנקבע ל-17 במרץ, כל האירוע הזה הוא ספין תקשורתי אחד גדול, אני לא עובד בשביל הספין הזה, אני לא עובד בשבילו".

נתניהו הגיב לו הערב בכנס בחירות בעכו: "אתמול הזמנתי את בני גנץ לעימות טלוויזיוני. הוא מסרב. הוא לא עומד בלחץ של עימות טלוויזיוני, איך הוא יעמוד בלחצים הרבים שמופנים לרה"מ ישראל? בני גנץ מפחד לבוא. ישראל צריכה מנהיג אמיתי. בני גנץ מפחד לבוא לעימות טלוויזיוני כי יראו שהוא לא מנהיג. הוא מצטט דברים שנותנים לו פרסומאים, אין לו מה להציע, הוא לא עומד בלחץ והוא איש שמאל, בגלל זה הוא מסרב לבוא לעימות. אבל אני קורא לו שוב, בני גנץ בוא לעימות. אזרחי ישראל צריכים לראות במי הם בוחרים, מה העמדות, כיצד אתה מתמודד עם לחצים, בוא לעימות".

נתניהו: "נעשה כמה עימותים"

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין אמש את יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לעימות: "אני מוכן לבוא הנה או במקום אחר, בני גנץ תקשיב, אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני. בוא. נבחר מישהו, או שאתה תביא מישהו ואני מישהו, נעשה עימות טלוויזיוני, נדבר מול הציבור. אין לי טלפרומפטרים, נגיד את הדברים האמיתיים. מה עשינו ומה נעשה למען מדינת ישראל. אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני, אהלן, וסהלן".

בראיון הציע נתניהו לקיים מספר עימותים "כמו באמריקה" על נושאים שונים ומשמעותיים: "נעשה כמה עימותים, כמו בארה"ב – עימות אחד על הצד המדיני, עימות על הצד הבטחוני, עימות על הצד הכלכלי, שלושה עימותים טלוויזיוניים", אמר ראש הממשלה והוסיף בהומור: "רק בלי אוזניות. בסדר? בלי אוזניות".

גורם בכיר בכחול לבן אמר בתגובה להצעת נתניהו כי מדובר ב"ניסיון עלוב להסיח את הדעת מפתיחת המשפט. עשר שנים שנתניהו סירב לכל עימות, פתאום ביום שבו נקבע לו תאריך למשפט, הוא רוצה עימות. יהיה לו עימות עם התובע במשפט". בהמשך צייץ יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בטוויטר: "מה קרה נתניהו? נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין? ב-17.3 אתה הולך לבית משפט ומדינת ישראל חייבת להתקדם".

נתניהו שעדיין היה בראיון הנרחב באולפן ערוץ 20 התייחס לתגובת כחול לבן ואמר, "בני, בוא לעימות, תפסיק לפחד, תבוא לשלושה עימותים, תבוא לראשון גם טוב, תגיד מה שיש לך להגיד ואני אגיד מה שיש לי להגיד. כנראה שלגנץ יש בעיה, הוא לא עומד בלחץ. הוא לא עומד בלחץ של טלפרומפטר. אומרים לו תגיד ככה הוא אומר ככה. עזוב, בוא, תעמוד, אם אתה לא יכול לעמוד בלחץ של עימות טלוויזיוני איך תוביל את מדינת ישראל?"

"אתה יודע איזה לחצים אני צריך להדוף? עמדתי מול כל העולם ונשיא ארה"ב שרצה הסכם גרעין מסוכן ואמרתי לא והלכתי מולו. בני גנץ תפסיק לפחד, בוא לעימות, מגיע לאזרחי ישראל לשמוע דברים כהוויתם בכלכלה, בביטחון, במדינאות. רונן צור עובד עכשיו שעות נוספות. האיש שהשווה את טראמפ להיטלר חושב מה נגיד, איך נצא מזה ולא נבוא? תבואו לעימות, תפסיקו לפחד. בני גנץ תבוא לעימות. ראש ממשלה שלא עומד בלחצים הכי בסיסיים לא יכול לעמוד בראש מדינה. שיתייעץ עם מקורבו אחמד טיבי".

בריאיון ל'חדשות 12' במוצאי שבת נשאל גנץ האם יהיה מוכן להתייצב לעימות מול נתניהו לפני הבחירות והשיב: "אני נכון לכל דבר, רק נראה לי שהעימות הרציני הבא שיש לנתניהו זה עם עדי התביעה במשפט שלו. אני נכון לכל עימות. אני יודע שהעימות הבא שלו יהיה עם העדים שלו בבית המשפט". בראיון ב'ווינט' ענה תשובה דומה: "אני מוכן לעימות, אבל העימות היחידי שיקרה זה שלו, עם עדי התביעה שלו בבית המשפט. מרגע שהוגש כתב אישום, זה העימות שצריך ללכת אליו".

מיקי זוהר: "ראש הממשלה קיבל את עצתי"

במהלך ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה בשבוע שעבר פנה יו"ר הסיעה ח"כ מיקי זוהר לראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי יש לשקול קיום עימות תקשורתי מצולם מול יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. לטענת זוהר, באפשרותו של נתניהו להביך את גנץ בעימות ולהוביל בכך לשינוי במציאות הפוליטית, ולפתרון הפלונטר הפוליטי שלא מאפשר הקמת ממשלה.

"זה יחדד לכולם את היכולות שלך על פניו. אתה תנצח אותו בנוק אאוט", אמר זוהר לפי דיווח ב'ווינט'. נתניהו לא השיב לפנייתו של זוהר במהלך הישיבה, וההערכה היא שגם כעת הוא לא ישוש להסכים לעימות שכזה עם גנץ. ל'חדשות JDN' נודע כי זוהר לא לבד וח"כים נוספים במפלגת השלטון תומכים ברעיון שראש הממשלה יתעמת בפומבי עם גנץ וניסו לשכנע אותו לעשות זאת בימים האחרונים.

גורמים בליכוד טענו בשיחה ל'חדשות JDN' כי ביכולתו של עימות שכזה להביא לתנועת מנדטים חזרה לגוש הימין. לדברי מקורבים לראש הממשלה, הוא לא פסל את הרעיון על סף אך הוא "לא מתלהב ממנה", כלשונם. לדברי בכירים בליכוד, כרגע נתניהו השתלט על השיח עם הנושאים המדיניים, אך במידה והשיח הפוליטי ישתנה, ייתכן ויחליט בכל זאת לקיים את העימות בכדי להשפיע על סדר היום.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיב הערב וכתב: "‏שמח שראש הממשלה קיבל את עצתי והזמין את בני גנץ לעימות. בעידן שלנו מגיע לציבור לשמוע בלייב את האנשים שמבקשים את אמונו לתפקיד הרגיש ביותר שיש, הנהגת מדינת ישראל. אין לי ספק שאחרי שאזרחי ישראל יצפו באירוע החשוב הזה, בע״ה הם יווכחו בעליונותו המובהקת של נתניהו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ יצא שניצל תירס מכזה עימות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture