צילום: פלאש 90

גנץ: "אם אבחר לראשות הממשלה ויהיה נגדי כתב אישום, אפרוש מתפקידי"

על רקע החקירה הצפויה בפרשת המימד החמישי, יו"ר כחול לבן מצהיר: "נאה דורש, נאה מקיים. אם יגישו נגדי כתב אישום בהיותי מכהן כראש ממשלה, לא אמשיך בתפקידי". לדבריו, "אני מברך על כל בדיקה שתהיה בנושא המימד החמישי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע החקירה הצפויה בפרשת המימד החמישי, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ מצהיר כי במקרה ויוגש נגדו כתב אישום, יפרוש מתפקידו: "נאה דורש, נאה מקיים. אם יגישו נגדי כתב אישום בהיותי מכהן כראש ממשלה, לא אמשיך בתפקידי", אמר גנץ במענה לשאלה "אם יש כתב חדשות נגדך ואתה ראש ממשלה, אתה פורש", בראיון לדני קושמרו ב'חדשות 12'.

בתוך כך, גנץ פרסם פוסט בפייסבוק בו כתב כי, "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק, ואני מכבד כל בדיקה שרוצים לעשות, יותר מזה-אני מברך על כל בדיקה שתהיה בנושא המימד החמישי, החברה שבה כיהנתי כיו״ר הדריקטריון". עוד הוסיף כי, "השבוע הצגתי תוכנית למלחמה בשחיתות ביחד עם ח"כ יואב סגלוביץ' ואני מתכוון להעביר בממשלה הבאה חבילת חוקים שתכלול גם את קציבת כהונת ראש הממשלה וגם חוק שיאסור על ראש ממשלה או שר לכהן עם כתב אישום פלילי".

עוד הוסיף ותקף את ראש הממשלה, "נתניהו יעשה הכל כדי להימלט ממשפט. זו הסיבה שהוא גרר אותנו לשלוש מערכות בחירות. רק כדי להשיג חסינות. וכעת שלא איפשרנו לו- הוא רוצה לחוקק חוק שיאסור על קיום משפטו. בשביל זה הוא יהיה מוכן להפיץ כל שקר ולמוטט כל מערכת שלטונית. אנחנו חייבים להתעורר כי בלי ניצחון בפער בבחירות, זה רק ילך ויחריף".

לדבריו, "אם חלילה נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, החוק הראשון שיעביר יהיה בדיוק ההפך, שראש ממשלה עם כתבי אישום יוכל להמשיך לכהן. אם לא נתעורר, נתניהו ימשיך לדרוס ברגל גסה את כל רשויות אכיפת החוק ושומרי הסף. אני מזכיר לכם-הבאים בתור הם שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים. נתניהו מסכן את הדמוקרטיה הישראלית. יש רק דרך אחת שנוכל למנוע זאת – להכריע את הבחירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב וניצל מוקדם יותר היום את הודעת הפרקליטות מאמש כי מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד החליט כי המשטרה תפתח בחקירה פלילית בפרשת המימד החמישי בראשה עמד בעבר יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, שנכון לעכשיו אינו חשוד בפרשה: "בני גנץ, אלה 6 שאלות על פרשת ״המימד החמישי״ שאתה חייב לתת עליהן תשובות לציבור עכשיו, לפני הבחירות", כתב נתניהו בפייסבוק.

"1. האם לדעתך להשיג במרמה חוזה של 50 מיליון שקלים עם המשטרה ולקחת מתוכו 4 מיליון שקלים לכיס החברה שלך, זו אינה שחיתות ממדרגה ראשונה? 2. מדוע החברה שלך שיקרה למשטרת ישראל כשטענה שיש לה ניסיון של 4 שנים, כשבפועל היה לה ניסיון של שנתיים בלבד? 3. מדוע החברה שלך שיקרה למשטרת ישראל כשטענה שיש לה מוצר, כשלא היה לה מוצר?

"4. מדוע החברה שלך שיקרה למשטרת ישראל כשטענה שיש לה 5 לקוחות, כשבפועל לא היו לה לקוחות? 5. מי יזם את הפגישה שלך עם מפכ״ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך שבעקבותיה קיבלת חוזה ללא מכרז, ומה קיבל המארגן בתמורה? 6. איזה מידע חסוי ורגיש על אזרחי ישראל החברה שלך העבירה לגורמים בחו״ל ללא אישור?", דברי נתניהו.

כזכור, ממלא מקום פרקליט המדינה עו"ד דן אלדד הודיע אמש על פתיחת חקירה פלילית בפרשת המימד החמישי‎. אלדד הנחה את המשטרה, שבשלב הראשון החקירה תתנהל אך ורק מול בעלי תפקידים בחברה. אם במהלכה יתברר שיש שוטרים או קצינים שיידרשו להיחקר הנושא יועבר למח"ש. כזכור, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ עמד בראש החברה, אך נכון לעכשיו לא חשוד בפרשה.

מהפרקליטות נמסר כי, "בהמשך למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, החליט ממלא מקום פרקליט המדינה, לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות, וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות, להעביר את נושא החשדות בעניין חברת "המימד החמישי" לחקירה פלילית. החקירה תוטל על משטרת ישראל. ככל שיעלה צורך בכך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב מוקדם יותר לקריאה לפתיחה בחקירה בפרשת חברת המימד החמישי שבראשה עמד יושב ראש כחול לבן בני גנץ. בתשובה מטעמו נכתב כי היועץ אביחי מנדלביט הנחה את ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, לגבש את המתווה המתאים להמשך הטיפול בנושא והוא זה שיחליט על צעדים כאלה ואחרים בהתאם לשיקול דעתו.

"מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, למד את החומרים בנושא ושמע את עמדות הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות, ביחס לפניות השונות והחומרים שנאספו בעניין חברת 'המימד החמישי'. לאור מכלל נסיבות העניין, היועץ המשפטי לממשלה מילא את ידיו של מ"מ פרקליט המדינה לגבש את המתווה המתאים להמשך טיפול בנושא".

לדבריו, אם יהיו חשדות חדשים שיצדיקו את התערבותו של מנדלבליט – הם יובאו להכרעתו. "ככל שבעתיד יתעוררו חשדות שונים מאלה הקיימים היום, אשר מצדיקים את מעורבותו של היועמ"ש, הדברים יובאו בפניו להנחייתו ולהכרעתו". מהמכתב של מנדלבליט עולה כי גנץ אינו חשוד כרגע בפרשה, שכן בשלב זה אין הצדקה למעורבות היועמ"ש בחקירה. אם גנץ היה חשוד, כנבחר ציבור, החלטה על חקירה שלו הייתה מחייבת את אישור היועמ"ש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לי מזל שיש לי את ביבי והתיכים שלו ,אם הוא לו היה לא היה לי מה לומר אתם יודעים שאין לנו מה להציע ,חוץ מזה שאני ולפיד ניראים טוב??

גנץ תכניס לך לראש שעם 44 חברי כנסת אי אפשר להיות ראש ממשלה, אין לך טיפת שכל, עוד לפני שהתחלת פסלת את רוב העם, אז איך אתה רוצה להיות ראש ממשלה, אין לך שום מעלה שתהיה עדיף על ביבי, לביבי יש שכל באצבע יותר ממה שיש לך בראש, אתה מדבר ביום אחד יותר שטויות ממה שביבי דיבר בכל חייו

תגובות רדודות מסוג זה מאושרים כאן
אבל חס ושלום לא שום תגובה נגד מי שמשלם לאתר

מרוב שהוא מדבר על ביבי הוא נדבק מהחידק .בתור אשכנזי. ולפיד עם מוזז

אז תפרוש !

כל הפוסל במומו פוסל.מדבליט חבר של אשכנזי בתור מדביק כמו חידק. הם שכחו שהם מושחתים

נו בטח, החינטה לא תתן לו כתב אישום אז הוא מפזר קשקושים, הוא יודע את זה..

תיפרוש כרגע בטוח יהיה לך כתב אישום.

קדימה בני אני במקומך הייתי פורש אילו היה מוגש נגדי חקירה עוד לפני האישום

גם ביבי אמר שבאם ויגישו נגדו כתבי אישום הוא יתפטר ולא יבקש חסינות וכולנו חזינו איך עמד במילתו……

גנץ הגנב . אל תהיה מוטרד אתה לא תבחר . אבל לכלא ודאי תכנס .יחד עם יהיר ואיווט ובוגי ואשכנזי ויסגור אחריכם ואחריו גם כן . מר אומלל מנדלבליט ואלשים השמן

למה לא תפרוש מעכשיו. אתה גם ככה צעצוע מחופש. מה יש לך למכור, אתה יותר גרוע מ ברק שהיה הכושל ביותר. גם אתה רוצה להירשם בהסטוריה כמנהיג כושל. עזוב אל תעשה פאדיחות לעצמך

אם לגנץ יהיה כתב אישום אין שום סיבה שלא יפרוש, הוא פשוט מבין שהוא לא יחסר לאף אחד, יש מליון איש שיודעים לאמר 'רק לא ביבי'

יש נחש ארסי בכנסת המינים. גנץץץץ.
והוא עלול להכיש בכל רגע נתון. הוא מנסה להכיש את ביבי ולא הולך לו. נחש פתלתול ומסוכן. והדרך היחידה להפטר ממנו פשוט להתעלם מדבריו.
להתייחס אליו כאילו הוא שרץ. ססססס היזהרו לא להצביע לו.

גנץ : אני לא מאמין שאני יהיה ראש ממשלה

רק אם אבחר אפרוש אם יהיה לי כתב אישום ,אך אם לא אבחר לא משנה מה יקרה אני לא הולך הביתה,דווקה לכם?

ואם לא תיבחר ויגישו נגדך לא תלך הביתה?

גנץ טובה קטנה
תחשוב לבד בלי יועצים לפניי שאתה מגיב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture